Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke fulgt så godt med på denne generasjonen med skjermkort. Mener å ha hørt snakk om at Nvidia lanserte mid range kortene nå, og at de kommer med high end kortene senere med en bedre kjerne, kan det stemme?

Siden når var GTX 680 midrange?

 

Ja, en større brikke er jeg nesten sikker på er under utvikling, men faktum er at GTX 680 er det beste high-end kortet ute nå.

Du kan bruke adaptiv vsync nå med å modifisere .inf fila til 301.10 driveren. Du finner oppskrift med å søke litt på nettet.

 

Adaptiv vsync og tvinge FXAA i driveren vil nok helt sikkert komme offisielt til Fermi om ikke så lenge.

Tviler, Nvidia må ha en grunn for at folk skal oppgradere til Kepler.

Lenke til kommentar

Siden når var GTX 680 midrange?

Ja, en større brikke er jeg nesten sikker på er under utvikling, men faktum er at GTX 680 er det beste high-end kortet ute nå.

 

Som sagt så har jeg ikke fulgt med på det nyeste, så jeg vet ikke.

 

Vil 680 være tilsvarende til det 580 er for 5** serien, og 480 er for 4** serien?

Lenke til kommentar

Vil 680 være tilsvarende til det 580 er for 5** serien, og 480 er for 4** serien?

Med tanke på at 680 ikke har noen problemer med strømforbruk, ytelse eller varme vil jeg tro at GK110 vil bli merket GTX 780, når GK110 kommer ut er derimot helt ukjent.

 

Når man kjøper et slik kort må man bare akseptere at det kommer til å bli utdatert og tape seg ekstremt fort i verdi.

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt så godt med på denne generasjonen med skjermkort. Mener å ha hørt snakk om at Nvidia lanserte mid range kortene nå, og at de kommer med high end kortene senere med en bedre kjerne, kan det stemme?

Siden når var GTX 680 midrange?

 

Ja, en større brikke er jeg nesten sikker på er under utvikling, men faktum er at GTX 680 er det beste high-end kortet ute nå.

Du kan bruke adaptiv vsync nå med å modifisere .inf fila til 301.10 driveren. Du finner oppskrift med å søke litt på nettet.

 

Adaptiv vsync og tvinge FXAA i driveren vil nok helt sikkert komme offisielt til Fermi om ikke så lenge.

Tviler, Nvidia må ha en grunn for at folk skal oppgradere til Kepler.

 

Adaptive v-sync og TSAA vil bli implementert for 400 og 500 serien også iflg flere reviews av gtx680.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er vits å spytte i noen hundrelapper for de dyreste 680'ene, eller har det kun med design å gjøre?

Har ikke sett annet enn reference, så regner med at du lurer på om det er verdt å betale et par hundrelapper for et klistremerke. EVGA Precision virker dog som det beste verktøyet for å overklokke et 680 nå.

Lenke til kommentar

Med tanke på at 680 ikke har noen problemer med strømforbruk, ytelse eller varme vil jeg tro at GK110 vil bli merket GTX 780, når GK110 kommer ut er derimot helt ukjent.

 

Når man kjøper et slik kort må man bare akseptere at det kommer til å bli utdatert og tape seg ekstremt fort i verdi.

 

Ok. Da blir det nok et 680 på meg etterhvert.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Vil 680 være tilsvarende til det 580 er for 5** serien, og 480 er for 4** serien?

Med tanke på at 680 ikke har noen problemer med strømforbruk, ytelse eller varme vil jeg tro at GK110 vil bli merket GTX 780, når GK110 kommer ut er derimot helt ukjent.

 

Når man kjøper et slik kort må man bare akseptere at det kommer til å bli utdatert og tape seg ekstremt fort i verdi.

 

Ikke det siste årene, grunnet dårlig tilgang har jeg fått meget bra priser for mine HighEndkort (snakker om Dual kortene) , men jeg er ikke at typen som er veldig opptatt av å få mest mulig for dem heller så har stort sett solgt de til en grei pris (greiere at kjøperen er skikkelig fornøyd i mine øyne)...

 

Nå er det jo trolig gtx 690 som blir det virkelige HighEnd kortet, så tror muligheten på at jeg taper litt mer neste gang på gtx 680 er større...

 

ps:Nye flash baserte forumet er et mareritt å bruke!...

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er vits å spytte i noen hundrelapper for de dyreste 680'ene, eller har det kun med design å gjøre?

Har ikke sett annet enn reference, så regner med at du lurer på om det er verdt å betale et par hundrelapper for et klistremerke. EVGA Precision virker dog som det beste verktøyet for å overklokke et 680 nå.

