Gå til innhold

Guide: Vi har jailbreaket Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare ulovlig materiale? Hva med de av oss som har store musikkbiblioteker bestående av OGG og FLAC filer? Det kan jo ikke spilles av uten jailbreak. Finnes de av oss som ripper filmer lovlig også som ikke bruker formater som støttes av Apple TV2 / iOS da det er relativt få av de.

 

Ja men jeg tørr nesten påstå at om vi ser i det store bildet så er er dem som gjør dette pga sitt lovlige materiale en ekstremt liten prosent.

Lenke til kommentar

Alltid skal anti-Apple-bevegelsen klage og sutre.

 

Jeg kjøpte denne fordi:

 

- Lett tilgjengelig i nærmeste Elkjøp-sjappe til 849,-

- Den ser bra ut, i motsetning til mange av alternativene.

- Minimalistisk fjernkontroll uten tusen knapper jeg trenger å utbrodere om til samboeren min.

- Jeg hadde lyst på XBMC uten å betale for mye.

 

Jeg kjøpte den for å erstatte min ustabile og trege WDTV Live, og etter å ha modifisert den kunne jeg ikke vært mer fornøyd. Hele jobben tok meg en snau halvtime.

 

For meg kunne det godt vært Dell eller Western Digital som hadde produsert den. Hadde uansett vært veldig fornøyd. Finnes sikkert bedre produkter, men grunnene over gjorde at jeg kjøpte meg en sånn. Så får heller enkelte av dere synes jeg er utrooolig teit.

 

Dere anti-Apple-fanatikere kan bruke hele livet deres på å klage og sutre, liste opp fantastiske alternativer, ramse opp hvor slemme og fæle Apple er og hvor bedritne produktene deres er. Men, vet dere hva? Det er ikke en kjeft som bryr seg.

 

P.S. Skal nevnes at jeg har en Windows-PC, en Windows Phone 7-telefon (samt en Android og en iPhone), så ikke begynn med noe fanboy-mas.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært andre fordeler å jailbreake en å legge inn et program for å kunne avspille piratmatriale så hadde jeg for det første vurdert det og gitt skryt til artikkelen.Men dette er jo kun for å få folk til å kunne avspille filmer en ulovelig har lastet ned, noe jeg ikke synes en seriøs nettside burde ha som fokus. Jeg bruker min Apple Tv til å bruke Netflix ifra Usa. Jeg betaler for innholdet jeg vil se og hadde betalt for flere tjenester om det var mulig, noe flere kanskje burde starte å vurdere.

 

Du bør tenke før du skriver. For det første så trenger du ikke jailbreake for å se pirat materiale. For det andre så bruker du vel VPN for å se Netflix, ergo så bryter du vel betingelsene for å se på Netflix da du utgir deg for å bo i USA.

Du kritiserer artikkelen for å vise hvordan en kan avspille pirat materiale (selv om det er 100 andre grunner for å jailbreake), for i neste setning innrømme at du benytter deg av "ulovlige" metoder.

 

Når det er sagt så legger jo film og tv industrien til rette for pirat kopiering ved å ikke tillate Netflix,Hulu... OSV world wide. Se bare hva Spotify har gjort med pirat kopiering av musikk, den er en brøkdel av hva den var pre Spotify.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært andre fordeler å jailbreake en å legge inn et program for å kunne avspille piratmatriale så hadde jeg for det første vurdert det og gitt skryt til artikkelen.Men dette er jo kun for å få folk til å kunne avspille filmer en ulovelig har lastet ned, noe jeg ikke synes en seriøs nettside burde ha som fokus. Jeg bruker min Apple Tv til å bruke Netflix ifra Usa. Jeg betaler for innholdet jeg vil se og hadde betalt for flere tjenester om det var mulig, noe flere kanskje burde starte å vurdere.

 

Du bør tenke før du skriver. For det første så trenger du ikke jailbreake for å se pirat materiale. For det andre så bruker du vel VPN for å se Netflix, ergo så bryter du vel betingelsene for å se på Netflix da du utgir deg for å bo i USA.

