Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Hva syntes du forøvrig om spillet? Vurderer å plukke det opp, men spilte ikke forgjengeren og er skeptisk til om det kanskje er en smule for lineært for min smak, men grafikken virker jo snasen og generelt bra gameplay etter det jeg har hørt. Kan jo være noe da Crysis spillene skuffet stort i min bok...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg sjekke om 3-way 680 klarer å hamle opp med 2xtitan i Metro- Last Light. Noen som har troa?

Titan i sli spiste iallefall Metro- Last Light til frokost :p

 

Ikkje veldig oppløftende med 3x680 sli med 3930k stock og skjermkorta på stock:

post-42975-0-08805300-1368649518_thumb.png

 

allerede fått spillet?

eg har kjøpt det via origin :p

 

Edit: du har gtx 680 x3, i tilleg til titan sli? DAFUQ :omg::eek::dribble:

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Nå skal jeg sjekke om 3-way 680 klarer å hamle opp med 2xtitan i Metro- Last Light. Noen som har troa?

Titan i sli spiste iallefall Metro- Last Light til frokost :p

 

Ikkje veldig oppløftende med 3x680 sli med 3930k stock og skjermkorta på stock:

post-42975-0-08805300-1368649518_thumb.png

 

Cpu @ 4600mhz:

post-42975-0-47515800-1368652538_thumb.png

 

ingen tesselation ??

Lenke til kommentar

ingen tesselation ??

Står at det ikkje funker. Satt det på max, men har ikkje peiling :p

 

Nå skal jeg sjekke om 3-way 680 klarer å hamle opp med 2xtitan i Metro- Last Light. Noen som har troa?

Titan i sli spiste iallefall Metro- Last Light til frokost :p

 

Ikkje veldig oppløftende med 3x680 sli med 3930k stock og skjermkorta på stock:

post-42975-0-08805300-1368649518_thumb.png

 

Cpu @ 4600mhz:

post-42975-0-47515800-1368652538_thumb.png

 

cpu @4600 + Oc på skjermkorta 1250mhz gpu

post-42975-0-38634400-1368653043_thumb.png

Update

 

Hva syntes du forøvrig om spillet? Vurderer å plukke det opp, men spilte ikke forgjengeren og er skeptisk til om det kanskje er en smule for lineært for min smak, men grafikken virker jo snasen og generelt bra gameplay etter det jeg har hørt. Kan jo være noe da Crysis spillene skuffet stort i min bok...

 

Har bare testa benchmarken :p

Lenke til kommentar

Ut fra benchmarkene virker det som om det kjører langt bedre enn Metro 2033, men det skulle jo bare mangle :p

 

ja det kjører bedre en metro 2033, får mye mer stabil fps i dette spillet en det forje, men kunne jo f.eks fått over 60 fps i hvertfall om det brukte gpuene 100%.

Lenke til kommentar

Har oppstått ett problem hos meg den siste tiden i BF3. Ikke vet jeg om det er kortet (GigaByte 670), eller om det er selve spillet, men diverse ting på en bane skifter farge. For eksempel minimap blir bare en haug med pixler og grått, vegger/planter kan få en slags rosa eller lilla farge, våpenet blir sølvaktig etc.

Dette er noe som ha begynt å komme nå den siste uka etter det jeg har oppfattet.

 

Noen andre som opplever det samme, eller har noen aning om hva det kan være?

Skal nevnes at jeg ikke har fått det samme i noe annet spill, og temperaturer holder seg rundt 60 - 70.

Lenke til kommentar

Mange Nvidia-brukere som har hatt problemer med BF3 og nyere drivere i det siste, sørg for å bruke WHQL-drivere ettersom BETA-drivere er nettopp BETA.

 

WHQL er kun en godkjenning av MS, er fortsatt den samme "beta" driveren. WHQL drivere er som regel altid utdaterte så er tull å si at man ikke skal bruke beta.

Lenke til kommentar

314.22 er den beste for BF3 etter min oppfatning.

 

det kan jo hende, men den driveren mangler SLI støtte og opptimaliseringer for mange nyere spill. man må rett og slett se hva man spiller selv og innstallere den driveren som passer til det. til de spillene jeg spiller så er 320.14 den beste.

Lenke til kommentar

WHQL er kun en godkjenning av MS, er fortsatt den samme "beta" driveren. WHQL drivere er som regel altid utdaterte så er tull å si at man ikke skal bruke beta.

Det er på ingen måte alle BETA-drivere fra Nvidia som blir WHQL-sertifisert, og det gis ingen informasjon om den BETA-driveren du laster ned er på vei for WHQL-sertifisering eller om den kun er ment for å gi et inntrykk av hva neste iterasjon med drivere vil by på.

Lenke til kommentar

Det er på ingen måte alle BETA-drivere fra Nvidia som blir WHQL-sertifisert, og det gis ingen informasjon om den BETA-driveren du laster ned er på vei for WHQL-sertifisering eller om den kun er ment for å gi et inntrykk av hva neste iterasjon med drivere vil by på.

 

nei, men som jeg skrev i innlegget over, så er ofte WHQL drivere "gammle" og mangler viktige opptimaliseringer for nye spill. så i stedet for å sitte på en gammel driver, hvorfor ikke prøve en nyere beta driver og se. ser som regel mye å hente i nye spill som sagt, og funker det ikke like bra, så er det jo bare å rulle tilbake til gammel driver.

Lenke til kommentar

nei, men som jeg skrev i innlegget over, så er ofte WHQL drivere "gammle" og mangler viktige opptimaliseringer for nye spill. så i stedet for å sitte på en gammel driver, hvorfor ikke prøve en nyere beta driver og se. ser som regel mye å hente i nye spill som sagt, og funker det ikke like bra, så er det jo bare å rulle tilbake til gammel driver.

Poenget mitt var at ofte != alltid, BETA-drivere kan ha feil og dette sier Nvidia selv også.

Sjansen for feil med WHQL-drivere er mindre, det er faktum.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at ofte != alltid, BETA-drivere kan ha feil og dette sier Nvidia selv også.

Sjansen for feil med WHQL-drivere er mindre, det er faktum.

 

ja du har delvis rett. men min erfaring i løpet av 10 år, er at beta driverene i 90% av tilfellene gir meg bedre ytelse. når WHQL driveren endelig kommer med sli/opptimaliseringene jeg trenger, så har jeg rundet spillet for lengst. men er jo opptil hver og en å benytte den driveren en vil. men jeg kommer mest sansynligvis aldri til å benytte WHQL drivere, de kommer for seint rett og slett.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

er metro last night dårlig optimalisert eller er det bare meg ? spillet bruker verken maks cpu eller maks gpu, alikevel får jeg kun 51 fps på maks bortsett fra SSAA.

Ut fra benchmarkene virker det som om det kjører langt bedre enn Metro 2033, men det skulle jo bare mangle :p

Jeg tar denne påstanden tilbake, jeg spilte akkurat en sekvens der jeg fires ned en sjakt i en kurv og frameraten falt under 20 fps på et 7970, innstillingene jeg kjører med er alt av vanlige innstillinger på Very High, SSAA Off, og Advanced PhysX off.

 

Jeg liker forøvrig spillet, men jeg syns det mangler litt av sjelen og sjarmen det forrige hadde. Grafisk sett er det heller ikke så imponerende folk skal ha det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...