Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utifra Test å Pris på Nvidia 680 will jeg si att en pris på over 4000 for noe som IKKE gir ytelse som knocker AMD er too little too late.

Tror ikke folk vil tenke..Yesss..dette er kortet for meg. Med mindre en VIL ha Nvidia da.

Kan ikke si meg mer enig. Fra hva jeg har sett hittil er jeg ikke annet enn skuffet over tallene GTX 680 kommer med, spesielt med tanke på at de allerede er 3 måneder etter AMD. Skulle bare mangle at det ytet bedre med tiden det har tatt fra AMD sin lansering.

 

Gjenstår å se om kortene klokker noe bra da, håper det for Nvidia sin del.

Dette kortet er bedre enn HD 7970 på ALLE måter, å si at det ikke imponerer blir helt enkelt feil.

Jeg legger merke til at ledelsen mot 7970 er størst på lavere oppløsninger, og med en gang MSAA kjøres opp forsvinner veldig mye ytelse.

 

Uansett: 15-20% bedre ytelse + 10% lavere strømforbruk under load er en solid kombo, det viktigste er at vi nå har en potensiell priskrig.

 

EDIT:

Avventer å påstå noe om strømforbruk før jeg har flere kilder å se på. Tom's sa ca 210W, Tweaktown sa ca 250W. Om 250W-strømforbruk er det man kan forvente fra kortet tviler jeg på at man kan overklokke særlig mye.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Alt i alt virker dette veldig likt forrige generasjon: Nvidia ligger i snitt et stykke foran AMD, og forskjellen blir mindre jo høyere oppløsningen blir, og jo mer AA man skrur på. Nytt av året er at Nvidia matcher AMD på effektforbruk under load. Det skal bli spennende å se hvordan GTX 680 overklokker. Vi vet jo at HD 7970 er en syk overklokker, skal bli morsomt hvis GTX 680 er det samme.

Endret av Dauemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...