Gå til innhold

Kamptråd - Manchester City vs Manchester United (FA-cupen)


Latias

Anbefalte innlegg

Kan ikke skjønne at noen fortsatt mener det er rødt. Er forskjell på å komme inn med strake bein som Lampard og hoppe ned på ræva og sakse ballen (og eventuelt spilleren). Aldri i verden om dette i nærheten av farlig spill, en perfekt takling etter min mening.

 

Over ut for min del. Blir jo uansett de samme argumentene fram og tilbake.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke skjønne at noen fortsatt mener det er rødt. Er forskjell på å komme inn med strake bein som Lampard og hoppe ned på ræva og sakse ballen (og eventuelt spilleren). Aldri i verden om dette i nærheten av farlig spill, en perfekt takling etter min mening.

 

Over ut for min del. Blir jo uansett de samme argumentene fram og tilbake.

Du er like blind som resten, Strake Ben, tofots Knotter først, Styggt. Rødt! done.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med den soleklare straffen vi skulle hatt på 1-3? På 1-4 hadde det vært game over.

 

I forhold til boka er det rødt kort, strake ben med knotter først skal jo belønnes med tidlig dusj.

 

 

 

 

Han går inn i en takling med 2 strake og knotter. Rødt.

 

United skulle hatt en straffe til når Valencia gikk ned innenfor 16m.

 

City Kunne lett fått straffe på den Jones situasjonen.

 

Vanvittig dårlig av United å slippe de inn i kampen igjen, men de hadde gjort grunnlaget i 1 omg heldigvis.

 

Jeg fikk som sagt ikke sett kampen så eventuelle andre situasjoner som kunne vært straffe har jeg ikke og vil jeg ikke uttale meg om. De har jeg ikke sett.

 

Kompany går heller ikke inn med 2 strake bein mot spilleren. For det første går han på ball, for det andre er beina hans spredt fra hverandre (bare mulig at ett av dem treffer spiller), for det tredje ser det ut som det ene beinet er relativt bøyd i det han tar ballen og senere strekker seg ut og frem.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at noen fortsatt mener det er rødt. Er forskjell på å komme inn med strake bein som Lampard og hoppe ned på ræva og sakse ballen (og eventuelt spilleren). Aldri i verden om dette i nærheten av farlig spill, en perfekt takling etter min mening.

 

Over ut for min del. Blir jo uansett de samme argumentene fram og tilbake.

Du er like blind som resten, Strake Ben, tofots Knotter først, Styggt. Rødt! done.

 

 

At jeg gidder. Men uansett.

 

Hørebeinet er ikke strakt. Venstrebeinet er, men det er det høyre han takler med. Det venstre er med å låser ballen senere. Kan se at noen mener det er farlig, men jeg føler at det er god margin mellom venstrebeinet til Kompany og Nani.

 

Det er dermed ikke tofots knotter først. Høyrebeinet er ikke i nærheten av å vise knotter mot Nani, som tross er det vi må tenke på. Alle viser knotter mot noe alltid. Høyrebeinet til Kompany viser ikke mot Nani.

 

Det er ikke stygt.

 

Det er ikke rødt.

 

Nå er det done.

Endret av Teipball
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Når jeg ser det i ettertid er beina til Kompany på hver sin side av Nani. Ikke sjans for skade. Det er knotter, begge bein, men det er ganske lav fart. Gult at the most.

 

Kan likevel tenke meg at jeg hadde sett på det som rødt hadde jeg vært Man Utd supporter. Med andre ord, kan forsvares fra Foys ståsted.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva hadde skjedd hvis Nani hadde stått med bena planta i bakken da? Someone tell me.

 

 

Uansett. Sitat fra spillereglene fra Norges Fotballforbund 2011:

En tackling som setter sikkerhet til en motstander i fare må straffes som alvorlig brudd på spillereglene.

 

Dette uttaket fra reglene åpner jo for at alle sklitaklinger kan straffes, da de kan medføre fare.

Har du ikke noe mer konkret?

De fleste av disse taklingene er ikke farefulle, da de ikke kommer inn med strake føtter, knottene ned, og ofte ikke er i nærheten av motspilleren. Ser jo noen strake føtter og knotter her, men de har ikke retning mot motspiller, så, de har jo faktisk kontroll. http://www.youtube.com/watch?v=oxrkHlRoDS8

 

Noen av de mener jeg dog er farefulle, pga unødvendig stor kraft og fart.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Skjønner dere forsvarer det er rødt. Nani er tross alt den eneste spilleren i verden som klarer å brekke ben, nese og kraniet av å bli knipsa på kneet.

 

Og seier for fotballen? PLZZZZZZ. Er seier for fotballen at dommerne ødelegger kamper? The United way.

Endret av Emils.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Strake føtter, der Nani kunne blitt stygt skadet hadde han ikke hoppet bort - rødt.

 

Hands på Jones - hands er hands, straffe. Dette med viljehands eller ikke er noe som har blitt funnet opp av fans og supportere. Naturlig stilling på hendene er vell et ord som gir litt feil inntrykk. Viss hendene er inntil kroppen, slik at hendene og kroppen går i ett, eller litt utenfor, så går det ofte forbi dommeren. Dette går dog mye på skjønn fra dommer til dommer.

 

Jeg tror Nani hadde falt over Kompany som nesten er i ro når Nani kommer bort til han. Han kunne sikkert blitt stygt skadet om Kompany hadde hevet bena og sparket mot knærne, men det er ikke særlig relevant. Vi må se på taklingen slik den er, ikke slik den kunne vært...

 

Dette med viljehands står i regelverket. Dette med "naturlig stilling" er noe fjas man har kommet med de siste 3-4 årene. Sikkert oppfunnet av samme folket som holder på med lavkarbo. Legger ved utklipp fra regelboken man spiller fotball etter i dag.

post-8559-0-92970600-1326050651_thumb.jpg

 

Skal vi se;

Beveger hånden seg mot ballen? - Nei.

Er det en uventet ball for Phil Jones? - Ja.

Konklusjon for meg - Ikke hands.

 

Du må gjerne si hvordan du tolker det annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult sagt Emils1! Kult sagt!

 

På ingen måte kult sagt. Men det er nærmere sagt idiotisk og prestere at det er rødt kort. Hvor er den taklingen stygg? Er det fordi det er en City spiler? Hadde Wayne Rooney taklet Torres på den måten hadde hele United koret sunget en stemt og kalt Torres for ei pingle.

Lenke til kommentar

Det er du som absolutt skal starte diskusjonen og fordi jeg har en annen oppfatning enn deg så er jeg tydeligvis et troll.

Som er akkurat det samme tullet du kommer med rimelig ofte. :roll:

 

Ellers har jeg sett taklingen igjen og mener fremdeles at rødt er blodstrengt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...