Gå til innhold

Kamptråd - Manchester City vs Manchester United (FA-cupen)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om hands situasjonen så er Jones på tur ned og og armen er der for å støtte i fallet. Naturlig stilling med andre ord og ingen straffe

Men den stopper jo ballen fra å nå en City spiller, dermed straffe (i mine øyne).

 

Joda, men forsvarere må jo få lov til å ha armer.

Absolutt! Men jeg mener likevel det skal dømmes straffe. Han (og andre som kommer i den situasjonen) tar fra motstander en målsjanse ved å "bruke" armen.

Lenke til kommentar

Her raser diskusjonen videre. At det røde kortet er feil er udiskutabelt. Kompany sitt røde mot også også kontroversielt, og ekstremt billig. Her får angriperen definitvt fordel, som det som fint heter. Men synes den er veldig vanskelig. Balotelli sitt røde i årets sesong er helt latterlig - men er det tilfeldig at nettopp en slik spiller for det og at det er city?. Barry sitt er også veldig billig, siden det første gule er mer en billig - faktisk gratis. Jeg synes det er litt spesielt.

 

Men det er et par andre episoder som er interessane i kampen.

 

Feks giggs sin takling på aguero ikke lenge etter utvisningen viss jeg husker riktig. Frispark ble det da, men ikke kort. Det lyser rødt kort lang vei - i det minste gult. Det er en for jævlig takling, bare se på måten giggs vrir føttene for å knekke aguero tvers av.

 

0b4.gif

 

Så har man en albue fra evra

 

25hl9nm.jpg

 

Forskjellen på city og manu her, er at city spillere videre og renner ikke dommeren over ende.

 

Rooney har kritisert city og mancini på sin twitter konto, og viser seg igjen som en stor hykler. Hvem klaget ikke da ronaldo liksom fikk rooney utvist i 2006? Da var det hele ronaldo sin feil plutselig.

 

Så har man rooney mot portsmouth -

 

Har presterer faktisk å klage på det gulekortet, det han gjør der er mye farligere enn kompany. For det første har han mye større fart, han er nærmere, og foten er i kne høyde.

 

Jeg fant en annen klassisk rooney takling mot sagna.

 

Min lenke

 

Jeg synes den er i grenseland kort messig,- men fotball skal være litt tøft. Men han kommer med to føtter, og i sinnsykt fart. Det ble selfølgelig ikke blåst frispark. Foy er dommer her også, samme som viste kompany ut. At enkelte begynner å tenke konspirasjon er faktisk ikke så rart. For meg blir det kanskje litt far farfetched, men det er helt tydelig at det er city vs resten av verden for tida.

 

Inconsistency som faen av dommerne. Og rooney viser seg som ei rotte, feig og hyklersk og hvorfor får han ALDRI kort for å skrike til dommeren? Joda det er dommeren som bestemmer om han skal ha gult for det eller ikke, men det er klare regler for det, og når man ser at han slipper unna gult gang på gang, er det ubestridelig at han faktisk påvirker og skremmer dommeren.

 

Jeg har ingen favoritt lag i england for å gjøre det klart, men jeg respekter og setter fair play og skikkelig oppførsel mye høyere enn det søpplet rooney viser. Noe han egentlig alltid har gjort i alle år. Jeg forstår at de fleste setter det å vinne over alt, for meg er klasse og fair play mye viktigere. Og jeg synes det er vanskelig å respektere lag som manu, av den enkle grunn at de opp igjennom årene har hatt en del moralsk bankrupt spillere, og ikke minst manager som faktisk prester å si at utvisningen er klar og grei.

 

Jeg er overrasket at så få supportere bryr seg om dette, og at det eneste som gjelder er å vinne og være mest mulig jævlig mot motsupportere.

 

Viss da city en gang skulle bli en toppklubb, og kanskje til og med vinne serien, så håper jeg aldri de får spillere som rooney, eller at de svermer rundt om dommeren ved hver bidig anledning.

 

Nå høres jeg veldig pro city, men på et forum uten city fans så vidt jeg vet? Tar jeg av og til kampen opp mot massene, for det blir skrevet så mye blindt hat, og vås til tider. Det er sjelden jeg ser ærlige supportere, folk som klarer å innrømme feil ved eget lag og spillere. Joda man har lett til å klage og syte når laget taper. Men vinner man på en kontroversiel måte eller når laget tydlig gjør noe stygt, så ler man det bort og hoverer etter beste evne. Jeg synes det er trist, og at man mangler litt ryggrad og karakter. Men når alt kommer til alt, manu er videre, city er ute. Og det er alt folk kommer til å huske og bry seg om.

 

Til slutt en dårlig vits, men dårlige vitser blir ofte morsomme siden de er så dårlige.

 

What do Manchester City and a used tea bag have in common? They're both out of the cup. :!:

Endret av Everket
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Den fra Giggsy burde vært gul. Den fra Evra er stygg og kunne vært rød. Der ser man også svakehten til Evra - en ball kommer i rommet han skal være, og Evra må som vanlig halse hjem for å rette opp egne feil. Vanlgivis kommer Vidic Evra til unnsetning der.

 

Når det kommer til Rooney sine taklinger er den første greit gult kort, men han klager vel fordi han ikke tar spilleren.

 

Så til det jeg reagerer på; mener du seriøst at Rooney sin takling på Sagna er av samme type som Kompany sin? Rooney viser ikke knotter.

Lenke til kommentar

Giggs skulle hatt gult for takling bakfra. Spesielt stygt er det ikke. Ikke er knottene hans på noen måte på vei i retning Agüero eller har han spesielt høy fart. Det er en kynisk felling om noe, om jeg husker riktig prøvde han å stoppe en kontring (som forklarer at han går aktivt inn for felle Agüero etter at han ser at han ikke når ballen).

 

Patrice Evra skulle nok vært utvist. Enten med sitt andre gule for armbruk/obstruksjon eller rødt kort for albuebruk. Klarer ikke helt se så klart hva han har oppi ansiktet på City-spilleren på GIF-en, men konklusjonen er uansett at han skulle blitt sendt av banen. Må innrømme jeg faktisk ikke fikk med meg den situasjonen under kampen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker ikke Spearing sin utvisning. Antar du var enig i den da?

 

Edit:

Fant den?

 

Du mener denne er lik til Rooneys takling? Når han treffer ball, ja, men så sklir Spearing og plutselig har vi en tofotstakling på ankel. Det er ikke sånn at alle regler i boka opphører i det man er først på ball.

 

Edit2:

Nei, kan ikke være denne. Her tar han tydelig mann etter han har sparket bort ballen. Du får linke til situasjonen hvor han kun tar ball.

 

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Rooney har kritisert city og mancini på sin twitter konto, og viser seg igjen som en stor hykler. Hvem klaget ikke da ronaldo liksom fikk rooney utvist i 2006? Da var det hele ronaldo sin feil plutselig.

Mancini kritiserte Rooney først, å det må være lov å ta til motmæle. Og jeg vil gjerne se sitater som ikke er tatt fra obskure kilder for å bekrefte det siste. Og om han så gjorde, hva så? Det var lagkompisen. Jeg skjønner at du misliker Rooney på det sterkeste, men jeg merker meg bare hvordan repons han har hos motspillere på banen. Sjeldent i klammeri og stort sett en jovial tone når han ikke kjefter på dommeren. For der er jeg enig, han slipper unna billigere enn mange andre når det kommer til kjefting.

 

Forøvrig syns jeg du selv er skinnhellig når du angriper supportere og United samtidig som din egen post er så åpenlyst gjennomsyret med hat og påstander.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...