Gå til innhold

Guide: Vi har jailbreaket Apple TV


Anbefalte innlegg

Det er ikke mulig å koble til ekstern HD via microusb'n?

Forøverig så dette her ganske interessant ut!

Ifølge googlinga mi så skulle det fungere.

Noen her inne som har prøvd?

Å er selve boksen lydløs?

 

Ja boksen er helt lydløs. Den bruker er apple a4 cpu(samme som i iphone4). Den er ca 10x10cm og 2-3cm høy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å koble til ekstern HD via microusb'n?

Forøverig så dette her ganske interessant ut!

Ifølge googlinga mi så skulle det fungere.

Noen her inne som har prøvd?

Å er selve boksen lydløs?

Det fungerer nok heller dårlig. ATV2 har ikke host funksjonalitet på microusb porten.

Selve boksen er lydløs ja.

Lenke til kommentar

Nå har jeg installert xbmc. Men hvordan får jeg den til å vise metadata? Sen viser ikke noe info..Flere som har problemer med at xbmc sitt topp og bunn ikke vises helt?

 

Du kan justere overscan under "Innstillinger" for å tilpasse bilde til skjermen.

Når det metadata, så vil jeg absolutt anbefale deg å innstallere PlexMediaServer (PMS lol) på den maskinen du lagrer filmene dine (ikke PLEX).

På ATV2 innstallerer du Plexbmc via zip fil. Da editerer du metadata på serveren, dette kan også gjøres via web interface. Suveren løsning hvis du bruker NAS eller headless server.

 

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:PleXBMC

 

 

http://www.plexapp.com/pms-download.php

 

http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php

Lenke til kommentar

Takk for en fin løsning. Skal teste i kveld. Drev og kjørte plex server og installerte plex på ATV2. Men da driver maskinen/serveren og transcoder filmer, ikke sant?

Plutselig hang alt sammen og når jeg gikk til maskinen så hadde plex sluttet å fungere plutselig. Irriterende, så avinstallerte og installerte xbmc.

Men får teste igjen. Regner med at plexbmc er noe annet enn bare plex?

Har mymovies.dk, og mener at xbmc skal kunne fungere mot denne. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar

Takk for en fin løsning. Skal teste i kveld. Drev og kjørte plex server og installerte plex på ATV2. Men da driver maskinen/serveren og transcoder filmer, ikke sant?Plutselig hang alt sammen og når jeg gikk til maskinen så hadde plex sluttet å fungere plutselig. Irriterende, så avinstallerte og installerte xbmc. Men får teste igjen. Regner med at plexbmc er noe annet enn bare plex?Har mymovies.dk, og mener at xbmc skal kunne fungere mot denne. Noen som har prøvd?

 

Plexbmc er en addon for XBMC, så i utgangspunktet er det XBMC du bruker med funksjonalitet hentet fra Plex. Den vil ikke transkode ved bruk av PMS mot XBMC uten at det er nødvendig. Metadata behandlingen til Plex får du derimot, og den er mye bedre en XBMC.

Kort fortalt, du kjører XBMC men det ser ut som Plex.

Lenke til kommentar

Før jeg begynner på dette prosjektet:

Koster det noe ekstra med XBMC?

... Siden det nevnes lenger oppe i kommentarfeltet "koster ca 900 kr med xbmc og plex". Har lyst på en lett og grei måte jeg kan spille av mine .mkv-filer på apple tv.

Bruker allerede airfoil til å streame lyd fra spotify til apple tv, noe som funker finfint.

Lenke til kommentar

Fikk løst problemet med å justere skjermen. Var vist bare å bruke zoom funksjonen i settings. Viser seg nå at jeg har samme problem som deg ved at jeg ikke vet hvordan jeg skal komme ut av XBMC og inn på Apple TV

 

EDIT: Fant det ut. Er bare å holde inne MENU-knappen

Endret av Fapse
Lenke til kommentar

Slår ikke Apple tv seg av ved å holde inne meny knappen?

Jeg hadde også zoomet ut, men overscan var mye bedre.

Menyen er under:

"system" - "system" - "video output" - "video calibration..."

 

"Slår ikke Apple tv seg av ved å holde inne meny knappen?"

Jo. Trykk på MENU-knappen helt til du er på startsiden i refocus. SÅ holder du knappen inne i noen sekunder. Da vil du komme tilbake til den opprinnelige Apple TV-menyen. Hvis ikke dette funker må du gå inn i settings og endre på noen instillinger for at det skal la seg gjøre tror jeg.

Lenke til kommentar

skjønner ikke en drit av tunnelier eller putty, lag en fullstendig guide for windows brukere også!

 

Hvis du ikke klarer å starte en SSH-tilkobling med Putty, så er det nok ikke en guide i verden som kan hjelpe deg. Kanskje søke opp et eller annet på youtube? Det kan være lettere å få det til hvis du ser en video av hvordan det skal funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...