Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Brått får jeg følelsen av at jeg må være en av de snilleste å greieste kiwi-ansatte som finnes ;) Ikke irriterer dato-jegere meg, ikke irritere kø meg (vi er alltid minimum to på jobb og så lang kø blir det aldri at vi hadde trengt tre, selv ved datojeger), og med det nye systemet går uansett alt så mye kjappere. Men så vet jeg også hvor datoen på hver eneste var er gjemt så det tar meg ikke lange stunden å gå over datoene. Men derimot er jeg også heldig å jobber i en butikk som gjør jobben sin skikkelig, og vi har sjeldent mer enn 1-3 datojegerene innom i måneden som finner noe :)

 

 

Hvor mange datojegere som kommer innom, varierer veldig. På tirsdag kom det så mye som tre stykker innom, og de lagde stor kø. Skal legge meg delvis flat her, her var den en ny låseansvarlig som ikke helt klarte å gjøre datorunden. Uansett, har opplevd at det kommer folk inn som klemmer på frukten, tar med jordbær som i mine øyne ikke her felt perfekt, men spiselig. De står også og argumenterer med meg i evigheter om at disse jordbærene ikke er spiselige. Den ene gangen husker jeg at det var en som gikk rundt til kundene som var tilsynelatende irritert på ham og spurte om de ville spist jordbærene. Dere må jo skjønne at det er litt irriterende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Hvor mange datojegere som kommer innom, varierer veldig. På tirsdag kom det så mye som tre stykker innom, og de lagde stor kø. Skal legge meg delvis flat her, her var den en ny låseansvarlig som ikke helt klarte å gjøre datorunden. Uansett, har opplevd at det kommer folk inn som klemmer på frukten, tar med jordbær som i mine øyne ikke her felt perfekt, men spiselig. De står også og argumenterer med meg i evigheter om at disse jordbærene ikke er spiselige. Den ene gangen husker jeg at det var en som gikk rundt til kundene som var tilsynelatende irritert på ham og spurte om de ville spist jordbærene. Dere må jo skjønne at det er litt irriterende?

 

Aha, der er jeg enig i deg ja! Datojegeren gidder jeg ikke bli sinna på, her har vi gjort feil! Heller ikke fruktjegere med åpenlyst dårlig frukt, da er det en svikt! Men sånne som sistnevnte tåler jeg ike trynet på, men etter to-tre krangliger med ansatte så er uansett personen utestengt fra butikken våres! :) Enkelt og greit, misbruker man garantien får man ikke bruke den! Det trodde jeg alle var obs på!

 

Men nå er vi i overkant nøye og tr dato på alt av kjølevarer + frukt og juice, og vi har datobok på resterende som allergivarer, sjokolde, brus og en del annet og har faktisk fått skryt av flere av datojegerne fordi vi faktisk er så flinke som vi er!

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg blir ikke helt klok på kiwi. De har jo såpass selvtillit at de har en slik garanti, men jeg tror ikke at kiwi har noen fast ansatt som driver å sjekker at datoen på alle varene er ok. I alle fall så burde kiwi ha 5 ansatte for å sjekke holdbarhetsdatoen på varene.

 

Tar da maks en halvtime å gå over de varene som mest trolig har dato i nær fremtid! Man sjekker jo ikke dato på tørrvarer og frysevarer! De går jo ut gjerne neste år og flere ganger et par år frem i tid uansett! Ferske varer skal jo sjekkes, og det tar maks en time om man er ny og skikkelig treig i rutinene!

Lenke til kommentar

Jobber selv i Kiwi noen ganger i uken, og jeg har personlig ikke noe i mot at folk finner en vare eller to og får penger for det. Det er derfor denne garantien er laget, for å stå ved et prinsipp. Uansett, når det kommer til "datojegere" så ser jeg at det er de samme typene som kommer innom og gjør dette. Det er hovedsakelig personer som almenheten ikke akkurat vil kalle "kremen av nordmenn"(for å formulere meg på et enkelt vis). Jeg snakker da om alt fra 22 år gamle folk med utslitt "Russ 2009" genser, til veldig synlige sosialt utilfredse 50 år gamle menn som ikke kan møte blikket til en 19-åring. Ikke for å virke angripende, men føler ikke du deg ikke litt dum når du kommer fram til kassen, det er lang kø som du bidrar til å gjøre lengre, og du skal ha utbyttet ditt? Spør ydmykt, hvordan føles det å være plassert innenfor denne kategorien?

