Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Hum, vi har fått beskjed om at de i plast går under datogarantien, men men, synd for butikken vår ;)

 

Nå begynner jeg å fundere på om jeg faktisk husker feil, for vi har ingen i plast, vi har i en plastboks, og de er det mer enn tre dager holdbarhet på.

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Snakket med en som jobber på den lokale Kiwi-butikken, og han fortalte noe som jeg syns er veldig uprofesjonelt av sjefen der. Det var et par som ofte var innom for å lete etter utgåtte varer, og en dag så fant de 22 6-pack med øl, som de hadde plassert i en handlevogn. Personen i kassen tilkalte sjefen, for hun visste ikke helt hvordan hun skulle gjøre det med øl. Når sjefen kom til kassen, tok han handlevognen, og uten å si et ord tok han den med seg inn på lageret. Paret ble selvfølgelig rasende, for etter Kiwi sine egne regler har de vel rett på verdien? :)

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Så lenge de er der når utsalgstiden for øl er så har de rett på det ja. Tror jeg ville tatt saken høyere opp i kiwi gitt!

 

Jeg skjønner ikke helt greia med at ansatte blir så sure på datojegere jeg! Ærlig talt, det er jo bare fordi noen ikke har gjort jobben sin at de finner noe!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De ferske donutsene og berlinerbollene har holdbarhet på 24 eller 48 timer (husker ikke nøyaktig i farta). De fire-pk i plast fra Aunt Mabel har tre døgn holdbarhet og går ikke innunder datogarantien. Begge kommer frosne til butikken.

Donuts (single) og berlinerboller er "dagsferske" (selv om de har vært fryst, you get my point), og det er av den grunn ikke behov for å stemple eller merke med dato. De blir fjernet om kvelden og nye kommer på morgenen.

Hum, vi har fått beskjed om at de i plast går under datogarantien, men men, synd for butikken vår ;)

 

Nå begynner jeg å fundere på om jeg faktisk husker feil, for vi har ingen i plast, vi har i en plastboks, og de er det mer enn tre dager holdbarhet på.

 

4pk-donuts som er pakket i hard plast har 2+1 døgns holdbarhet, og i min butikk er dette definert som et produkt som er unntatt datogarantien.

 

En annen ting med kort holdbarhet er foccacia-brødet som vi får inn i ny og ne. Dette kommer med 3 dagers holdbarhet direkte fra Bakers, ferdig stemplet med dato. Er mange som bruker argumentet "at det har jo vært fryst!", men ingen som har fått noen ut av det ennå. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg "snipet" 2kg ytrefilet, møtte opp ved åpningstid dagen etter for å sikre meg disse gratis. Ble møtt av en morgengretten fyr som anklaget meg for "å sette dem bakerst", men jeg sa nå pent at det ikke var tilfellet. Fikk varene gratis uten videre gnål, men frister nesten å stikke innom og gjøre nettopp det han anklaget meg for, bare for å være litt jævlig i retur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble gratis paprika på meg i dag, gitt. Første gangen jeg har benyttet meg av garantien.

 

Moreller kan du også lett få gratis. Fant 5 dårlige poser, som åpenbart var råtne, mugg nederst. Da får du tilsvarende. 5 nye poser moreller. Jeg tror de kan bli fort dårlig. Bruker normalt sett ikke fruktgarantien. Bare holdbarhetsgarantien, men om bare en er dårlig gjelder garantien for hele kvantaen. I følge Kiwi selv. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det der må du utdype litt! :p

 

Hva er det å utdype?

 

Han driver å reiser innom Kiwi butikker rundt om i byen og plasserer varer, skriver ned utløpsdatoer osv.. slik at han et hvor han skal når han skal. Vet ikke om det var tilfellet her, men han fant noen esker med nøtter, gikk til kassen med dem og ville ha pengene for dem. Det fikk han, 6600 kr. Jeg har sett kvitteringen av det hele men dessverre har jeg ikke et bilde av den. ;)

Lenke til kommentar

 

Hva er det å utdype?

 

Han driver å reiser innom Kiwi butikker rundt om i byen og plasserer varer, skriver ned utløpsdatoer osv.. slik at han et hvor han skal når han skal. Vet ikke om det var tilfellet her, men han fant noen esker med nøtter, gikk til kassen med dem og ville ha pengene for dem. Det fikk han, 6600 kr. Jeg har sett kvitteringen av det hele men dessverre har jeg ikke et bilde av den. ;)

 

Hva menes med det som er i bold?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...