Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har knotet litt med minnevolt på HD7970?

 

Det var svært lite volt som skulle til for en ganske god økning på minne, 0.025v fra 1.600v til 1.625v økte minnehastigheten fra 1575mhz til 1725mhz, disse under er med 1175/1725:

 

Så du er Norsk ja, trivelig, takk igjen for hintet på XS forresten ;)

(Kallenator)*

 

 

Mitt resultat med XFX DD 7950:

benchmarkheaven.png

 

Veldig fornøyd med dette skjermkortet så langt, eneste som trekker ned iforhold til XFX DD 6950 som jeg hadde er vifte støy, etter litt overklokking så skjønner jeg godt at vifta må spinnes mer igang, men i motsetning til 6950 som man aldri hørte så bråker dette som en tyfon under last :p

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Et tips for MSI Afterburner er å lage en snarvei til MSIAfterburner.exe, i samme mappe, og så legge til "/xcl" i target/mål boksen i shortcot/snarvei properties/egenskaper. Slik at Mål/Target ser slik ut:

 

"C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\MSIAfterburner.exe" /xcl

 

Husk mellomrom før /xcl legges til eller copy/paste linjen over.. Når man starter via denne shortcut/snarveien, får man beskjed om å reboote, etter en reboot vil man da ha ulåste klokkefrekvenser i Afterburner og CCC. Med dette slipper man å gå til steget å enable "unofficialoverclockingmode", som er buggete og ofte har problemer med idleklokks..

Med dette iorden er det bare å klokke i vilden vei, og ha minnevolt tilgjengelig uten å modde bioser for extended clocks i CCC :thumbup:

 

Denne snarveien blir alltid igjen i mappa selv etter man fjerner AB ved en ny versjon, og kan brukes på ny versjon, mao gjør man dette kun en gang. Merk at etter man har gjort denne shortcut/snarvei switchen, så beholder man extended clocks uten å ha AB installert, så det er CCC man trigger extended clocks på, og man beholder disse til man oppdaterer/bytter driver, etter dette må man kjøre snarveien igjen.

 

@karl-wilhelm:

Yupp, Norsk som fy, må jo hjelpe/delta litt overthere også, og XFX DD 7950 kjøleløsningen er dessverre endel svakere enn XFX DDHD7970 sin, og derfor bråket. Synd, XFX DD HD7950 kunne vært kanon om de ikke slanket kjøleren til 7950 :roll:

post-72177-0-14109800-1328977381_thumb.jpg

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, da slipper jeg bruke Trixx! ;)

 

Det sjekket jeg ikke opp i, men hadde ikke hatt noen betydning uansett, syntes 7970 var litt overkant så gikk for 7950 og regnet med at jeg ville greie å komme meg veldig nær i ytelse uanett.

Valgte XFX pga 36mnd garanti og ikke 24mnd som de andre, Norsk kjøpslov bør kanskje dekke her uansett, men da slipper jeg "krangel" og rør. DD utgaven valgte grunnet gode erfaringer med forrige itterasjon av den løsningen.

Blir vannkjølt dette kortet uansett, betyr egentlig ikke så mye.

 

 

Siste resultat, tror jeg skal spille litt med dette å se hvordan det holder. Er bitte litt artifacts i Heaven, men det kommer av varme tror jeg, lar jeg den vile litt så blir det så og si borte inntil den blir varm igjen mot slutten av testen.

 

Måtte gå over til 1200p igjen, er så irriterende når pcen kræsjer og jeg mister ikon plasseringen min! :p

 

Kortet har mer å gi, skal ikke se bortifra 1180|1800 under vann.

 

ASIC quality = 62.7%

 

7950 single , 1160MHz @ 1300mV | 1750MHz @ 1600mV

 

benchmarkheaven2-1160-1750.png

 

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Hmm, tror nok du har rett, ble litt for fokusert på kjernefrekvens, startet på 1200 og gikk nedover til det ble det ble borte og stabilt, deretter begynte jeg å øke minne over 1575. Justerer det opp til 1625mV deretter tar jeg en runde BF3.

 

***Noen teksturer "strekker seg litt" i BF3, 0 problem i forhold til spillbarheten, skjer på en model per gang, men er uaktuelt, økte minne spenning til 1650mV uten endring, tror jeg har nådd et tak som skyldes temperatur. Men er usikker på om det er minne eller kjerne som lager problemet.

 

Prøver litt nedkjøling av omgivelsetemp seinere i dag.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

AMD Catalyst Application Profile - 12.1 CAP2 2012-02-11

 

http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-Application-Profile---12.1-CAP2-download-2782.html

 

 

 

 

 

 

 

Latest profiles added :

Star Wars: The old republic : Improves CrossFire performance and resolves flickering seen on Map

Unigine Tropics – Resolves flashing shadow reflections with CrossFire enabled

Wargame: European Escalation: Improves CrossFire performance

Star Wars: The old republic : Improves CrossFire performance

Need for Speed: The Run – fixes flashing in terrain, shadows and bushes

Prototype 2: Improves single GPU and CrossFire performance

Insane 2: Improves CrossFire performance

Syndicate - Improves CrossFire performance

Costume Quest – Resolves image quality issues

DOTA 2 – Enables CrossFire support for this title

Project C.A.R.S.(DX9 version) : Improves CrossFire performance

Counter Strike: Global Offensive: Improves CrossFire performance

Modified Battlefield3 Profile

Modified Saints Row 3

ProfileAdded Prototype 2 Profile

Added Project C.A.R.S Profile

Added Counter-Strike: Global Offensive Profile

Added Might and Magic Heroes VI Profile

Anno 2070: Improves CrossFire scaling and fixes image quality issues seen in water, shadows, etc.

