Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Det var dette jeg stusset over, for den ansatte i butikken påsto at man fylte inn ny tyggis i gamle esker, hva er vitsen? Og er det ikke ganske sannsynlig om det f.eks er fire esker med utgått dato at dem faktisk er det når tyggis kommer i nye esker? Det er jo bare ekstraarbeid å ta ut en og en tyggis av en ny eske over i en annen gammel, for så kaste den nye eska...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Det var dette jeg stusset over, for den ansatte i butikken påsto at man fylte inn ny tyggis i gamle esker, hva er vitsen? Og er det ikke ganske sannsynlig om det f.eks er fire esker med utgått dato at dem faktisk er det når tyggis kommer i nye esker? Det er jo bare ekstraarbeid å ta ut en og en tyggis av en ny eske over i en annen gammel, for så kaste den nye eska...

 

Vel, nårdet er 1/4 av esken som er tom er det lettere å bare fylle over en og en enn å ta ut alle og putte oppi de gamle i den nye esken! Vi venter ikke til det er tomt før vi fyller på! Derfor vi er så nøye på rullering!

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Aha, forstår hva du mener. Heldigvis skal det bli dato på tyggisen snart.

 

Og glad for det er jeg! Det er veldig kjent at de som prøver å svindle til seg penger går etter tyggis, viste jeg lenge før jeg starta i kiwi :p

Lenke til kommentar

Svindel faktisk. Nei, jeg prøver ikke å få noe urettmessig. Når datoen på eska har stått der lenge, stoler jo jeg på at det er rett. Det denne butikken derimot gjorde var å fjerne eskene og tyggisene, for 3 dager etterpå lå det KUN en ny eske med nytt design på tyggisen til og med, så det var nok heller de som lurte meg. Det er jo påfallende at det stemte, siden også en annen butikk i distriktet hadde byttet ut (samme dato) tyggisen med ny dato.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre, enn meg som har prøvd den nye fruktgarantien til Kiwi? Jeg og pappa har vært på vær vår butikk og testet den ut. På min butikk måte jeg betale for den dårlige frukten og fikk to nye fine frukt tilbake, altså har jeg her på en måte fått 50% avslag, havl pris på frukten. på butikken til pappa fikk han pengene tilbake for den dårlige frukten etter å ha betalt, deretter fikk han en ny frukt helt gratis.

 

Hvordan skal den nye garantien egentlig fungere?

 

Uppdate; leste på kwi sine hjemmesider og der står det:

 

Frukt og grøntgarantien

Pengene tilbake og ny vare gratis om du ikke er fornøyd.

Hjelp oss å bli enda bedre!

Frukt og grønnsaker er vår viktigste varegruppe. Målet er å være best!

Derfor har vi vår egen kvalitetsgaranti på ferske frukt og grønnsaker. Kjøper

du en vare du ikke er fornøyd med, gir vi deg pengene tilbake og ny

vare gratis! Nøl ikke med å si i fra.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Slik teksten sier, du får pengene tilbake for frukten, også får du en ny frukt gratis :) Slik skal alle gjøre det og vi har fått flere beskjeder om det!

Ja da gjorde de nok bare feil på den butikken jeg fant den dårlige frukten på da :)

Er det blitt noen endring av dato garantien?

 

Ikke som jeg har fått beskjed om! Men som de har gjort (skal ha gjort) med en nye garantien så er viser de det! Det skal være nye plakater i taket og all info om dobbelt pris tilbake skal være borte og byttet med dobbelt tilbake! Så de viser det når det er noen forandringer.Eneste som ikke er bytta ut er vel de tynne posene, men det er for miljøvennlige grunner såklart :)

Lenke til kommentar

Slik teksten sier, du får pengene tilbake for frukten, også får du en ny frukt gratis :) Slik skal alle gjøre det og vi har fått flere beskjeder om det!

Ja da gjorde de nok bare feil på den butikken jeg fant den dårlige frukten på da :)

Er det blitt noen endring av dato garantien?

 

Ikke som jeg har fått beskjed om! Men som de har gjort (skal ha gjort) med en nye garantien så er viser de det! Det skal være nye plakater i taket og all info om dobbelt pris tilbake skal være borte og byttet med dobbelt tilbake! Så de viser det når det er noen forandringer.Eneste som ikke er bytta ut er vel de tynne posene, men det er for miljøvennlige grunner såklart :)

Hehe, de har forsatt plakater av den gamle fruktordningen på en rekke butikker...

