Gå til innhold

Guide: Vi har jailbreaket Apple TV


Anbefalte innlegg

Når du har jailbreaket, og koblet Apple tv til nettverket, så sjekk at den kommer seg på nett.

Hvis ja, så finn ip adressen til denne.

Start så putty, og skriv inn ipadressen til Apple tv. Brukernavn er root, passord er alpine.

Deretter legger du inn de kodene som nevnes i guiden. Ps! Fant ingen måte å copy/paste disse kodene, så vær sikker på at teksten du taster inn er korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj, det her ser ikke ut til å gå helt etter planen.

Når den gjenopprettes i iTunes driver den og syssler lenge med å "verifisere hos Apple", og til slutt gir den opp og jeg får en feilmelding. Nå har jeg prøvd tre ganger, og når jeg prøvde vanlig restore fra apple tv for å få en fresh start ville den ikke skru seg på igjen.

Lenke til kommentar

Er det lett å velge mellom å bruke kablet og trådløst nett på boksen?

Skal bruke kabel på den, men har ikke lang nok internettkabel bort til pcen siden den også må kobles til med usb-kabel for jailbreak..

Litt redd for at den da vil bruke det trådløse nettet i etterkant selv om kabel er tilkoblet..

 

Eller kan jeg jailbreak'e med en annen pc enn den jeg skal stream'e video og musikk fra?

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar

Eg vil anbefale alle som har Apple tv2 + ipad/iphone/ipod touch å prøve eit program som heitter AirVideo. Det koster 20 kr ca. på appstore og gjør at du kan spille av stort sett alle video format(eg har enda tilgode å finne noen som ikke er støttet.).

Det fungerer veldig likt som PS3 Media server ved at det transkoder videoer direkte til "apple-vennlig" format så du slipper å vente. Det er egentlig beregnet for å spille video på ipad eller iphone. Men ved hjelp av airplay så sender du bare videoen videre til ATVen. Genialt og ingen jailbreak er nødvendig. Undertekster er støttet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Vi gir blaffen i hva som er utenfor akvariumet vårt, Apple er best UANSETT"

Vel, jeg og alle jeg kjenner som har Apple TV trives godt som gullfisker i akvariumet.

 

Er det vanskelig å innse at Apple TVs målgruppe består av personer som ikke bryr seg om den er «basert på SMP8910 chippen» eller ikke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det mulig å hente inn tv i fra en dedikert tv-server når en bruker xbmc på denne?

 

Finnes jo tillegg til xbmc til pc som gjør dette strålende, så om det også er mulig å få til via denne lille boksen er den jo perfekt som klienter.

 

xbmc har jo straks Argus fra ForTheRecord klar til pc, så om dette da også vil virke på apple tv hadde jeg vært fornøyd:-)

Lenke til kommentar

Det tok litt prøving og feiling.

Jeg har en mappe for filmer, og alle filmer i den mappen ligger i separate mapper (tror ikke det er nødvendig).

Har en mappe for Tv-serier, og hver tv serie har hver sin mappe og hver sesong har sin mappe. vet ikke om set er nødvendig men sånn har jeg gjort det.

Deretter i xbmc sett opp link til mappen med filmer, velg at denne mappen er type: Filmer, eller TV shows hvis mappen er tv serier.

Så må du i samme vindu velge hvor den skal hente informasjon fra også kalt scraper. Når det er gjort vil den begynne å oppdatere info.

Prøv deg litt frem.

Har testet noen skins, men endt opp med Alaska Revisited.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...