Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Røyk har ikke holdbarhetsdato så vidt jeg vet.

 

"men om det er øl, snus eller legemiddel får du penger uansett"

 

Røyk har holdbarighetsdato jo. Kan bli ganske dårlig etterhvert. Kjenner til mange som har røyken sin i kjøleskapet eller fryseren f.eks for at den ikke skal bli knusk-tørr.

Ja, men det er ikke en dato printet på esken?

Lenke til kommentar

Noen som husker han som kjøpte seg ferrari med kiwi-penger?, de som henger i ny og ned i bil-forumet her husker nok.

Jeg husker det, men det han gjorde var å ta opp billån ved hjelp av pengene han hadde tjent på kiwi.

 

 

 

Blir vaskelig å tjene penger på røyk da, siden det ligger innelåst i et skap og ikke fritt tilgjengelig...

Endret av piratentim
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Inge holdbrhetsdato på røyk nei! Derfor de er pakka i plast, for å holde lengre! Vi pleier ganske ofte å måtte tat retur på tobakk ettersom de ikke er pakka inn i plast pg dermed holder de kortere og bir tørre og ekle!

 

Er vist greit jeg da, for hvis noen nettopp har kjøpt tobakk eller røyk og sier den er tørr, og jeg kjenner og er enig så får de ny! Nettopp fordi vi har en kunde som kjøper en tobakk som det går lite av (tror faktisk han er eneste som kjøper) og har lært av han når den er dårlig og ikke :)

 

Øl'en er det ikke alltid så lett å få dato på, er jo forhandleren selv som sjekker dato der, og jvis de glemmer noen får de nok ganske så kjeft!

Lenke til kommentar

Kan man være under 18, men fortsatt klage på snus? Med klage mener jeg å få penger for det..

 

Jepp, vært unger under 14 som har fått penger for øl så :)

Men foreldrene må vel kontaktes først?

Nei, dette er ok bare de ansatte som er litt strenge, eller bare ønske rå være vansklige. De unge skal jo ikke ha alkoholen og det er vel ingen lov som nekter dem i å bruke kiwi sin holdarhetsgaranti..

 

Jeg fikk høre at garantien tydeligvis ikke gjaldt på tyggis, hvor datoen kun står på eska. Kan dette virkelig stemme?

Det er noen få kiwi butikker som mener dette, blant annet Kiwi Lund. Ellers godtar de fleste buikker datofunn når det gjelder tyggis. Personlig mener jeg at butikken burde ikke drive slik at dem blander tyggisene Vanskiligere å holde styr på datoene da og det kan gi et dårlig inntrykk. Men er noen nummere på pakkene som er en kode for utløpsdatoen...

Lenke til kommentar

Sitatfunksjonen finner jeg ikke igjen på mobilversjonen, men i allefall. De som har nektet å gi ut noe, har fortalt at det er ny tyggis i de gamle eskene. Dette er nok bare en latterlig unnskyldning, for hva er vitsen med å putte ny tyggis i gamle esker når tyggis medfølger i eske? Det var forøvrig litt morsomt, for på en annen butikk med samme dato, så var tyggisen bytta ut med nyere dato. Jeg forstår bare ikke forklaringen og logikken i det.

Lenke til kommentar

Sitatfunksjonen finner jeg ikke igjen på mobilversjonen, men i allefall. De som har nektet å gi ut noe, har fortalt at det er ny tyggis i de gamle eskene. Dette er nok bare en latterlig unnskyldning, for hva er vitsen med å putte ny tyggis i gamle esker når tyggis medfølger i eske? Det var forøvrig litt morsomt, for på en annen butikk med samme dato, så var tyggisen bytta ut med nyere dato. Jeg forstår bare ikke forklaringen og logikken i det.

det driver slik i enkelte butikker for å få det til å se fint ut og at eskene hele tiden er fulle. Kan være levarandøren av tyggisen som også gjør det
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Sitatfunksjonen finner jeg ikke igjen på mobilversjonen, men i allefall. De som har nektet å gi ut noe, har fortalt at det er ny tyggis i de gamle eskene. Dette er nok bare en latterlig unnskyldning, for hva er vitsen med å putte ny tyggis i gamle esker når tyggis medfølger i eske? Det var forøvrig litt morsomt, for på en annen butikk med samme dato, så var tyggisen bytta ut med nyere dato. Jeg forstår bare ikke forklaringen og logikken i det.

det driver slik i enkelte butikker for å få det til å se fint ut og at eskene hele tiden er fulle. Kan være levarandøren av tyggisen som også gjør det

 

Jepp! Noen av oss er såpass susete at vi ikke tenker på datoene på tyggiseskene så vi putter bare de nye oppi de gamle eskene, men det er snakk om holdbarhet på et år eller flere, så vi har solgt ut alt innen den dato kommer for å si det slik!

 

Men såklart, er det tomt for tyggis og andre esken er borte, så setter vi jo ut den nye esken! Litt som med baguetter, noen står det dato på esken (og baguettene) men vi kan fortsatt putte nye baguetter i gammel eske ettersom vi uansett rulerer!

Endret av AnnChristin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...