Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tripple Buffering kan i enkelte spill redusere inputlag, sammen med endel annen tweaking som renderahead, men de fleste nye spill jeg har vært borti de siste årene, hjelper kun oppskriften med framelimiter og vsync on/off. Dette er da stort sett plug&play i de fleste spill..

 

Med singelGPU kan man egentlig hoppe over vsync om man har framelimiter, men er man helt alergisk mot selv den minste tearing, funker det med vsync om man følger oppskriften.

 

For CFX vil jeg si at ingenting funker bra nok, annet enn det nevnt i oppskriften, og da har jeg testet alt mellom himmel og gjord...

 

Men, det skader ikke å ha Tripple Buffering på, det er bare det med utility som funker 100% i DX10/11 da :thumbup:

Ble et tonn klokere av denne diskusjonen og takker så mye!

Lenke til kommentar

Hva er statusen for vannblokker til dette kortet nå?

HD 7970 har:

EK (jeg har en EN+AC-variant)

Aquacomputer

Koolance

 

HD 7970 er derimot ikke så greit med grunnet ikke-referansedesign på PCBer.

 

Førstevalget for min del er Swiftech Komodo med vannkanaler til VRM (uten at jeg har satt meg så grundig inn i dette da), at det ser fett ut og følger med bakplate er veldig positivt: http://www.guru3d.com/news/swiftech-komodo-radeon-hd-7970-waterblock/

post-72177-0-75688700-1328717528_thumb.jpg

post-72177-0-24588100-1328717536_thumb.jpg

post-72177-0-68445700-1328717543_thumb.jpg

Lenke til kommentar

De påstår vel egentlig ikke at de er de eneste med dette på 7970 fullcover, selv om det kan virke slik (EK's ser ikke ut på bildene å ha kanaler til VRM på 7970 blokka på Techbay), men full bakplate, flott utseende, aktive VRM kanaler og generell tilgjengelighet i norge, er alle pluss for meg. Gidder ikke handle utenfor grensen, og er vel en mulighet for at jeg får netshop til å ta inn denne.. Det kan også bli EK blokk+bakplate om "luremusa" **dp** fikser den og dingler dette foran nesa mi, vannkjølinga mi bare skriker etter litt mer å gjøre :tease:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Vannkanaler til VRM kjøling er det vel på EK blokkene også? Er det på mine 5870/5970 blokker.

Visste det var en jeg hadde glemt, Swiftech.

 

Det kan ikke kalles fullcover-blokk uten VRM-kjøling ;)

 

EKs blokk for 7970 er veldig lite restriktiv (om man skal tro markedsføringen deres ihvertfall som sa det var den minst restriktive og beste blokken de har laget). Godt mulig noen andre blokker er bedre, men ytelsesforskjellene pleier jo å være relativt små ellers.

 

Hadde kjøpt det jeg syns så bra ut nå.

Lenke til kommentar

Basert på EK-FC7970 bildene på Techbay, som er detaljerte og fine, så ser det ikke ut som om noen vannkanaler går til VRM, kun passivt kobberstykke som ikke nyter godt av vannet siden den er helt adskilt. Hvor mye dette har å si i praksis, aner jeg ikke, men hadde nok følt meg tryggere med mer enn denne separate kobberbiten på VRM, bare sånn for gefeelungen :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Noen her som spiller wow? Har 7970 og pcen fryser 100% fra tid til annen, noen ganger kjempefort og andre ganger etter flere timer. Har bare lagt merke til det i wow.

 

Har sjekket nettet ut, og finner ikke så mye info om det. Var hintet til om at det kunne være drivere, så lurte på om det var andre her inne med samme problem eller om kortet mitt kanske er defekt :(

Lenke til kommentar

Basert på EK-FC7970 bildene på Techbay, som er detaljerte og fine, så ser det ikke ut som om noen vannkanaler går til VRM, kun passivt kobberstykke som ikke nyter godt av vannet siden den er helt adskilt. Hvor mye dette har å si i praksis, aner jeg ikke, men hadde nok følt meg tryggere med mer enn denne separate kobberbiten på VRM, bare sånn for gefeelungen :innocent:

http://www.ekwaterblocks.com/shop/ek-fc7970-en-nickel.html

Ta en kikk på bildet som viser undersiden, så ser du at vannet går innom VRM-området før det går videre :)

Lenke til kommentar

Jau, de har en løsning der vannet går opp og gjennom Acetal/Plexi med denne platen (som burde vært sort) skrudd på toppen som "lokk".. Det gjør det lettere å velge EK, dog pluss bakplate og stash, blir det ikke billig akkurat. Noen som bruker denne kobbershimmen (til 179,-, pfft, er vel til blokker med flat bunn, og derfor ikke for fullcover?)?

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har overclocket med Trixx og har kommet til 1220/1600 med stock volt.

Sapphire 7970

 

76c ved BF3 multiplayer 64map.

 

Er ganske fornøyd, men er det mykje og hente ved økt volt.? :hmm:

Og her trodde jeg at jeg var heldig med 1175 core på stock spenning :thumbup:

 

Det kortet der fortjener vannkjøling! Med litt 1.2-1.25V og lavere temperaturer er det gode muligheter for å nå 1400MHz!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...