Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny driver:

314.14 - BETA

Denne driveren hjalp veldig på 3-way oppsettet mitt i Crysis 3.

http://www.geforce.com/drivers/results/58183

 

 

New in GeForce 314.14 Drivers

Performance Boost – Increases performance by up to 23% for GeForce 400/500/600 series GPUs in several PC games vs. GeForce 314.07 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration. Here is one example of measured gains:

GeForce GTX 680:

Up to 23% in Sniper Elite V2

Up to 9% in Sleeping Dogs

GeForce GTX 680 SLI:

Up to 22% in Sniper Elite V2

Up to 14% in Sleeping Dogs

Up to 9% in StarCraft II

Up to 5% in Call of Duty: Black Ops II

Up to 5% in Deus Ex: Human Revolution

Up to 5% in Just Cause 2

Up to 4% in The Elder Scrolls V: Skyrim

Up to 4% in Batman: Arkham City

SLI Technology

Updates SLI profile for Resident Evil 6

Adds SLI profile for Sniper Elite: Nazi Zombie Army (delivered via NVIDIA Update)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et Gigabyte GTX 660 TI OC hos dustin når de hadde tilbud til 1790 kr(!) Er veldig fornøyd så langt!

 

Denne versjonen er klokket til 1033MHz, klokket den med +30 uten å justere volt. Vifte på auto. Boostfrekvens under belastning ble da 1228MHz. Fikk 57,5 fps i Heaven 2.0 1920x1200 med 4xAA og 4xAF, hvis man sammenligner med techpowerup sine lister er dette allerede 2 fps i snitt over 7950! Får vel fyre opp 3D mark 11 og teste litt også, noen andre forslag til måling av ytelsen?

 

Det ser ut som kortet trives ganske godt med denne clocken, og temperaturen er lav! Voltklokking neste? :)

post-23390-0-03639300-1362483720_thumb.png

Lenke til kommentar

Nå koster jo HD 7950 bare en 100-lapp mer, så det er vel å forvente at du la deg på et område rundt der. I tillegg så er ditt klokket ganske langt fra før + det lille du klokket selv, mens HD 7950 i testen er kjørt på standardfrekvenser, og kan overklokkes ganske mye lengre, og ville nok slått ditt i både total ytelse, og komme veldig likt, om ikke bedre ut i pris/ytelse.

 

Ikke for å ødelegge stemningen rundt ditt kjøp, som nok er et av de beste du kan gjøre om du skal få mest for penga. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå koster jo HD 7950 bare en 100-lapp mer, så det er vel å forvente at du la deg på et område rundt der. I tillegg så er ditt klokket ganske langt fra før + det lille du klokket selv, mens HD 7950 i testen er kjørt på standardfrekvenser, og kan overklokkes ganske mye lengre, og ville nok slått ditt i både total ytelse, og komme veldig likt, om ikke bedre ut i pris/ytelse.

 

Ikke for å ødelegge stemningen rundt ditt kjøp, som nok er et av de beste du kan gjøre om du skal få mest for penga. ;)

Tja, vet ikke om jeg er helt enig med deg der. Non reference hd7950'er begynner rundt 2100, det er mer enn 100 kr differanse fra 1790. Pris / ytelse på disse to kortene er nok likere når begge er overklokket ja. Vi får se hva som skjer videre når jeg stiller på volten. :) Når det gjelder ytelse på tvers av alle techpowerup sine benchmarks og oppløsninger ser gtx660ti ut til å yte 6% høyere enn hd7950 stock. Mulig at Heaven 2.0 som jeg brukte som eksempel ikke er helt representativ.

 

Takk for svaret samye83, da har jeg sammenligningsgrunnlag på 3dmark11.

 

Jeg regnet med at gtx660ti ga langt mer ytelse pr watt enn hd7950, men de ser ut til å være ganske identiske ifølge techpowerup. Flott å se at begge leire jobber hardt med effektforbruket og varmeutviklingen!

Lenke til kommentar

Cursio:

Radeon-kortene fikk en massiv boost i ytelse i november med 12.11 BETA-driverne, dette vises i nyere tester. Dessuten er de aller fleste 7950er i dag Boost-utgaver som yter ca 10% bedre enn stock 7950, og det er fortsatt rom for å overklokke disse variantene fra stock 850MHz til godt over 1100MHz, 1250-1300MHz om kortet har spenningsjustering og du er litt heldig.

Alle 660 Ti-kort er forresten helt låst når det kommer til spenningskontroll, du kan sørge for at høyeste spenningsnivå brukes konstant, men det gir ikke høyere maksklokk så lenge temperaturen er under kontroll.

Lenke til kommentar

Tja, vet ikke om jeg er helt enig med deg der. Non reference hd7950'er begynner rundt 2100, det er mer enn 100 kr differanse fra 1790. Pris / ytelse på disse to kortene er nok likere når begge er overklokket ja. Vi får se hva som skjer videre når jeg stiller på volten. :) Når det gjelder ytelse på tvers av alle techpowerup sine benchmarks og oppløsninger ser gtx660ti ut til å yte 6% høyere enn hd7950 stock. Mulig at Heaven 2.0 som jeg brukte som eksempel ikke er helt representativ.

 

Takk for svaret samye83, da har jeg sammenligningsgrunnlag på 3dmark11.