 

- "Hei, hva er din jobb/hobby"

- "Jeg finner dårlig frukt og utgåtte varer på kiwi!"

 

Når det kommer til at kiwi-ansatte klager på "datojegere" er det ikke fordi det er oss det går utover, på den måtene dere forklarer det. Varene man finner, går automatisk som svinn i kassen og det er bare å kaste de i "svinn-korgen", som uansett skal tømmes hver dag. Noen ganger kaster vi det bare i søppelspannet under kassen. Det er omtrent som å reise seg opp fra sofaen og kaste noe i bosset, en kjapp og enkel prosess. Uansett, grunnen til at vi blir irriterte, er fordi det å gå igjennom hver eneste vare dere kommer med til kassen, for å sjekke om varene er gått ut på dato, eller om det er mugg på mandarinene, tar tid. Den tiden vi da må bruke på deg, går utover de som står bak deg i køen og ønsker å handle på en vanlig måte og kanskje ønsker å hente noe i posten i tillegg. Kanskje har de dårlig tid? Og når vi er få på jobb litt utover kvelden, blir det rett og slett totalt kaos og lange køer. Jeg ber deg, vær så snill ikke kom med kommentaren: "Hvorfor kan ikke de ansatte gjøre jobben sin?" Det blir rett og slett bare ekstremt dumt. Hvorfor kan ikke dere bare finne en måte å tjene penger på, uten å utnytte andre og spre kvalme?

 

Jeg prøver å spare meg for den klisjé kommentaren at jeg synes synd på dere, men det er vanskelig.

 

"Happy hunting!"

 

Teit innlegg. Unødvendig å komme med påstander om absolutt alle datojegere. De som oppfører seg vil jeg tro er i flertallet. Jeg hverken står i veien for kunder, roter ikke, gjemmer ikke varer og er heller ikke ufin på noen som helst måte, men er de ansatte store i kjeften bare fordi jeg er en såkalt "jævla datojeger" så får de jaggu tåle tilsnakk tilbake. Jeg bruker garantien fordi den eksisterer og det er lov å bruke den. Enkelte butikker bør være glad for at noen datojegere ofte er innom, for da er det rimelig ofte sikret at de varene man ikke har sett selv, finner dstojegeren. Jeg er ikke flau over å gjøre dette og dessuten går jeg ALDRI til kassa om det er stor kø. Jeg venter, og skulle det bli det ETTER jeg kommer dit, så tilbyr jeg meg å vente til det er tid til dette. I noen få tilfeller har mannen/dama i kassa sagt det går greit, men da er ikke det mitt problem og de sørger SELV kanskje for irriterte og utålmodige kunder. Og til slutt, hvis det er heft å jobbe i Kiwi med en holdbarhetsgaranti, hvorfor velger man i utgangspunktet å søke?

Endret av ribusuniteru
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber selv i Kiwi noen ganger i uken, og jeg har personlig ikke noe i mot at folk finner en vare eller to og får penger for det. Det er derfor denne garantien er laget, for å stå ved et prinsipp. Uansett, når det kommer til "datojegere" så ser jeg at det er de samme typene som kommer innom og gjør dette. Det er hovedsakelig personer som almenheten ikke akkurat vil kalle "kremen av nordmenn"(for å formulere meg på et enkelt vis). Jeg snakker da om alt fra 22 år gamle folk med utslitt "Russ 2009" genser, til veldig synlige sosialt utilfredse 50 år gamle menn som ikke kan møte blikket til en 19-åring. Ikke for å virke angripende, men føler ikke du deg ikke litt dum når du kommer fram til kassen, det er lang kø som du bidrar til å gjøre lengre, og du skal ha utbyttet ditt? Spør ydmykt, hvordan føles det å være plassert innenfor denne kategorien?

 

- "Hei, hva er din jobb/hobby"

- "Jeg finner dårlig frukt og utgåtte varer på kiwi!"