Du kritiserer artikkelen for å vise hvordan en kan avspille pirat materiale (selv om det er 100 andre grunner for å jailbreake), for i neste setning innrømme at du benytter deg av "ulovlige" metoder.

 

Når det er sagt så legger jo film og tv industrien til rette for pirat kopiering ved å ikke tillate Netflix,Hulu... OSV world wide. Se bare hva Spotify har gjort med pirat kopiering av musikk, den er en brøkdel av hva den var pre Spotify.

 

Ja en kan konvertere filer til å fungere i iTunes...men hvem gidder å gjøre det med hver eneste film/episode en laster ned... Jeg skulle likt å se den loven som sier at det er ulovlig gå bruke en DNS som gjør at det ser ut som du er i Usa. Når du registrerer deg hos Netflix så er det ingen informasjon du skal fylle ut hvor du bor, kun epost,navn og visa nummer.

 

Og jeg vet ikke hva som er mest ille jeg, laste ned filmer,serier i hopetall eller å lure systemet litt for å kunne betale penger for en tjeneste......

 

Du kan gjerne starte å liste opp dem 100 andre grunnene for at en burde jailbreake sin AppleTv...jeg venter i spenning for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Og jeg vet ikke hva som er mest ille jeg, laste ned filmer,serier i hopetall eller å lure systemet litt for å kunne betale penger for en tjeneste......

De er like ille og like ulovlig. Selvom du har betalt for tjenesten har hverken du eller Netflix rettighetene til å se/vise deres innhold i Norge. Det er med andre ord ett brudd på kopirettighetene (copyright) uansett. So get off your high horse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og jeg vet ikke hva som er mest ille jeg, laste ned filmer,serier i hopetall eller å lure systemet litt for å kunne betale penger for en tjeneste......

De er like ille og like ulovlig. Selvom du har betalt for tjenesten har hverken du eller Netflix rettighetene til å se/vise deres innhold i Norge. Det er med andre ord ett brudd på kopirettighetene (copyright) uansett. So get off your high horse.

 

Nei det er langt ifra like ille, det er en grå sone akkurat dette med VPN og DNS for å kunne bruke tjenester i fks Usa. En betaler ihvertfall for å se på materiale isteden for å "stjele", en vet jo at det er ulovlig og ødeleggende for bransjen å drive å laste ned filmer og serier. Derfor prøver en å benytte seg av tjenester som fks Netflix for å gi om ikke mye men litt tilbake...samme med Hulu og leie av filmer via iTunes Usa.

 

Sitter langt ifra på på en hest, men dette er vel mere at du er irritert på at en som er fornøyd med et Apple produkt sier at du driver med noe ulovlig og burde starte å betale for deg på lik linje med andre.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser mange her foretrekker xbmc, mens jeg bruker kun Plex etter å ha installert det. Du kan jo raskt legge inn begge og bruke det du er mest fornøyd med.

 

Jeg skal prøve å legge inn refocus skin på XBMC - en i tråden anbefalte det. Mulig det gjør XBMC til en bedre opplevelse.

Lenke til kommentar

klarer ikke å installere xbmc. Den laster ned pakker, og istad kom den seg helt til pakke 19, og så gikk det så sakte, at putty avbrøt nedlasting. prøvd tre ganger, og nå stopper den på pakke 2...

irriterende. Tenkte å heller prøve plex..

 

Edit: Min feil.. leste feil.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Du driver vel strengt tatt med noe som ikke er tillatt etter copyrights når man bruker Netflix i Norge. De som sitter på rettighetene i Norge taper penger.

 

"You wouldn't steal a car"?

Der har du hovedargumentet til hver eneste anti-pirat organisasjon i hele verden. Man går ut fra at en nedlastet film = ett tapt filmsalg. I realiteten kjøper folk som laster ned filmer i gjennomsnitt flere filmer enn de som ikke gjør det. Samtidig er det rettighetshaver-organisasjonene som sitter på pengesekken, så advokater, lovforslag og søksmål kastes rundt som lekebiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...