 

Jeg regnet med at gtx660ti ga langt mer ytelse pr watt enn hd7950, men de ser ut til å være ganske identiske ifølge techpowerup. Flott å se at begge leire jobber hardt med effektforbruket og varmeutviklingen!

Sjekket raskt prisjakt.no for pris, men sjekket ikke hvilke butikker det var snakk om. Her får du altså HD 7950 til 1936,-kr, altså rett under 150kr mer, men så var spørsmålet om pixmania er bra nok til i det hele tatt kunne bli vurdert. :p

Lenke til kommentar

Cursio:

Radeon-kortene fikk en massiv boost i ytelse i november med 12.11 BETA-driverne, dette vises i nyere tester. Dessuten er de aller fleste 7950er i dag Boost-utgaver som yter ca 10% bedre enn stock 7950, og det er fortsatt rom for å overklokke disse variantene fra stock 850MHz til godt over 1100MHz, 1250-1300MHz om kortet har spenningsjustering og du er litt heldig.

Alle 660 Ti-kort er forresten helt låst når det kommer til spenningskontroll, du kan sørge for at høyeste spenningsnivå brukes konstant, men det gir ikke høyere maksklokk så lenge temperaturen er under kontroll.

Ok, jeg skjønner, men i testen du har linket til er det kun en reference gtx660ti. Fabrikk-oc-versjonene av gtx660ti yter 5% bedre enn denne, som du kan se i min link i innlegget over.

 

Oi, er det så stort rom for overklokking på 7950? Betyr ikke det at man i praksis går forbi stock gtx680 og 7970 Ghz i ytelse? Det høres jo ganske sykt ut, men da går vel strømforbruket i taket samtidig? Var ikke klar over at gtx660ti hadde sperringer for spenningsøkning, det trekker jo ned.

 

Andrull: Hehe ja, det er vel kanskje fornuftig å velge neste nettbutikk på listen da ;)

Lenke til kommentar

Ok, jeg skjønner, men i testen du har linket til er det kun en reference gtx660ti. Fabrikk-oc-versjonene av gtx660ti yter 5% bedre enn denne, som du kan se i min link i innlegget over.

 

Oi, er det så stort rom for overklokking på 7950? Betyr ikke det at man i praksis går forbi stock gtx680 og 7970 Ghz i ytelse? Det høres jo ganske sykt ut, men da går vel strømforbruket i taket samtidig? Var ikke klar over at gtx660ti hadde sperringer for spenningsøkning, det trekker jo ned.

Det finnes da fabrikkoverklokkede 7950-kort også ;)

Du kan forestille deg hvor sinnsvakt 7950 var da det lanserte, +50% på core var det vanlige resultatet. Ettersom AMDs Powertune har vist seg å fungere nærmest perfekt vil et 7950 aldri bruke mer enn 240W når du øker Powertune-grensen til 120%, et 7970 har et tak på 300W for sammenligning.

Lenke til kommentar

Ok, jeg skjønner, men i testen du har linket til er det kun en reference gtx660ti. Fabrikk-oc-versjonene av gtx660ti yter 5% bedre enn denne, som du kan se i min link i innlegget over.

 

Oi, er det så stort rom for overklokking på 7950? Betyr ikke det at man i praksis går forbi stock gtx680 og 7970 Ghz i ytelse? Det høres jo ganske sykt ut, men da går vel strømforbruket i taket samtidig? Var ikke klar over at gtx660ti hadde sperringer for spenningsøkning, det trekker jo ned.

Om du overklokker uansett, så er det sjelden et poeng å kjøpe ferdig overklokkede utgaver. (men nå skjønnte jeg det slik at du fikk det billig uansett)

Så sånnsett så blir en sammenligning av stock HD 7950 og GTX 660Ti OC feil. Sammenligner vi mot maks OC'et HD 7950 mot GTX 660Ti med max OC, så blir nok summen en annen. ;)

 

HD 7950 er vel kjent for ganske gode overklokkingsmuligheter, og av det jeg ser på Guru3D så fikk de den opp i over 40 % OC på kjernen, og totalt sett så gikk den greit forbi GTX 680, og klarte å komme like rundt HD 7970 GHz- utgaven med boost til og med.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ser poengene deres ja... Mulig det mest fremtidsrettede er å bytte det inn i et 7950... Hvis noen av de overklokkede versjonene har skikkelig stillegående kjølere er det vel ingen grunn å gå for GTX6xx da?

 

Hvis du har kjøpt fra komplett så vil du få crysis 3 og bioshock infinite om du bytter til ett saphire 7950.

 

Tja, fremtidsrettet og fremtidsrettet, det er ikke sånn at de varer kjempemye lengre selv om de yter bedre.

Men hvis du vil ha mere ytelse for pengene så lønner det seg også bytte det.

 

Bare tull forresten også kjøpe ett ferdig overklokket kort, da det er noe du kan gjøre selv også spare ett par hundre.

Lenke til kommentar

Noen av de ferdig klokket kortene har også bedre vrm, bedre kjøler og vil som oftest klokke litt bedre. Selvfølgelig er det ingen garanti når det kommer til hvor godt et kort klokker, men de ikke referanse pcb/overklokket kortene vil ha større sjanse for å nå høyere oc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...