Gå til innhold

Guide: Vi har jailbreaket Apple TV


Anbefalte innlegg

Hva med å lage en artikkel om direkte streaming til nyere TV'er via DLNA?

Da slipper man en egen boks, iom. at TV'en gjør all jobben.

 

På min Samsung TV, plugger jeg bare en nettverkskabel rett i TV'en og streamer alt innholdet jeg har på maskinen min direkte. Avi, mkv (med undertekster dersom du vil) osv. støttes uten problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plex krever som nevnt en egen mediaserver kjørende for å i heletatt streame filmer på ATV, i tillegg så trancoder serveren så vidt jeg vet. Dermed får man både kvalitetstap, unødvendig ressursbruk på server og manglende fleksibilitet.

 

HW burde derimot ha nevnt hvordan man skifter SSH-passord. Er ikke så alt for lenge siden det gikk en trojaner til iPhone som rettet seg mot jailbreakede enheter med OpenSSH installert uten at passord var endret.

 

SSH inn til boksen som root med f.eks putty eller terminal og skriv passwd, endre så passord. Etterpå kan man ta en passwd mobile for å endre passord til mobile-brukeren også.

 

Og STRØMMING?! Ser dere ikke selv hvor utrolig idiotisk det ser ut når dere skriver som noen tullinger.

Endret av p-trus
Lenke til kommentar

Slipper å jailbrake noen produkter fra (cr)apple jeg... for jeg er smart nok til å ikke kjøpe ting som er låst for alt for mye "fritt media". Bedre med noe som er åpnet fra starten, som du "har lov til" å gjøre hva du vil med selv!

 

Det er jo Lov å jailbreake? Ser ikke helt problemet ditt, hvis poenget er å kjøre feks. XBMC så finnes det ikke mange bedre alternativ en ATV2. format støtten til XBMC er sansynligvis like god som den "frie" boksen din, og billigere er den også....

Lenke til kommentar

Plex krever som nevnt en egen mediaserver kjørende for å i heletatt streame filmer på ATV, i tillegg så trancoder serveren så vidt jeg vet. Dermed får man både kvalitetstap, unødvendig ressursbruk på server og manglende fleksibilitet. HW burde derimot ha nevnt hvordan man skifter SSH-passord. Er ikke så alt for lenge siden det gikk en trojaner til iPhone som rettet seg mot jailbreakede enheter med OpenSSH installert uten at passord var endret.SSH inn til boksen som root med f.eks putty eller terminal og skriv passwd, endre så passord. Etterpå kan man ta en passwd mobile for å endre passord til mobile-brukeren også.Og STRØMMING?! Ser dere ikke selv hvor utrolig idiotisk det ser ut når dere skriver som noen tullinger.

 

Plex media server får man nå som en frittstående "enhet", den er enklere å forholde seg til når en skal organisere media.

Den finnes til Linux/Windows/OSX og noen NAS enheter.

Plexbmc integrert i XBMC gir XBMC sin motor med Plex utsende, og ingen transcoding, når det er sagt så trenger ikke transkoding være en uting når en snakker om ATV2 da denne har relativt svak HW. Men Eden 11 Beta kjører greit 720 materiale uten drop out/hakking.

 

Ellers enig i at artikkelen er litt "tynn"

Lenke til kommentar

Duppedingser som krever at bruksanvisning må leses er plagsomme nok, det blir enda verre når man må lese guide på nett for å få duppedingsen opp på det nivået som produsenten ønsker å nekte deg.

 

Forhåpenligvis blir begrep som "jailbreak" noe som hører fortiden til i fremtiden, for det er alt annet enn brukervennlig. :)

 

Men det er nå bra noen tar seg tid til å skrive guide på hvordan Apples produkter kan bli bedre.

Lenke til kommentar

Duppedingser som krever at bruksanvisning må leses er plagsomme nok, det blir enda verre når man må lese guide på nett for å få duppedingsen opp på det nivået som produsenten ønsker å nekte deg.