 

Stemmer. Vel, iogmed at jeg er tidenes mest utålmodige sjel (og fordi jeg var opptatt under hele lanseringen i går), gikk jeg for den eneste jeg klarte å finne hos en nettbutikk som hadde en 680 på lager (Dustin). Gigabyte bør gjøre jobben.

Lenke til kommentar

Er det en god ting å installere RivaTuner etc, for styring av kortet (680)? vifte, spenninger osv..

Med tanke på at Rivatuner ble sist oppdatert 23. august 2009 vil jeg ikke påstå det er en god idé.

Ikke det siste årene, grunnet dårlig tilgang har jeg fått meget bra priser for mine HighEndkort (snakker om Dual kortene) , men jeg er ikke at typen som er veldig opptatt av å få mest mulig for dem heller så har stort sett solgt de til en grei pris (greiere at kjøperen er skikkelig fornøyd i mine øyne)...

 

Nå er det jo trolig gtx 690 som blir det virkelige HighEnd kortet, så tror muligheten på at jeg taper litt mer neste gang på gtx 680 er større...

 

ps:Nye flash baserte forumet er et mareritt å bruke!...

Prisfall: 4500 til 2500-3000 kr

 

GTX 690 blir vel sannsynligvis 2xGK104? Personlig mener jeg slike kort er monstre og kun laget for å se bra ut i benchmarks. Skjønner fortsatt ikke hvor dette "GTX 680 er midrange"-ryktet kommer fra, for ytelsen er definitivt ikke midrange.

 

Hvis du mener GK110, så tipper jeg vi ser en forbedring tilsvarende GF104 til GF110: 30-35% raskere i spill, men et monster i compute.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest noen tester så er det ingen tvil om at 680 er overall et bedre kort enn 7970, denne gangen har Nvidia gjort hjemmeleksa si skikkelig. Hvis man skulle kjøpe et hi-end kort akkurat nå så er det absolutt ingen grunn til å kjøpe AMD slik jeg ser det.

 

Dette er nok veldig bra for oss forbrukere, prisene vil nok senkes på 7970 & 7950, så da blir det balanse igjen.

Lenke til kommentar

Overall bedre kort? Det er jo ikkje akkurat spesielt clear-cut. HD 7970 tar jo jaggu meg som oftest og sluker opp mellomrommet til grønne lagets motstander når du overklokker det skikkelig.

 

Nå vil jo visse kort overklokke bedre enn andre, men forrige HD 7970en eg hadde nådde 1100 MHz. TTL sine review hadde GTX 680en på opp til 1215 MHz, og då slet det fremdeles gjerne med å ta ledelsen med noe mer enn margin of error.

Lenke til kommentar

Instalerte 2 x 680 SLI, siste nvidia driver og kjørte en Heaven Benchmark v3.0 Basic på 3 x U3011 :)

 

Alt default settinger i nvidia driveren og Heaven Benchmark v3.0 Basic

 

Heaven viser feil CPU hastighet, legger ved CPU-Z...

 

Sjekket Minne forbruket igjennom MSI Afterburner var ikke over 1600MB usage.

 

Powered by Unigine Engine

Heaven Benchmark v3.0 Basic

FPS:

29.2

Scores:

736

Min FPS:

14.0

Max FPS:

72.6

Hardware

Binary:

Windows 32bit Visual C++ 1600 Release Mar 7 2012

Operating system:

Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit

CPU model:

Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40GHz

CPU flags:

3502MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT

GPU model:

NVIDIA GeForce GTX 680 8.17.13.110 2048Mb

Settings

Render:

direct3d11

Mode:

7680x1600 fullscreen

Shaders:

high

Textures:

high

Filter:

trilinear

Anisotropy:

4x

Occlusion:

enabled

Refraction:

enabled

Volumetric:

enabled

Tessellation: disabled

Unigine Corp. © 2005-2012

post-22664-0-51757300-1332519262_thumb.jpg

unigine_20120323_1655.html

post-22664-0-62504100-1332519348_thumb.gif

Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål, men i tester ser man fps i div spill. Kan man teste dette selv hjemme? Hvordan kan man eksempelvis se hvor mange fps man har i BF3?

 

fraps

 

BTW, det er ikke ett dumt spørsmål

 

Like greitt å bruke msi afterburner, så kan man overklokke samtidig :D, og logge fps etc...

 

Edit: Det er VM i salg på bruktmarkedet! Lenge siden det har vært lagt ut så mye skjermkort og ting som de siste dagene :p Kunne nesten tro at det er kommet et nytt bra skjermkort på markedet :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...