Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har selv måtte "sloss" for varer noen ganger. Foreksempel så fant jeg en kartong med potet lefser eller hva det er, gikk til kassen, og fikk besjed om at dette var ferskvare, så prøver jeg og forklare at dette ikke er ferskvare da den har lenger enn 3 dagers holdbarhet og har vert fryst. Eneste jeg fikk besjed om var at jeg ikke trengte og være så frekk mot ansatte. Så tok dem da varene bak på lageret.

 

Ringte så til kjente og snakket og dem var enige. Så gikk til kassen og sa jeg skulle ha dem tilbake, dem nektet og ville ikke gi dem tilbake. Jeg forsatte og diskutere med dem og en steike kø kom bak meg. Til slutt ga dem seg og hun skulle hente varene, kom tilbake med 3-4 pakker for lite og kommentaren "Du får dem kun fordi du har en dritt oppførsel og lager bråk, du trenger ikke og komme igjen!" Etter dette kom det en liten applaus fra noen i køen bak :grin2:

 

Kom tilbake neste dag og fant enda flere varer :thumbup:

 

Holdt meg rolig under hele samtalen og var på ingen måte frekk. Synst det var dei ansatte som var problemet da, og i tilegg tok 3-4 pakker ? Ikke altid like lett og få varene! :wee:

Endret av LordImp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det noen som kan oppdatere meg på reglene for dato garantien?

 

- Går varen ut i dag eller i morgen, får du varen gratis. Eller penger? Hva om varen har gått ut på dato?

- Hva med alkohol og tobakk, her får man penger for dato idag eller neste dag + utgått?

- Hvis en kjøper en frukt som en ikke er fornøyd med, så får man pengene tilbake og en ny vare?

 

Kanskje oppdatere førsteposten og legge til noen taktikker for hvordan å gå frem i forskjellige scenarioer.

Endret av Magnus Solmyr
Lenke til kommentar

Frukt og grønt:

Penger tilbake og ny vare "om du ikke er fornøyd". I praksis er det om varen er dårlig. Du må faktisk ha en god grunn til å ikke være fornøyd.

I praksis gjennomføres det med "dobbel pris tilbake", i hvert fall i butikken min.

 

Aldersbestemte varer: penger tilbake uansett (gitt at du er gammel nok til å kjøpe varen i utgangspunktet)

 

Øvrige varer:

Om den går ut på dato i dag eller i morgen får du varen gratis.

Har varen gått ut på dato får du erstatningsvare såfremt butikken har dette, hvis ikke får du penger.

 

Ferskvare som har holdbarhet på tre dager eller mindre: ingen garanti før varen faktisk har gått ut på dato.

 

 

Edit: husket noe feil.

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar

Frukt og grønt:

Penger tilbake og ny vare "om du ikke er fornøyd". I praksis er det om varen er dårlig. Du må faktisk ha en god grunn til å ikke være fornøyd.

I praksis gjennomføres det med "dobbel pris tilbake", i hvert fall i butikken min.

 

Aldersbestemte varer: penger tilbake uansett (gitt at du er gammel nok til å kjøpe varen i utgangspunktet)

 

.

 

Hvordan fungerer dette, kan dette gjøres opp direkte i kassa under transaksjonen?

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Må bare legge til, om varen har gått ut på dato kan du få erstatningsvare om butikken har dette!

 

Så hvis du finner noe som har gått ut, og butikken har 15 til av den, så får du det antallet som har gått ut i nye varer!

Endret av Aniria
Lenke til kommentar

Må bare legge til, om varen har gått ut på dato kan du få erstatningsvare om butikken har dette!

 

Så hvis du finner noe som har gått ut, og butikken har 15 til av den, så får du det antallet som har gått ut i nye varer!

 

Stemmer det. Er vel egentlig slik at du får erstatningsvare såfremt butikken har dette, om ikke får du penger. Du kan ikke velge.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det har kommet noen oppdaterte regler på datovarer.Litt etter minnet. :p

 

- Flere Kiwier har nå ferskpakket fisk med egen emballasje. Disse, salmalaks og sushi er utenfor garantien.

- Alkohol-garantien gjelder kun i tidsrommet det er lov å selge det.

- For legemidler gjelder det kun for det antallet de har lov til å selge i følge staten, altså én stk.

Lenke til kommentar

Det har kommet noen oppdaterte regler på datovarer.Litt etter minnet. :p

 

- Flere Kiwier har nå ferskpakket fisk med egen emballasje. Disse, salmalaks og sushi er utenfor garantien.

- Alkohol-garantien gjelder kun i tidsrommet det er lov å selge det.

- For legemidler gjelder det kun for det antallet de har lov til å selge i følge staten, altså én stk.

 

At tre-fire dager gammel sushi selges er respektløst ovenfor folks smaksløker. Har testet denne. Aldri igjen. Kunne vurdert å spise den om jeg fikk den gratis for GAINZ.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

De har noen donuts også som går under samme reglement :p

 

Ikke med datomerking? De ferske donutsene og berlinerbollene har jo ingen datostempling! Og de i plast går jo under datogarantien!

Lenke til kommentar

Ikke med datomerking? De ferske donutsene og berlinerbollene har jo ingen datostempling! Og de i plast går jo under datogarantien!

 

De ferske donutsene og berlinerbollene har holdbarhet på 24 eller 48 timer (husker ikke nøyaktig i farta). De fire-pk i plast fra Aunt Mabel har tre døgn holdbarhet og går ikke innunder datogarantien. Begge kommer frosne til butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...