Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Jeg blir ikke helt klok på kiwi. De har jo såpass selvtillit at de har en slik garanti, men jeg tror ikke at kiwi har noen fast ansatt som driver å sjekker at datoen på alle varene er ok. I alle fall så burde kiwi ha 5 ansatte for å sjekke holdbarhetsdatoen på varene.

Alle ansatte har nok sine "avdelinger" som de har ansvaret for hvor de skal luke ut mest mulig varer som er utgått på dato. Hender at de ikke får med seg alt selvfølgelig, ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

a>

 

Så hva tjener du mest på om dagen?

Er ikke så veldig mye på kiwi lenger, men frysevarer er jo mulig å tjene gode penger på, da dette er produkter de ansatte ikke sjekker daglig pgr den lange holdbarheten, godteri, snus, øl er også muligheter for å tjene en del penger på. Ellers har varer i kjøledisken og bakevarene kort holdbarhet og går ofte ut på dato :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant utgått øl for rundt 1000 kr i dag tidlig, og fikk beskjed om at det ikke lenger var lov å bruke garantien på øl før ølsalget åpner. Duh, jeg skal jo ikke engang kjøpe det. Så han tok det fra meg bare. Det var visst for å dempe kjøret, men jeg ser faktisk lite forskjell på 07.00 og 09.00. Kjør blir det nok uansett, datojegere vil alltid finnes så lenge garantien eksisterer, men si meg; Hvor er egentlig logikken i dette? Er det kanskje for å gi bryggeriet en sjanse til å ta det ut før andre finner det? Synes det begynner å bli litt vel mye endringer og det er hekt idiotisk, men jeg måtte nå bare respektere det. Det var jo ikke noe de sa for å lure meg, sto svart på hvitt på et ark. Er det forresten noen andre ansatte som har hørt om dette?

Lenke til kommentar

Fant utgått øl for rundt 1000 kr i dag tidlig, og fikk beskjed om at det ikke lenger var lov å bruke garantien på øl før ølsalget åpner. Duh, jeg skal jo ikke engang kjøpe det. Så han tok det fra meg bare. Det var visst for å dempe kjøret, men jeg ser faktisk lite forskjell på 07.00 og 09.00. Kjør blir det nok uansett, datojegere vil alltid finnes så lenge garantien eksisterer, men si meg; Hvor er egentlig logikken i dette? Er det kanskje for å gi bryggeriet en sjanse til å ta det ut før andre finner det? Synes det begynner å bli litt vel mye endringer og det er hekt idiotisk, men jeg måtte nå bare respektere det. Det var jo ikke noe de sa for å lure meg, sto svart på hvitt på et ark. Er det forresten noen andre ansatte som har hørt om dette?

Uff da så kjedelig, syntes du burde sende en klage til Kiwi Norge, men det er ikke sikkert at de vil svare deg. Har blitt forsøkt nektet ting på Kiwi før som ikke har vært i tråd med deres praksis, og det er bare en av gangene jeg fikk kontakt svar tilbake. Og da var det butikken jeg hadde klagd på som ringte min mobil og sa at hvis jeg hadde noe å klage på så skulle jeg heller konntakte dem direkte og ikke Kiwi Norge. Jeg fikk også en unnskyldning, men aldri noen penger tilbake. Det som hadde skjedd var at de nektet meg to fulle handlekurver av dårlige druer, sa at de ikke lenger gjaldt på garantien, samt at jeg fant en god del dårlige luksusreker, de gav meg da tilsvarende varer som de mente var firstpricereker. Disse kostet dessuten 50 & mindre enn de jeg hadde funnet...

Lenke til kommentar

Snakket med ledelsen i Kiwi tidligere i dag, og de mente visst at holdbarhetsgarantien på øl ikke gjaldt før ølsalget åpner. Har jeg aldri vært borti før, men da vet dere det. Tropper du opp klokka 07.00 risikerer du da å bli fratatt vogna og dermed tapt pengene for fangsten din. Helt idiotisk, mener nå jeg.

Jeg forstår, men har de fått en beskjed av sine sjefer så blir de vel nødt til å følge den. Men er det ikke bare å vente med å gå til kassen til etter kl8 da ølsalget har åpnet? For de har vel ikke lov til å ta vongen fra deg før du er fremme med kassen?

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Gå inn og spør på kiwi sin side på facebook så får du helt riktig svar, og prøver butikkene på seg noe annet er det jo bare og henvise til det ;-)

Endret av Aniria
Lenke til kommentar

Det var det jeg også trodde de ikke hadde lov til. Jeg har sendt melding til Kiwi, men tror ikke de forstår henvendelsen min. De sier bare at garantien på øl gjelder kun mellom 09.00-20.00, ikke om det ikke er lov å ta med seg øl og vente med å gå til kassa før ølsalget åpner. Og når jeg stiller spørsmål, blir jeg bare henvist til et generelt svar på facebook... Rimelig dårlig håndtering av saken, synes jeg. :(

Lenke til kommentar

Er vel ikke så vanskelig å skjønne.. om du har øl/rusbrus etc. kan du kun bruke garantien i utsalgstiden som gjelder for alkohol. I praksis betyr dette at du må vente til 0900 dersom du finner varene 0845. Om du har varene i vogna er det ytterst tvilsomt at butikken vil ta dem fra deg mens du er inne i butikken, men teknisk sett har de jo lov til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Når du er datojeger så er du fortsatt i prinsippet en kunde, og skal du ha datovarer skal du - i prinsippet - ha til hensikt å kjøpe varen (men "tilfeldigvis" er disse gått ut på dato). Slett ikke unaturlig at du må finne deg i å vente til ølsalget åpner for å kunne benytte garantien, strengt tatt er det rimelig logisk hvis du tenker deg om.

 

Jeg vil også tippe at det er helt greit for butikken å bytte dine datovarer med "riktige" varer hvis de oppdager det, dog før du rekker å stille deg i køen. Har du lasset opp handlevognen med øl er det naturlig å tenke seg at det er fordi du vil kjøpe øl, og at butikken da yter ekstraservice for å gi deg øl med best mulig holdbarhet - slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Er vel ikke så vanskelig å skjønne.. om du har øl/rusbrus etc. kan du kun bruke garantien i utsalgstiden som gjelder for alkohol. I praksis betyr dette at du må vente til 0900 dersom du finner varene 0845. Om du har varene i vogna er det ytterst tvilsomt at butikken vil ta dem fra deg mens du er inne i butikken, men teknisk sett har de jo lov til å gjøre det.

 

Dette er jeg også fullstendig klar over. Det er ikke mulig å heve garantien før ølsalget åpner, men det var visst ikke lenger lov å legge utgått øl i vogna klokka 07.00 og så vente til ølsalget åpner, så han måtte skuffe meg og sa at de måtte ta meg vognen min og det gjorde de.

Lenke til kommentar

Dersom de tok vogna di før kassa, selv om du ikke hadde forsøkt å bruke garantien før kl. 0900, så høres det mer ut som en sleip måte for butikken å slippe unna på. Kjipt men trolig lite du kan gjøre.

 

Stemmer, og jeg mistenker de for å lure seg unna. Spurte i en annen butikk. Disse hadde ikke hørt om dette. Det kan da umulig være ulik praksis eller lov å lage sine egne regler? Jeg har prøvd å finne ut av det, men Kiwi rikker seg ikke. Jeg er nå tross alt en datojeger som oppfører meg og ikke har som hensikt å krangle, men dog, det hadde vært på sin plass å svare ordentlig på henvendelse n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...