Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et gigabyte gtx 670 oc. Lekt endel med klokkingen i det siste og har fått til dette:

+ 125mhz på gpu offset (totalt 1306MHz i bench/spill)

+ 730mhz på mem offset (totalt 3733MHz i bench/spill)

 

Har prøvd +130 på gpu men da klikker driveren, og har jeg noe høyere på memory får jeg lyneffekter på heaven 4.0 som neppe er så bra. Har vært oppe i 1374MHz på core i bf3 og andre spill uten problemer, men da jeg begynte å teste med heaven klikket driveren.

Så dette er det høyeste jeg kommer på 100% stabilitet. Har power target på maks (+112%) og prøvd på både stock voltage og max. Bruker forresten evga precision x 4.0. I benchmark kommer jeg aldri over 95% LOAD og kommer aldri over 105 TPD. I bf3 kom jeg vel ikke over 70% gpu load. Temp aldri over 65 der mens har vært oppe i 76 på benchmark. Fan på auto

 

Noe jeg kan gjøre for å klokke høyere?

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Har et gigabyte gtx 670 oc. Lekt endel med klokkingen i det siste og har fått til dette:

+ 125mhz på gpu offset (totalt 1306MHz i bench/spill)

+ 730mhz på mem offset (totalt 3733MHz i bench/spill)

 

Har prøvd +130 på gpu men da klikker driveren, og har jeg noe høyere på memory får jeg lyneffekter på heaven 4.0 som neppe er så bra. Har vært oppe i 1374MHz på core i bf3 og andre spill uten problemer, men da jeg begynte å teste med heaven klikket driveren.

Så dette er det høyeste jeg kommer på 100% stabilitet. Har power target på maks (+112%) og prøvd på både stock voltage og max. Bruker forresten evga precision x 4.0. I benchmark kommer jeg aldri over 95% LOAD og kommer aldri over 105 TPD. I bf3 kom jeg vel ikke over 70% gpu load. Temp aldri over 65 der mens har vært oppe i 76 på benchmark. Fan på auto

 

Noe jeg kan gjøre for å klokke høyere?

 

Det hørtes meget bra ut syns nå jeg.. Selv kan jeg få 1150 core/1850 mem.

Lenke til kommentar

Hmm.. Utifra TechReport sin test av GTX Titan så kan det jo faktisk virke som om GTX 690 ikke bare gir bedre ytelse, men også generelt lavere / raskere frame times. Og ettersom nVIDIA har blitt utrolig effektive med SLI profilene sine så du sjeldent ser dårlig eller ingen skalering i nye titler så virker det nesten som GTX Titan gir mest mening om du har stort nok lommebok til å skaffe 2-3x kort, eller skal drive med mye CUDA / GPGPU basert arbeid.

Lenke til kommentar

Ca 1300 mhz pleier å være max clock på luft. Skal man høyere må man ha vann/og f.eks voltmodde.

 

Så det du sier er at temperaturen min som er begrensningen nå? Noe lurt å voltmodde? Syns ikke jeg har fått kortet for varmt enda...

 

Det hørtes meget bra ut syns nå jeg.. Selv kan jeg få 1150 core/1850 mem.

 

Jeg er fornøyd med klokken ja, men tenkte det var mer å gå på. Er jo mange som har ca 1400mhz på core og klart 4ghz på memory på samme kort

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Så det du sier er at temperaturen min som er begrensningen nå? Noe lurt å voltmodde? Syns ikke jeg har fått kortet for varmt enda...

 

 

 

Jeg er fornøyd med klokken ja, men tenkte det var mer å gå på. Er jo mange som har ca 1400mhz på core og klart 4ghz på memory på samme kort

Høyere temp gir mer motstand, som gir lavere strøm og et krav om mer spenning for å operere stabilt. Mer spenning betyr igjen mer varme og mer strømlekkasje, som til syvende og sist gjør at d havner inn i en "ond sirkel", og du må ofte få ned temperaturen for å få økt frekvensen, selv om den ikke er direkte varm. ;)

 

4GHz på memory?

Minnet på GTX 680 er jo GDDR5, (DDR =double data rate), og DDR5 gir 4 ganger data rate, som betyr at f.eks 1500MHz på minnet, er effektive 6 GHz. SÅ alt etter hvilket måleprogram du brker så kan denne endre seg. kjører man på 4 GHz på minnet, så blir den effektive/faktiske verdien 16 GHz, som er helt umulig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Høyere temp gir mer motstand, som gir lavere strøm og et krav om mer spenning for å operere stabilt. Mer spenning betyr igjen mer varme og mer strømlekkasje, som til syvende og sist gjør at d havner inn i en "ond sirkel", og du må ofte få ned temperaturen for å få økt frekvensen, selv om den ikke er direkte varm. ;)

 

4GHz på memory?

Minnet på GTX 680 er jo GDDR5, (DDR =double data rate), og DDR5 gir 4 ganger data rate, som betyr at f.eks 1500MHz på minnet, er effektive 6 GHz. SÅ alt etter hvilket måleprogram du brker så kan denne endre seg. kjører man på 4 GHz på minnet, så blir den effektive/faktiske verdien 16 GHz, som er helt umulig.

 

Er ikke 4ghz=4000mhz? :D Står jo at minnet mitt er standard ca 3000mhz, har klokket dette til 3700mhz. dvs ca +700 oc. Flere har klokket det til rundt 4000.

Lenke til kommentar

Er ikke 4ghz=4000mhz? :D Står jo at minnet mitt er standard ca 3000mhz, har klokket dette til 3700mhz. dvs ca +700 oc. Flere har klokket det til rundt 4000.

 

ser også flere steder at minnet mitt kjører på 3400 f.eks...men det er egentlig feil...minnet kjører på 1700 mhz....x 4 som andrull sier = 6800 mhz. eller 6.8ghz.

 

minnet ditt er altså standard 1500 mhz. x 4 pga gddr5 = 6000mhz/6ghz

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

GDDR5 har tre klokker:

Command Clock, faktisk fysisk klokkefrekvens.

Write Clock, dobbelt av Command Clock fordi det er to stk Write Clock som jobber med hver sin byte.

DDR-frekvens, som er den effektive frekvensen.

 

Nvidia oppgir Write Clock, som de har gjort siden Fermi, mest sannsynlig fordi det var lettere å selge GTX 480 med 1800MHz (Write Clock) mot HD 5870 med 1200MHz (Command Clock.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...