Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

"som burde ha vært luket bort kvelden før." joda, å gå igjennom flere tusen varer hver kveld er jo null stress.

 

Ferskvare og melk skal gås over hver kveld!! Det er satt av tid til dette så butikker som har mye datovarer gjør rett og slett ikke jobben sin! Jeg er mildt sagt piss lei av sutrete kiwi ansatte som syntes dato kunder ee fælt, de lager så mye svinn o.s.v, vel, så gjør jobben din da for pokker!!!!

 

Tørrvarer og fryser er gjerne holdbart i alt fra 6 mnd til flere år, så om de går ut på dato er det neppe varer som blir solgt uansett! Brus og øl er det gjerne leverandører som holder styr på av dato! Altså det er kun kjølevarer (ost, kjøtt, fisk, o.s.v) og melk som skal taes!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg jobba der kan jeg komme på én eneste gang hvor noen fant noe fordi jeg hadde oversett det kvelden før (ferskvare). Én gang. Resten var generelt sett fordi de hadde gått og gjemt produktene tidligere eller andre varegrupper med lang holdbarhet. Varegrupper der leverandørene rydder i hylla er også et problemområde i samtlige kjeder, og medfører av og til svinn på opptil 75% av den gitte varen. Å sjekke ferskvare daglig er en selvfølge, men det er sjelden der disse folka finner ting. Det var faktisk sjelden de fant noe i det hele tatt, da det faktisk er de ansattes oppgave og den faktisk blir gjort grundig hver kveld.

Med det sagt irriterer jeg meg ikke over datofolk fordi jeg har jobba i butikk. Irriterte meg grønt over det før det også. Benytte vs. utnytte.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

"som burde ha vært luket bort kvelden før." joda, å gå igjennom flere tusen varer hver kveld er jo null stress.

 

Ferskvare og melk skal gås over hver kveld!! Det er satt av tid til dette så butikker som har mye datovarer gjør rett og slett ikke jobben sin! Jeg er mildt sagt piss lei av sutrete kiwi ansatte som syntes dato kunder ee fælt, de lager så mye svinn o.s.v, vel, så gjør jobben din da for pokker!!!!

 

Tørrvarer og fryser er gjerne holdbart i alt fra 6 mnd til flere år, så om de går ut på dato er det neppe varer som blir solgt uansett! Brus og øl er det gjerne leverandører som holder styr på av dato! Altså det er kun kjølevarer (ost, kjøtt, fisk, o.s.v) og melk som skal taes!

Slik jeg forstår innlegget til knopflerbruce så mener han alle varene.

 

"tar neimen ikke lang tid å skumme gjennom hyllene etter datoer."

Lenke til kommentar

"som burde ha vært luket bort kvelden før." joda, å gå igjennom flere tusen varer hver kveld er jo null stress.

 

Tusenvis? Hvis de ansatte gjør jobben sin vil de eldste varene alltid stå ytterst. Mao trenger en ikke bla gjennom alt, bare de som står ytterst i hver hylle. Dessuten er det jo lov å notere ned dersom noe kommer til å gå ut på dato snart av den sorten som ofte har lang holdbarhet, davil en kunne ta en grundig sjekk innimellom, og ellers holde seg til typiske korttidsholdbare produkter, f.eks. kjøtt og melk. In the end snakker vi ikke om mye jobb hvis en har en god struktur.

Lenke til kommentar

"som burde ha vært luket bort kvelden før." joda, å gå igjennom flere tusen varer hver kveld er jo null stress.

 

Ferskvare og melk skal gås over hver kveld!! Det er satt av tid til dette så butikker som har mye datovarer gjør rett og slett ikke jobben sin! Jeg er mildt sagt piss lei av sutrete kiwi ansatte som syntes dato kunder ee fælt, de lager så mye svinn o.s.v, vel, så gjør jobben din da for pokker!!!!

 

Tørrvarer og fryser er gjerne holdbart i alt fra 6 mnd til flere år, så om de går ut på dato er det neppe varer som blir solgt uansett! Brus og øl er det gjerne leverandører som holder styr på av dato! Altså det er kun kjølevarer (ost, kjøtt, fisk, o.s.v) og melk som skal taes!

Slik jeg forstår innlegget til knopflerbruce så mener han alle varene.

 

"tar neimen ikke lang tid å skumme gjennom hyllene etter datoer."

 

Jeg pleier å sjekke typ 15 hyller på ICA-butikken, der hvor ferdigrettene ligger, melkeproduktene og kjøttdisken. Det tar meg 5 min tops.

Lenke til kommentar

"som burde ha vært luket bort kvelden før." joda, å gå igjennom flere tusen varer hver kveld er jo null stress.

 

Ferskvare og melk skal gås over hver kveld!! Det er satt av tid til dette så butikker som har mye datovarer gjør rett og slett ikke jobben sin! Jeg er mildt sagt piss lei av sutrete kiwi ansatte som syntes dato kunder ee fælt, de lager så mye svinn o.s.v, vel, så gjør jobben din da for pokker!!!!

 

Tørrvarer og fryser er gjerne holdbart i alt fra 6 mnd til flere år, så om de går ut på dato er det neppe varer som blir solgt uansett! Brus og øl er det gjerne leverandører som holder styr på av dato! Altså det er kun kjølevarer (ost, kjøtt, fisk, o.s.v) og melk som skal taes!