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke benyttet meg av den nye fruktgarantien og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller, men det at man får dobbelt tilbake stemmer jo ikke. Man betaler for en frukt, får igjen pengene etterpå, for så å få en ny frukt, gratis. Det er jo litt villedende markedsføring. Hva har man fått dobbelt tilbake her, egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg har alltid trodd at dobbel pris tilbake betyr at hvis du finner en dårlig agurk til 10 kroner så får du en 20-kroning. Stemmer altså ikke dette?

Du må først betale de 10 kronene for å så få de 20 kronene, men ordningen endret den 5 sep, så nå skal du betale, få pengene tilbake, samt en ny frukt.

Lenke til kommentar

Haha, møtte den hittil sinteste ansatte jeg noen gang har møtt på Kiwi. Jeg og en kompis var og så etter datovarer, da han kom og spurte i hyggelig tone om det var noe spesielt vi lette etter, og om vi trengte hjelp. Vi takket nei og sa at vi ikke trengte noe hjelp. Etter å ha spurt oss flere ganger, og at vi fant flere og flere varer, sa han "Hva er det dere egentlig driver med?". Vi svarte da at vi så etter datovarer.

 

Etter vi sa det ble han fly forbanna, og sammenlignet det med forsikringssvindel. Han kom med en ganske dårlig sammenligning: "Hvis jeg kjører bilen min inn i ei fjellvegg, får jeg da ny pga. forsikringa. Tror du jeg kan gjøre det hvert år?". Når jeg prøvde å forklare forskjellen ble han enda hissigere, og sa at vi ikke fikk lov til å være her hvis vi ikke kjøpte noen varer. Kompisen min dro den da litt langt og sa at vi skulle kjøpe poser. xD Når Kiwi-Bob ble nevnt uttrykte han også sitt bidige hat over denne personen. Han kom også med trusler som at han skulle kontakte alle Kiwiene i byen og si at vi var på datojakt.

 

Når vi fortsatte å lete etter varer, stelte han seg rett ved siden av oss og begynte å lete han også. Hvis vi flyttet oss til et annet sted, flyttet han seg også til det samme stedet. Det komiske var at vi fant en del datovarer mens han fant ingen. Jeg tror han kanskje ble snakka til av noen andre ansatte, siden han var litt roligere når han scanna inn varene i kassa. Var en ganske morsom opplevelse, spesielt fordi han forandret humør så ekstremt fort.

 

Ble en litt lang post, men følte jeg måtte dele denne historien. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Haha, møtte den hittil sinteste ansatte jeg noen gang har møtt på Kiwi. Jeg og en kompis var og så etter datovarer, da han kom og spurte i hyggelig tone om det var noe spesielt vi lette etter, og om vi trengte hjelp. Vi takket nei og sa at vi ikke trengte noe hjelp. Etter å ha spurt oss flere ganger, og at vi fant flere og flere varer, sa han "Hva er det dere egentlig driver med?". Vi svarte da at vi så etter datovarer.

 

Etter vi sa det ble han fly forbanna, og sammenlignet det med forsikringssvindel. Han kom med en ganske dårlig sammenligning: "Hvis jeg kjører bilen min inn i ei fjellvegg, får jeg da ny pga. forsikringa. Tror du jeg kan gjøre det hvert år?". Når jeg prøvde å forklare forskjellen ble han enda hissigere, og sa at vi ikke fikk lov til å være her hvis vi ikke kjøpte noen varer. Kompisen min dro den da litt langt og sa at vi skulle kjøpe poser. xD Når Kiwi-Bob ble nevnt uttrykte han også sitt bidige hat over denne personen. Han kom også med trusler som at han skulle kontakte alle Kiwiene i byen og si at vi var på datojakt.

 

Når vi fortsatte å lete etter varer, stelte han seg rett ved siden av oss og begynte å lete han også. Hvis vi flyttet oss til et annet sted, flyttet han seg også til det samme stedet. Det komiske var at vi fant en del datovarer mens han fant ingen. Jeg tror han kanskje ble snakka til av noen andre ansatte, siden han var litt roligere når han scanna inn varene i kassa. Var en ganske morsom opplevelse, spesielt fordi han forandret humør så ekstremt fort.

 

Ble en litt lang post, men følte jeg måtte dele denne historien. :)

Finn historie om en ikke fullt så god og lovgyldig ansatt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...