Hvorfor kjøper du en dings hvis den ikke oppfyller kravene dine og ikke er på det nivået du ønsker deg?

Lenke til kommentar

hadde boxee box men ble solgt for et halvt år siden.

 

litt fordi xbmc gir meg flere muligheter med skins etc. syntes

boxee box har et kjedelig brukergrensesnitt.

 

har et sykt bra oppsett hjemme som er følgende

 

en synology nas med 6tb. har installert couch potato og sickbeard på nasen sammen med

sabnzbd. couch potato laster automatisk ned nzb'er (filmer) i 1080p mens sickbeard laster ned 720p episoder så snart de er tilgjengelig.

 

alle nzbene blir lagt i en mappe som sabnzbd scanner hvert minutt. fks kommer det en ny episode av family guy finner sickbeard den. laster ned nzb.

 

før sabnzbd laster ned selve programmet/filmen.

 

sickbeard scanner hver time etter tv program. og jeg har satt opp en liste på tv programmer den skal søke etter. og hvilken kvalitet jeg vil ha.

 

sabznbd er også satt opp til å forstå hvilke filer som blir lastet ned med tags. så hvis jeg laster ned en film. legger den filen automatisk i en mappe kalt filmer og renamer mappen til filmnavn (årstall). tv programmer blir lagt i en mappe kalt tv. der den lagger mappe på tv programmer så undermapper på hvilken sesong det er.

 

hver gang jeg skur på xbmc. blir alt automatisk scannet. siden sabnz bd har lagt alt i riktige mapper. en nas med sickbeard. couchpotato og sabnzbd er fantastisk.

 

nasen er forøvrig satt på til automatisk skru seg på ved midnatt hvis den er avslått.

 

sjekk ut disse programmene. forandret livet mitt:p

 

EDIT; Forresten folk som kjører xbmc på apple tv, burde ikke bruke standard skin, prøve refcous, det er en zip install addon på xbmc sine sider, det kjører utrolig bra på apple tv'en. Store skins som aeon nox kan føre til at xbmc klikker fordi apple tv'en går "tom" for minne.

 

Her er et bilde av hvordan refocus skin kan se ut.

re-focus-screen.jpg

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

oj dæven, takk for den runar, må testes ut i morra! takk for den :)

 

Dog, en ting som er dumt med xbmc på apple tv, er at den støtter 1080p, og alt er silksmooth, men outputter bare i 720p, så 1080p materiale er litt bortkastet. Dog har jeg ikke verdens største TV, så ser ikke store forskjellen

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært andre fordeler å jailbreake en å legge inn et program for å kunne avspille piratmatriale så hadde jeg for det første vurdert det og gitt skryt til artikkelen.

 

Men dette er jo kun for å få folk til å kunne avspille filmer en ulovelig har lastet ned, noe jeg ikke synes en seriøs nettside burde ha som fokus. Jeg bruker min Apple Tv til å bruke Netflix ifra Usa. Jeg betaler for innholdet jeg vil se og hadde betalt for flere tjenester om det var mulig, noe flere kanskje burde starte å vurdere.

Lenke til kommentar

Duppedingser som krever at bruksanvisning må leses er plagsomme nok, det blir enda verre når man må lese guide på nett for å få duppedingsen opp på det nivået som produsenten ønsker å nekte deg.

Hvorfor kjøper du en dings hvis den ikke oppfyller kravene dine og ikke er på det nivået du ønsker deg?

 

 

Etter beste evne kjøper jeg ikke dingser fra produsenter som behandler meg som en tulling. Enten det er Apple og deres paternalisme, eller spillprodusent som gir et produkt mindre brukervennlig enn den piratkopierte (og nei, jeg piratkopierer ikke - det er heldigvis nok av alternativ og lovlig kjøpt underholdning).

 

Paradokset består. Et produkt som bevisst gjøres dårligere av en produsent som skryter på seg brukervennlighet.

 

Det er som en snikskytter som hevder å være pasifist. :)

 

Forøvrig, enhver som med lommeboken kjøper slikt har liten grunn til å klage. De har i handling støttet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...