Slik jeg forstår innlegget til knopflerbruce så mener han alle varene.

 

"tar neimen ikke lang tid å skumme gjennom hyllene etter datoer."

 

Jeg pleier å sjekke typ 15 hyller på ICA-butikken, der hvor ferdigrettene ligger, melkeproduktene og kjøttdisken. Det tar meg 5 min tops.

Jeg pleide før å sjekke, ferskvarene, frukt og grønt, kjøledisken og meleriproduktene på en 25 min :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jobber selv i Kiwi noen ganger i uken, og jeg har personlig ikke noe i mot at folk finner en vare eller to og får penger for det. Det er derfor denne garantien er laget, for å stå ved et prinsipp. Uansett, når det kommer til "datojegere" så ser jeg at det er de samme typene som kommer innom og gjør dette. Det er hovedsakelig personer som almenheten ikke akkurat vil kalle "kremen av nordmenn"(for å formulere meg på et enkelt vis). Jeg snakker da om alt fra 22 år gamle folk med utslitt "Russ 2009" genser, til veldig synlige sosialt utilfredse 50 år gamle menn som ikke kan møte blikket til en 19-åring. Ikke for å virke angripende, men føler ikke du deg ikke litt dum når du kommer fram til kassen, det er lang kø som du bidrar til å gjøre lengre, og du skal ha utbyttet ditt? Spør ydmykt, hvordan føles det å være plassert innenfor denne kategorien?

 

- "Hei, hva er din jobb/hobby"

- "Jeg finner dårlig frukt og utgåtte varer på kiwi!"

 

Når det kommer til at kiwi-ansatte klager på "datojegere" er det ikke fordi det er oss det går utover, på den måtene dere forklarer det. Varene man finner, går automatisk som svinn i kassen og det er bare å kaste de i "svinn-korgen", som uansett skal tømmes hver dag. Noen ganger kaster vi det bare i søppelspannet under kassen. Det er omtrent som å reise seg opp fra sofaen og kaste noe i bosset, en kjapp og enkel prosess. Uansett, grunnen til at vi blir irriterte, er fordi det å gå igjennom hver eneste vare dere kommer med til kassen, for å sjekke om varene er gått ut på dato, eller om det er mugg på mandarinene, tar tid. Den tiden vi da må bruke på deg, går utover de som står bak deg i køen og ønsker å handle på en vanlig måte og kanskje ønsker å hente noe i posten i tillegg. Kanskje har de dårlig tid? Og når vi er få på jobb litt utover kvelden, blir det rett og slett totalt kaos og lange køer. Jeg ber deg, vær så snill ikke kom med kommentaren: "Hvorfor kan ikke de ansatte gjøre jobben sin?" Det blir rett og slett bare ekstremt dumt. Hvorfor kan ikke dere bare finne en måte å tjene penger på, uten å utnytte andre og spre kvalme?

 

Jeg prøver å spare meg for den klisjé kommentaren at jeg synes synd på dere, men det er vanskelig.

 

"Happy hunting!"

Endret av Fisketorg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Brått får jeg følelsen av at jeg må være en av de snilleste å greieste kiwi-ansatte som finnes ;) Ikke irriterer dato-jegere meg, ikke irritere kø meg (vi er alltid minimum to på jobb og så lang kø blir det aldri at vi hadde trengt tre, selv ved datojeger), og med det nye systemet går uansett alt så mye kjappere. Men så vet jeg også hvor datoen på hver eneste var er gjemt så det tar meg ikke lange stunden å gå over datoene. Men derimot er jeg også heldig å jobber i en butikk som gjør jobben sin skikkelig, og vi har sjeldent mer enn 1-3 datojegerene innom i måneden som finner noe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

Nå er det jo i bunn og grunn Kiwi sin egen skyld at det går utover seriøse kunder iom. at de har et system som åpner for slik oppførsel. Men Kiwi kunne jo ha tilrettelagt det på en litt annen måte. Dvs. gjøre det slik at ventebyrden faller over på de som driver med slik overdreven datojakt. Feks. dersom kassapersonen ser at det er mange varer som må kontrolleres så avbryt transaksjonen, legg alt til sides og si til vedkommende at dere skal gå gjennom sakene når køen har blitt tatt unna. Dermed går det ikke utover "uskyldige kunder".

Lenke til kommentar

Akkurat den har jeg hørt før. Skulle ha en pakke ut av en gitterkasse som posten hadde satt fra seg en formiddag, og ble bedt om å vente til køen var tatt unna. Da de tre som opprinnelig var bak meg hadde blitt betjent hadde det kommet tre nye, og en står der urimelig lenge fordi "køen ikke er tatt". Skal et sånt system funke må isåfall køen definere køen i det tidspunktet avtalen blir inngått, så får en evt henvise de som kommer senere til samme kø til andre kasser.

 

Å sjekke frukt/grønt går uansett kjapt unna, og datovarene er neppe SÅ mye tregere enn alt det andre. Stort sett står jo datoen på samme sted på samme produkt, så om en kommer med 15 yoghurter elns så vet du hvor du skal se når du først har sjekket den første. Det er ikke noe mer komplisert enn å lete etter strekkoden egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...