Gå til innhold

Hvor varm* er PC'en din under belastning?


SLi

  

182 stemmer

  1. 1. Hvor varm er den under belastning?



Anbefalte innlegg

Dette er jo en hobby som har flere sider. Dette er faktisk bedre enn å gi penger direkte til en god sak for jeg har gleden av å klokke all HW'en først på LN2 og så bygge vannkjølte maskiner som igjen blir klokket + at jeg spiller litt. Så er det jo dette med poengen man får i F@H som gir det en slags konkuranseform. Det er IKKE servere jeg har lagt ut der kun desktopp maskiner, highend ja men kun desktop.

 

Tror nok de tåler å bli benevnt som folding-servere. Imponerende temperaturer du oppnår når man tenker på hva 24 cores / treads produserer av varme under 100% load. :thumbup:

 

Forøvrig så er dette en dødsalvorlig hobby som kan bety liv eller død for våre barn og barnebarn. Jeg oppfordrer alle til å joine hardware foldingteam og bidra til at forskningen kanskje klarer å løse gåten(e) omkring kreft og demenssykdommer i løpet av de neste årene.

 

Vi trenger donorer i form av din datamaskinkraft som hjelper til å forske på disse sykdommene. Det er nok svært få i Norge som vet at hardwareteamet som pr. i dag med bare 121 aktive medlemmer er nr. 22 i verden i dette viktige arbeidet. Innen ett år er vi kanskje nr. 15 hvis vi klarer å motivere flere til å delta i folding for livet. Har du lyst til å vite eller lære mer om hva dette går ut på så følger du linkene nederst i denne meldingen.

 

Takk for oppmerksomheten.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

liker ikke det at folk har lavere temp under belastning, en jeg har (nesten) uten,

cpu på 38/39 nå, driver og laster ned drivere til pc'en nå.

 

skal kjøre stresstest når jeg har kjøpt litt flere vifter ( en 200 i topp av kabinett?) og bytta ut prosseorvifta med en v8 eller noe

Lenke til kommentar

Hvilket program brukte du? Prime 95

Hvor lenge sto den på? 24 timer

Din CPU kjøler? Corsair H100

Ditt kabinett? Corsair 800D

Noe ekstra? push, ikke pull, medium hastighet, stock vifter

 

Temp: maks 47*C

Cpu: X6 1100T @4.2GHz

 

Bilde/skjermdump hadde vært fint :whistle:

 

 

Dette er jo en hobby som har flere sider. Dette er faktisk bedre enn å gi penger direkte til en god sak for jeg har gleden av å klokke all HW'en først på LN2 og så bygge vannkjølte maskiner som igjen blir klokket + at jeg spiller litt. Så er det jo dette med poengen man får i F@H som gir det en slags konkuranseform. Det er IKKE servere jeg har lagt ut der kun desktopp maskiner, highend ja men kun desktop.

 

Tror nok de tåler å bli benevnt som folding-servere. Imponerende temperaturer du oppnår når man tenker på hva 24 cores / treads produserer av varme under 100% load. :thumbup:

 

Forøvrig så er dette en dødsalvorlig hobby som kan bety liv eller død for våre barn og barnebarn. Jeg oppfordrer alle til å joine hardware foldingteam og bidra til at forskningen kanskje klarer å løse gåten(e) omkring kreft og demenssykdommer i løpet av de neste årene.

 

Vi trenger donorer i form av din datamaskinkraft som hjelper til å forske på disse sykdommene. Det er nok svært få i Norge som vet at hardwareteamet som pr. i dag med bare 121 aktive medlemmer er nr. 22 i verden i dette viktige arbeidet. Innen ett år er vi kanskje nr. 15 hvis vi klarer å motivere flere til å delta i folding for livet. Har du lyst til å vite eller lære mer om hva dette går ut på så følger du linkene nederst i denne meldingen.

 

Takk for oppmerksomheten.

Er enig med deg -alias-, dødsalvorlig hobby FAH.

Jeg jukser litt med kjølingen ja, vinduet på gløtt og luftkoridor til alle maskinene så de får inn luft som ligger på rundt 15-18C.

 

 

liker ikke det at folk har lavere temp under belastning, en jeg har (nesten) uten,

cpu på 38/39 nå, driver og laster ned drivere til pc'en nå.

 

skal kjøre stresstest når jeg har kjøpt litt flere vifter ( en 200 i topp av kabinett?) og bytta ut prosseorvifta med en v8 eller noe

 

Er nok litt forskjell på kjølingen, vannkjølingen i mine maskiner koster antagelig like mye som din maskin og vel så det.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

 

liker ikke det at folk har lavere temp under belastning, en jeg har (nesten) uten,

cpu på 38/39 nå, driver og laster ned drivere til pc'en nå.

 

skal kjøre stresstest når jeg har kjøpt litt flere vifter ( en 200 i topp av kabinett?) og bytta ut prosseorvifta med en v8 eller noe

 

Er nok litt forskjell på kjølingen, vannkjølingen i mine maskiner koster antagelig like mye som din maskin og vel så det.

 

fult mulig det. tviler egentlig ikke

kosta vel bare 6500 eller noe

Lenke til kommentar

Hvilket program brukte du? Prime 95

Hvor lenge sto den på? 24/7

Din CPU kjøler? EK Supreme LTX

Ditt kabinett? Cooler Master ATCS840

Noe ekstra? Cpu @ 1.42v HT On, 3x6970 @ 1.25v i samme loop.

