Gå til innhold

Kamptråd - Manchester City vs Manchester United (FA-cupen)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror folk glemmer at dommeren kun har under et sekund på seg til å bestemme seg for hva som skjedde. Vi som nå diskuterer her har sett situasjonen utallige ganger i sakte film fra alle mulige vinkler.

 

Jeg kan forstå at dommeren gir rødt utfra hans vinkel osv. men i ettertid synes jeg det er strengt. Situasjonen er ganske vanskelig, for ikke å si umulig for han: rødt kan virke strengt, mens gult kan virke for snilt.

 

Angående handsen til Jones; jeg så kun reprisen en gang, men det virket som om ballen gikk i låret på Jones for så å treffe hånda. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Jeg tror folk glemmer at dommeren kun har under et sekund på seg til å bestemme seg for hva som skjedde. Vi som nå diskuterer her har sett situasjonen utallige ganger i sakte film fra alle mulige vinkler.

 

Jeg kan forstå at dommeren gir rødt utfra hans vinkel osv. men i ettertid synes jeg det er strengt. Situasjonen er ganske vanskelig, for ikke å si umulig for han: rødt kan virke strengt, mens gult kan virke for snilt.

 

Angående handsen til Jones; jeg så kun reprisen en gang, men det virket som om ballen gikk i låret på Jones for så å treffe hånda. Stemmer dette?

 

Den er innom Jones somehow før den treffer armen ja.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk glemmer at dommeren kun har under et sekund på seg til å bestemme seg for hva som skjedde. Vi som nå diskuterer her har sett situasjonen utallige ganger i sakte film fra alle mulige vinkler.

 

Jeg kan forstå at dommeren gir rødt utfra hans vinkel osv. men i ettertid synes jeg det er strengt. Situasjonen er ganske vanskelig, for ikke å si umulig for han: rødt kan virke strengt, mens gult kan virke for snilt.

 

Angående handsen til Jones; jeg så kun reprisen en gang, men det virket som om ballen gikk i låret på Jones for så å treffe hånda. Stemmer dette?

 

Jeg vedder alt jeg eier på at det ikke hadde blitt blåst en gang hadde ikke rooney blandet seg. Det ser iallefall slik ut. Merkelig at rooney alltid slipper unna kort når han gjør dette. Herlig og fair spiller.

Lenke til kommentar

Strake føtter, der Nani kunne blitt stygt skadet hadde han ikke hoppet bort - rødt.

 

Hands på Jones - hands er hands, straffe. Dette med viljehands eller ikke er noe som har blitt funnet opp av fans og supportere. Naturlig stilling på hendene er vell et ord som gir litt feil inntrykk. Viss hendene er inntil kroppen, slik at hendene og kroppen går i ett, eller litt utenfor, så går det ofte forbi dommeren. Dette går dog mye på skjønn fra dommer til dommer.

 

Jeg tror Nani hadde falt over Kompany som nesten er i ro når Nani kommer bort til han. Han kunne sikkert blitt stygt skadet om Kompany hadde hevet bena og sparket mot knærne, men det er ikke særlig relevant. Vi må se på taklingen slik den er, ikke slik den kunne vært...

 

Dette med viljehands står i regelverket. Dette med "naturlig stilling" er noe fjas man har kommet med de siste 3-4 årene. Sikkert oppfunnet av samme folket som holder på med lavkarbo. Legger ved utklipp fra regelboken man spiller fotball etter i dag.

post-8559-0-92970600-1326050651_thumb.jpg

 

Skal vi se;

Beveger hånden seg mot ballen? - Nei.

Er det en uventet ball for Phil Jones? - Ja.

Konklusjon for meg - Ikke hands.

 

Du må gjerne si hvordan du tolker det annerledes.

 

I alle dager. Farten Nani har, kombinert med den farten Kompany har når han treffer ballen, er stor nok til å knekke et bein, siden han hadde knottene frem. "Han kunne sikkert blitt stygt skadet om Kompany hadde hevet bena og sparket mot knærne", sier du. Ankelleddet er svakere enn knærne, der taklingen faktisk hadde truffet.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Åpenbar straffe for min del.

 

Armens posisjon skaper en fordel for Jones, som gjør seg selv større. Ballen treffer armen, og 100% straffe. Dette er min mening uansett om ballen skytes fra 30m eller 50cm, man oppnår en fordel ved å ha armen ut fra kroppen og må ta konsekvensen av dette hvis ballen treffer.

 

Det røde kortet kan forsvares.

 

Sitat FIFA Laws of the Game

Any player who lunges at an opponent when

challenging for the ball from the front, from the side or

from behind using one or both legs, with excessive force

and endangering the safety of an opponent, is guilty of

serious foul play.

 

Disciplinary sanctions

- Send the player off.

 

En ting mange ikke skjønner er at man skal straffes etter handling og ikke konsekvens. Det spiller ingen rolle at Kompany ikke skadet eller traff Nani (noe særlig godt, hvertfall), men snarere hva handlingen i seg selv kunne ført til. Går man så hardt inn i en takling, med begge føttene og knotter, er det et helt greit rødt kort.

Endret av Funtazz
Lenke til kommentar

Nani mener jo heller ikke det er rødt kort - da hadde han veivet med hendene som en gal mann.

Jeg er forøvrig helt enig i at mange ikke skjønner man skal straffes etter handling, ikke konsekvens. Jeg er bare uenig i at det er en takling som kvalifiserer til rødt kort.

 

Jeg er også uenig i at Jones skal ha straffe mot seg. 3. Punktet i regelen peker på dette med håndens stilling. Han blokkerer ballen med låret og ballen spretter opp i armen hans.

 

Om man skal blåse hver gang armen er ut fra kroppen, kan man like gjerne tvinge på fotballspillere tvangstrøyer. Da hadde man samtidig stoppet bruk av albuer mot hverandre.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett at City vinner, men City døde under investorene. Shitty har jeg ingen problemer med at de taper. Takk for at laget mitt ble drept. "Tidligere City-supporter"

 

Oi. Hør på denne. Her har vi en fyr som faktisk reagerte på det. Hadde vert intressant med en diskusjon med deg om akurat oppkjøpet og hvilke følelser det skapte. Og hvordan man skal takle det som menneske

 

Om hands situasjonen så er Jones på tur ned og og armen er der for å støtte i fallet. Naturlig stilling med andre ord og ingen straffe

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

City-supportere flest føler ikke at laget døde med oljepengene. I så fall er det kun fordi man liker å holde med en underdog.

Samme gjelder Chelsea-supportere jeg kjenner. Dem som en stund ikke likte Roman-rublene var dem som var blitt fan i løpet av 90-tallet med Zola og Wise. Underdogs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...