Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser folk er helt febrilske på diverse forum når det gjelder gk110, er dette noe som har kommet fra nVidia, eller er det noe som fanboys har snekret sammen?

Det kommer en "større" brikke enn GK104 ja. Det er alt jeg kan si. Dere kan regne med å høre mer i midten av mai, rundt Nvidia sin GTC-konferanse.

Lenke til kommentar

Ser folk er helt febrilske på diverse forum når det gjelder gk110, er dette noe som har kommet fra nVidia, eller er det noe som fanboys har snekret sammen?

Nvidia har ikke nevnt et ord om GK110 offentlig, men jeg vedder på at de har en >450mm^2 stor brikke under utvikling.

Det er en del som påstår GTX 680 er "mid-range" fordi den er basert på GK104 som er ~300mm^2 stor :rofl:

Lenke til kommentar

Det går hett for seg ja, flere som mener GTX 680 egentlig skulle het 660Ti, og flere er regelrett sure fordi GTX 680 kun er mid range kortet, og ikke det beste som nvidia har og skal slippe imorgen.. and the list goes on for å si det mildt..

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Det går hett for seg ja, flere som mener GTX 680 egentlig skulle het 660Ti, og flere er regelrett sure fordi GTX 680 kun er mid range kortet, og ikke det beste som nvidia har og skal slippe imorgen.. and the list goes on for å si det mildt..

Lurer nesten på om de hadde vært mer fornøyd med at Nvidia ikke kom med et kort :p

Jaja, Nvidia-fanatikere får tro hva de vil.

Lenke til kommentar

Det går hett for seg ja, flere som mener GTX 680 egentlig skulle het 660Ti, og flere er regelrett sure fordi GTX 680 kun er mid range kortet, og ikke det beste som nvidia har og skal slippe imorgen.. and the list goes on for å si det mildt..

Høres ganske patetisk ut... Det er jo en regel i denne bransjen at det kommer alltid noe nytt og raskere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man bør jo heller ikke være Naive og tro at alt Nvidia sier stemmer. Selvsagt så kan det godt være at kortet som nå er lansert blir "mid-range" senere når Nvidia lanserer sitt neste skjermkort (som kan være dual gpu eller gudene vet ) , men per dags dato må man vel se på det som det beste Nvidia har å selge og High End med tanke på hvilket kort det konkurrer mot og prisklassen.

 

Med mindre noen derimot ønsker å begynne å betale 4000+ Kroner for mid range kort ( disse ligger en plass nå mellom 1500 til 2000 ) og 8000 + for high end...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Utifra Test å Pris på Nvidia 680 will jeg si att en pris på over 4000 for noe som IKKE gir ytelse som knocker AMD er too little too late.

Tror ikke folk vil tenke..Yesss..dette er kortet for meg. Med mindre en VIL ha Nvidia da.

Kan ikke si meg mer enig. Fra hva jeg har sett hittil er jeg ikke annet enn skuffet over tallene GTX 680 kommer med, spesielt med tanke på at de allerede er 3 måneder etter AMD. Skulle bare mangle at det ytet bedre med tiden det har tatt fra AMD sin lansering.

 

Gjenstår å se om kortene klokker noe bra da, håper det for Nvidia sin del.

 

Pris blir også interessant. HD7970 lå jo på 4400kr-ish på launch, men gikk remlig fort ned til 4000kr når tilgjengeligheten økte og har over lengre tid vært tilgjengelig til 3800kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...