 

Når det kommer til at kiwi-ansatte klager på "datojegere" er det ikke fordi det er oss det går utover, på den måtene dere forklarer det. Varene man finner, går automatisk som svinn i kassen og det er bare å kaste de i "svinn-korgen", som uansett skal tømmes hver dag. Noen ganger kaster vi det bare i søppelspannet under kassen. Det er omtrent som å reise seg opp fra sofaen og kaste noe i bosset, en kjapp og enkel prosess. Uansett, grunnen til at vi blir irriterte, er fordi det å gå igjennom hver eneste vare dere kommer med til kassen, for å sjekke om varene er gått ut på dato, eller om det er mugg på mandarinene, tar tid. Den tiden vi da må bruke på deg, går utover de som står bak deg i køen og ønsker å handle på en vanlig måte og kanskje ønsker å hente noe i posten i tillegg. Kanskje har de dårlig tid? Og når vi er få på jobb litt utover kvelden, blir det rett og slett totalt kaos og lange køer. Jeg ber deg, vær så snill ikke kom med kommentaren: "Hvorfor kan ikke de ansatte gjøre jobben sin?" Det blir rett og slett bare ekstremt dumt. Hvorfor kan ikke dere bare finne en måte å tjene penger på, uten å utnytte andre og spre kvalme?

 

Jeg prøver å spare meg for den klisjé kommentaren at jeg synes synd på dere, men det er vanskelig.

 

"Happy hunting!"

Underholdende innlegg :)

Lenke til kommentar

Tar da maks en halvtime å gå over de varene som mest trolig har dato i nær fremtid! Man sjekker jo ikke dato på tørrvarer og frysevarer! De går jo ut gjerne neste år og flere ganger et par år frem i tid uansett! Ferske varer skal jo sjekkes, og det tar maks en time om man er ny og skikkelig treig i rutinene!

Men jeg tror ikke at de har en fast ansatt som gjør dette.

Lenke til kommentar

Du kan jo spørre sjefen din om å få den oppgaven ;) De har sikkert tapt en del penger på denne garantien de har. Jeg tror ikke at de vil tape så mye penger om en annsatt gikk over det viktigste i en time om dagen.

 

 

 

Såvidt jeg har skjønt det, så er det ikke Kiwi som taper penger på garantien, men leverandøren. I allefall med øl har jeg hørt de får igjen av bryggeriet. De slår retur, betaler ut og får pengene tilbake. Ergo, ikke tap. Eller har jeg misforstått?

Endret av ribusuniteru
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Du kan jo spørre sjefen din om å få den oppgaven ;) De har sikkert tapt en del penger på denne garantien de har. Jeg tror ikke at de vil tape så mye penger om en annsatt gikk over det viktigste i en time om dagen.

 

Få den oppgaven? Jeg har den oppgaven! Hos oss må kasserer ta juice, ost og fisk siden man ser kassen fra de diskene, mens den andre ansatte tar kjølevarene! Dette gjør vi hver kveld, tar maks en halvtime å gå over alt!

Lenke til kommentar

 

 

Neppe! En av de beste butikkene i byen fiølge de fast datojegerne :)

 

Tviler ikke. De få gangene jeg har vært innom dere, (tar turen ned innimellom i forbindelse med å besøke venner og familie, bor i Trøndelag) så har det vært minimalt å finne. Og jeg er rimelig systematisk når jeg leter. Skal dog sies at jo oftere det er datojegere innom en butikk, jo oftere blir de ansatte oppmerksomme på å sjekke datovarer i hyllene.

Endret av ribusuniteru
Lenke til kommentar

Jeg mener og tror at de letteste pengene ligger i frukt og grønt, er alltid noe som er dårlig der og det gir også alltid penger. Se etter. f.eks mugg på frukten eller grønt, det forekommer ofte. Bruk en 10 min hver gang du er innom en kiei butikk til å gjennomgå frukt/gønt avdelingen så skal jeg love deg du vil tjene lette og gode penger.

 

Se for deg at du bruker 10 min, et sansynlig funn vil da være at du finner 2 tomatpakker og en eplepakke. Hver pakke koster da 90 kroner og finner du 2 løsvekt pærer også blir det ca. 100 kroner på 10 min. Det er en timelønn på 600 kroner noe som er ganske så bra :D(helt i begynnelsen vil dette ofte være tilfelle, men etterhver an de bli vanelig å finne gjennomsnittlig frukt for en ca 200-300 kroner per butikk...)

 

Får du pengene eller ny vare for gammel frukt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...