Call of Duty: Modern Warfare 3: Improves CrossFire performance

Saints Row 3 (DirectX 9 version): Improves CrossFire performance

Serious Sam 3: Improves CrossFire performance

Java Control Panel: Fixes black screen corruption seen on single and multi GPU configurations when Anti-Aliasing is forced on through the Catalyst Control Center

 

Saints Row 3: Resolves stuttering seen when playing in CrossFireX mode.

Also provides Single GPU and CrossFireX performance improvements when running in lower resolution configurations

Gothic 4 Arcania: Fall of Setarrif: Improves CrossFire performance

Battlefield 3: Tweaks to the CrossFire profile

Battlefield 3 – Provides great CrossFire scaling and resolves stuttering issues when running in CrossFire mode.

Deus Ex Missing Link: Improves CrossFire performance

F1 2011: Improves CrossFire performance

Dead Island: Improves CrossFire performance

Batman Arkham City (DX9 version): Improves CrossFire performance

NBA 2012: Disables CrossFire

Battlefield 3: Provides great CrossFire scaling and reduces flickering / corruption issues when running in CrossFire mode

Red Orchestra 2 – Improves CrossFire Performance.

Serious Sam 3 – Improves CrossFire performance

Saints Row: The Third – Improves CrossFire performance

Battlefield 3

Red Orchestra 2 – Improves CrossFire Performance

TrackMania propfile added

Hard Reset – Improves CrossFire performance

Warhammer 40,000: Space Marine – Improves performance on Single GPU configurations

War Inc Battle Zone: Resolves image corruption seen when enabling Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center

Call of Juarez The Cartel - Improves CrossFire performance

Rome Total War: Disables CrossFire support

F1 2011:

- Improves performance on Single GPU configurations

- Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center has been disabled

Harry Potter and the Deathly Hollows Part 2 - Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center now works

LA Noire - Improves CrossFire performance

Need for Speed World – Disable CrossFire support

Serious Sam HD : The First Encounter – Disable CrossFire support

Serious Sam HD Demo: The First Encounter – Disable CrossFire support

Serious Sam HD : The Second Encounter – Disable CrossFire support

Deus Ex3: Human Revolution(DX9) - Improves CrossFire performance

Shaun White Skateboarding - Improves CrossFire performance

MaxPayne3 - Improves CrossFire performance

Global Ops – Commando Libya: Improves CrossFire performance

Driver San Francisco: Disables CrossFire

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

deilig ytelse i endel spill/benchmarks i hvert fall :)

 

EDIT: bruker to psuer for dette.. Antec 1200 gir strøm til tre skjermkort, maks load var 770w i Vantage (på antecen). Corsair AX850 gir sikkert noen watt til pciexpress portene, og cpu selvfølgelig. 1000w totish sikkert.

post-88790-0-09990900-1329048588_thumb.png

post-88790-0-38128400-1329049113_thumb.png

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

deilig ytelse i endel spill/benchmarks i hvert fall :)

Holy overkill, Batman!

 

Regner med du spiller på noe høyere oppløsning enn 1920x1080 her?

Det der burde jo klare å dra de fleste spill i eyefinity med SSAA... :whistle:

 

still 1920x1080.. skal BF3 gå glatt så SKAL det gå glatt :D

 

Hilsen mr. ganske mye 200fps i BF3. løøl.

 

EDIT: spørs om jeg beholder det siste kortet, må vannkjøle for å holde støyen i "sjakk".. har uansett lyst på tre kort med ASIC over 80%..

 

87.5, 82.8 og 75% nå..

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Et tips for MSI Afterburner er å legge til " /xcl" i target/mål boksen i shortcot/snarvei properties/egenskaper. Slik at Mål/Target ser slik ut:

 

"C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\MSIAfterburner.exe" /xcl

 

Husk mellomrom før /xcl legges til eller copy/paste linjen over.. Når man starter via denne shortcut/snarveien, får man beskjed om å reboote, etter en reboot vil man da ha ulåste klokkefrekvenser i Afterburner og CCC (Fjern switchen /xcl etter rebooten). Med dette slipper man å gå til steget å enable "unofficialoverclockingmode", som er buggete og ofte har problemer med idleklokks..

Med dette iorden er det bare å klokke i vilden vei, og ha minnevolt tilgjengelig uten å modde bioser for extended clocks i CCC :thumbup:

 

@karl-wilhelm:

Yupp, Norsk som fy, må jo hjelpe/delta litt overthere også, og XFX DD 7950 kjøleløsningen er dessverre endel svakere enn XFX DDHD7970 sin, og derfor bråket. Synd, XFX DD HD7950 kunne vært kanon om de ikke slanket kjøleren til 7950 :roll:

 

Hvorfor får jeg kun klokket lengre med det ene kortet? har skrudd av ULPS.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...