Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr det at korken er fjernet så alle kan publisere info nå?

En glipp i systemet kalles dette.

 

Syns de kunne testet noen litt mer rettferdige spill:

BF3 (heller mot Nvidia)

Crysis 2 (dx11 er dominert, dx9 heller mot Nvidia)

Dirt 3 (Nvidia-dominert)

HAWX 2 (Nvidia-dominert

Metro 2033 (her har det vært konkurranse)

Skyrim (Nvidia-dominert)

WoW (Nvidia-dominert)

 

Likevel et imponerende kort, det er helt klart bedre enn HD 7970 på alle måter i gaming.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Pass deg! Kanskje kommer nvidia å huker tak i nakken din hvis du ikke fjern dem :ph34r:

http://imgur.com/a/RCDqK#44

Ikke meg, men enda en kilde

 

Skaden er gjort nå. Det eneste vi ikke vet er overklokking og eyefinity-oppløsninger, om man ser på 2560x1600-resultatene mister 680 mye av ledelsen sin mot 7970 som sannsynligvis blir et stort salgspunkt for AMD i tillegg til den vanvittige overklokkingsytelsen.

Lenke til kommentar

Har jeg noen grunn til å være skeptisk til minnemengden på Kepler hvis jeg skal spille i 2560x1600? Nå vet jeg det kommer reviews snart, men egentlig lurer jeg vel på minnemengde på skjermkort generelt i så høye oppløsninger.

 

Jeg har spilt i 1920x1080 lenge, å det har gått veldig greit med mitt GTX580 1,5GB, men når jeg nå skal over til 2560x1600 er jeg usikker. Venter selvfølgelig med å kjøpe nytt skjermkort til Kepler offisielt er ute, men ser jo 7970 har 3GB minne, så dette må vel ha en fordel når en kommer til ekstreme oppløsninger med masse "eyecandy"?

 

Er på tynn is her merker jeg, så setter stor pris på svar/forklaring :hmm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

I følge bildene til TH, så er ikkje Kepler noe dårligere enn 7970 ipløsninger på 2560x1600. Dermed kan det virke som om mere minne enn 2gb ikkje har så veldig mye å si. Har man enda mere AA på, så vil nok selve gpu'en være for dårlig uansett hvor mye minne man har på. Derfor har sikkert nVidia gått for 2gb minne. Mener jeg da.

Ganske lurt å få ned kostnader på ting som hjelper lite/ingenting.

Lenke til kommentar

Har jeg noen grunn til å være skeptisk til minnemengden på Kepler hvis jeg skal spille i 2560x1600?

 

Skeptisk kan du jo være, men heldigvis vet vi mye mer imorgen. Da får vi ytelsestall på flere spill i 2560x1600, samt overklokkingstester som viser om GTX680 har noe særlig å gå på.

 

Hvis resultatet er at GTX680 ikke har særlig mye headroom for overklokking, samtidig som THG sitt utvalg av spill har favorisert Nvidia slik Arni90 spekulerer i, så kan det hende 7970 faktisk har det høyeste potensialet i høye oppløsninger.

 

Den som venter noen timer til får se =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://videocardz.com/31116/nvidia-geforce-gtx-680-performance-comparison

 

We’ve made a comparison out of the Tom’s Hardware leaked charts. Curiosity took us to some conclusions.

GeForce GTX 680 is on average 15% faster than Radeon HD 7970. It is also faster than GeForce GTX 580 by 30%. It has a performance comparable to Radeon HD 6990 (98% of its performance). GeForce GTX 680 is slower than GTX 590 by 9%.

Lenke til kommentar

Har jeg noen grunn til å være skeptisk til minnemengden på Kepler hvis jeg skal spille i 2560x1600?

 

Skeptisk kan du jo være, men heldigvis vet vi mye mer imorgen. Da får vi ytelsestall på flere spill i 2560x1600, samt overklokkingstester som viser om GTX680 har noe særlig å gå på.

 

Hvis resultatet er at GTX680 ikke har særlig mye headroom for overklokking, samtidig som THG sitt utvalg av spill har favorisert Nvidia slik Arni90 spekulerer i, så kan det hende 7970 faktisk har det høyeste potensialet i høye oppløsninger.

 

Den som venter noen timer til får se =)

Tviler på at GTX 680 kommer til å ende opp tregere enn HD 7970 gjennomsnittlig, 2GB er ingen flaskehals i dag for 2560x1600 meg bekjent.

 

Det har allerede kommet frem at 7970 mistet 10 fps (~90 til ~80 mener jeg å huske) i Dirt 3-testen mens GTX 580 fikk 1 fps (~82 til ~83), da sammenlignet mot 7950-testen. Dette virker en smule suspekt for min del.

 

Når det er sagt er fortsatt GTX 680 et veldig bra kort, og leverer veldig bra ytelse med ~10% lavere strømforbruk om man skal stole på Tom's. Det kommer til å trone på ytelsestoppen, men hvor langt unna AMD ligger denne generasjonen er fortsatt spennende

 

Ser man bort fra de virkelig Nvidia-favoriserende testene (Dirt 3, HAWX 2 og WoW) er det ekstremt jevnt på 2560x1600 og ~10% forskjell på 1920x1080. Det virker også som AMD-kortene kan møte på flaskehalser fra prosessor/driver som hindrer dem i å yte særlig bra på 1920x1080 og lavere.

 

@SvennAndre

Tipper at du kan våkne på torsdag eller fredag og lese benchmarks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...