Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

fant noe tørvarer som var gåd ut i 09.11.11

WTF? Jeg gikk til kassedama og sa de har gått ut på dato og da sa dem "Nei det har dem ikke, det er stempelfeil" og det er 09.11.11 på alle andre også

Jeg har fått varer på datogaranten før, da det trorlig har foregått en stemplingsfeil. Da dette ikke er ditt problem, men leverandøren så kassedamen burde følge Kiwi sin datogaranti..

Endret av piratentim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Harley Quinn

Nå er jo heldigvis garantien endret en smule. Det er faktisk utrolig deilig å slippe en god del datojegere som ikke har vett på å rydde opp etter seg, etter å ha ennevendt hele butikken.

 

Dato er vel ikke endret?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Harley Quinn

Jeg har fortsatt ikke fått vite noe annet, så dato er ikke endret nei! Jeg skjønner frukta, det er så mye kjipe og idiotiske mennesker som sitter og ødelegger frukta for at den skal bli dårlig og kommer tilbake et par timer seinere når den har rukket å bli litt brun o.l! De slutta når vi ble oppmerksomme på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tjener selvsagt ikke rått på noe sånt. De fleste som benytter seg av slike garantier er folk som utnytter dem, og jeg er på alle områder i livet imot å utnytte folk eller andre ting. Jeg går ikke i butikken for å få igjen masse penger på varer med mindre jeg faktisk har fått noe dårlig (skjedd én gang siden 1987, og jeg gadd ikke gå dit engang). Jeg doper meg ikke for å bli god i idrett. Jeg benytter meg ikke av de sleipeste metodene eller juks i spill. Jeg vil heller være fattig, ukjent og aldri ha vunnet noe enn å være en klyse som alltid skal ta snarveier istedenfor å virkelig skape noe selv.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Tjener selvsagt ikke rått på noe sånt. De fleste som benytter seg av slike garantier er folk som utnytter dem, og jeg er på alle områder i livet imot å utnytte folk eller andre ting. Jeg går ikke i butikken for å få igjen masse penger på varer med mindre jeg faktisk har fått noe dårlig (skjedd én gang siden 1987, og jeg gadd ikke gå dit engang). Jeg doper meg ikke for å bli god i idrett. Jeg benytter meg ikke av de sleipeste metodene eller juks i spill. Jeg vil heller være fattig, ukjent og aldri ha vunnet noe enn å være en klyse som alltid skal ta snarveier istedenfor å virkelig skape noe selv.

Utnytte eller benytte seg av garantien? Hva mener du skiller utnytte fra benytte, med tanke på Kiwi sin egen garanti?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ knopflerbruce: Vanlige kunder kommer med én vare av en varetype de likevel hadde tenkt til å kjøpe, ikke 30 de har kommet ens ærend for å få penger for.

 

@ piratentim: Jobba på Kiwi for 4-5 år sida. 95% av alle som brukte garantien var folk som kun reiste rundt uten å kjøpe noe. At vanlige kunder benytta seg av dem skjedde nesten aldri, selv om det i utgangspunktet var dem garantien var til for.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

@ piratentim: Jobba på Kiwi for 4-5 år sida. 95% av alle som brukte garantien var folk som kun reiste rundt uten å kjøpe noe. At vanlige kunder benytta seg av dem skjedde nesten aldri, selv om det i utgangspunktet var dem garantien var til for.

Jeg forstår det kan virke irriterende for deg og dine medansatte;) Syntes bare det forrige innlegget ditt var som å sette en god del i samme gruppe, nesten stemple dem som sosiale avvik..

Endret av piratentim
Lenke til kommentar

Det mener jeg også at folk er, så lenge de ikke er kunder som kommer til butikken for å faktisk handle der. Har nok et ganske kraftig hatforhold til folk som utnytter seg av alt mulig rart, uavhengig av hva slags situasjon det er. Har du fått med deg råtne poteter i handleposen skal du selvfølgelig kunne benytte deg av garantien som gjelder i butikken. Det jeg reagerer på er Kiwi-Bob og alle som holder på med det samme (det er mange!). Det er rett og slett fullstendig patetisk.

Lenke til kommentar

@ knopflerbruce: Vanlige kunder kommer med én vare av en varetype de likevel hadde tenkt til å kjøpe, ikke 30 de har kommet ens ærend for å få penger for.

 

@ piratentim: Jobba på Kiwi for 4-5 år sida. 95% av alle som brukte garantien var folk som kun reiste rundt uten å kjøpe noe. At vanlige kunder benytta seg av dem skjedde nesten aldri, selv om det i utgangspunktet var dem garantien var til for.

 

Du kan kanskje komme med en god forklaring på hvorfor denne ordningen startet å eksistere i det hele tatt. Mitt tips er som nevnt at kiwi ønsker å ha friske varer i sitt sortiment, i større grad enn andre kjeder. Det lykkes de med takket være de som faktisk går rundt og titter litt hyllene. Dette vil kundene legge merke til, bevisst eller ubevisst, så det er noe alle tjener på - kiwi, "misbrukerne" og kundene. Alternativ to er at de ønsker å oppnå økt PR. Det greier de fint uavhengig av hvorvidt noen har dette som en biinntekt eller ikke. Tvert imot bidrar jo Kiwi-Bob med PR for Kiwi.

 

Jeg kan ikke se andre logiske løsninger. Ditt forslag gir liten mening da det isåfall er akkurat det samme som skjer i andre butikker, bortsett fra at tapet er større. Kundene opplever ikke at det er færre varer som har gått ut på dato fordi det fortsatt fins like mange som i andre butikker, det heller tvert imot i disfavør av Kiwi da andre kjeder markerer de med 50%-lapper, slik at en kan se at det er snakk om en datovare. Kiwi har ingen slik merking.

 

Du må gjerne kalle disse for patetiske, men det er enda mer patetisk at ansatte i en butikk (deg selv inkludert mens du fikk lønning fra kjeden!) ikke greier å holde kontroll på dette når butikken taper penger på disse varene. Jeg hadde vært særs skamfull dersom noen hadde kommet på min vakt og røsket med seg varer til en verdi av flere tusen kroner som burde ha vært luket bort kvelden før.

 

Hender jeg gjør noe lignende på en ICA-butikk, hvor de ofte er slappe med å markere med 50%. Der finner jeg ofte ting jeg krever 50% avslag på, da de er på sin siste forbruks-/best før-dag. Det er LITE innsats som skal til for å sjekke dette, tar neimen ikke lang tid å skumme gjennom hyllene etter datoer. Hvorfor Kiwi-ansatte ikke gidder forstår ikke jeg, de er jo de som burde vært trent til dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...