 

Cpuen ligger vell på ca 63C under P95.

 

Forskjellen her er at jeg ikke vil ha temp lavest mulig, jeg vil ha cpu'en og resten av systemet klokket høyt. Ser jeg at jeg har 10c til "over" på cpu'en, betyr det 100-200Mhz til på cpu'en.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar
]Dette er jo en hobby som har flere sider. Dette er faktisk bedre enn å gi penger direkte til en god sak for jeg har gleden av å klokke all HW'en først på LN2 og så bygge vannkjølte maskiner som igjen blir klokket + at jeg spiller litt. [/color]Så er det jo dette med poengen man får i F@H som gir det en slags konkuranseform. Det er IKKE servere jeg har lagt ut der kun desktopp maskiner, highend ja men kun desktop.

 

Tror nok de tåler å bli benevnt som folding-servere. Imponerende temperaturer du oppnår når man tenker på hva 24 cores / treads produserer av varme under 100% load. :thumbup:

 

Forøvrig så er dette en dødsalvorlig hobby som kan bety liv eller død for våre barn og barnebarn. Jeg oppfordrer alle til å joine hardware foldingteam og bidra til at forskningen kanskje klarer å løse gåten(e) omkring kreft og demenssykdommer i løpet av de neste årene.

 

Vi trenger donorer i form av din datamaskinkraft som hjelper til å forske på disse sykdommene. Det er nok svært få i Norge som vet at hardwareteamet som pr. i dag med bare 121 aktive medlemmer er nr. 22 i verden i dette viktige arbeidet. Innen ett år er vi kanskje nr. 15 hvis vi klarer å motivere flere til å delta i folding for livet. Har du lyst til å vite eller lære mer om hva dette går ut på så følger du linkene nederst i denne meldingen.

Takk for oppmerksomheten.

 

Blir glad når jeg leser dette, men jeg har en mor som er så redd for brann at hun skrur av PC min om hun vet jeg sover med den på :thumbdown:

Har ikke prøvd F@H enda...

 

Fint at folk bryr seg :thumbup:

Endret av Awezome
Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt cash nok til å kjøpe en pc til som jeg kunne brukt kun til folding som hadde hatt brukbare/gode specs så hadde jeg vært med. Men 6-10k for noe jeg ikke kommer til å bruke til annet enn det prioriterer jeg ikke foreløpig.

Kanskje senere.

 

edit: Har en maskin med core2quad og 4 gig ram med et 4850 kort (når jeg får kjøpt et nytt til den jeg bruker nå). Ville den kunne bidratt noe særlig?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Hvilket program brukte du? Prime 95

Hvor lenge sto den på? 24 timer

Din CPU kjøler? Corsair H100

Ditt kabinett? Corsair 800D

Noe ekstra? push, ikke pull, medium hastighet, stock vifter

 

Temp: maks 47*C

Cpu: X6 1100T @4.2GHz

 

Bilde/skjermdump hadde vært fint :whistle:

 

 

skal se om jeg gidder... 24 timer er en lang tid

 

og hvis det hjelper så er romtemp 17 grader (men såklart, når varmepumpa (PCen ;) ) går for fult blir det jo kanskje litt varmere

 

kan jo også fortelle at PCen mine har så lite airflow at jeg nesten ikke tør å si det

 

vifte blåser opp i bunn, og H100 tar luft inn fra topp, og vifta bakerst og bakrst i topp tar lift ut...

Lenke til kommentar

Hvilket program brukte du? Prime 95

Hvor lenge sto den på? 24 timer

Din CPU kjøler? Corsair H100

Ditt kabinett? Corsair 800D

Noe ekstra? push, ikke pull, medium hastighet, stock vifter

 

Temp: maks 47*C

Cpu: X6 1100T @4.2GHz

 

Bilde/skjermdump hadde vært fint :whistle:

 

 

skal se om jeg gidder... 24 timer er en lang tid

 

og hvis det hjelper så er romtemp 17 grader (men såklart, når varmepumpa (PCen ;) ) går for fult blir det jo kanskje litt varmere

 

kan jo også fortelle at PCen mine har så lite airflow at jeg nesten ikke tør å si det

 

vifte blåser opp i bunn, og H100 tar luft inn fra topp, og vifta bakerst og bakrst i topp tar lift ut...

 

Du trenger ikke å kjøre i 24 timer, 60 min holder lenge.:yes:

Lenke til kommentar

Dere som lurer på om deres hardware ville bidratt noe særlig. Ikke tenk slik, tenk på totalen! Små bidrag hjelper like mye som store!

 

Ikke alle kan ha på PC 24/7 da.. :/ Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg spiller mye på denne PCen og makser den ut.

Lenke til kommentar

Jeg spiller også på folding pcn, men når jeg ikke er tilstede folder den. Har også en i3 540 som folder 24/7.

 

Får ca 41k ppd.

 

Regner med at det er noe ala poeng? Uansett, hva er mye og hva er lite "poeng". Da forstår jeg mer hva 41k PPD er.

Lenke til kommentar

Beklager for dårlig info.

 

PPD står for "points per day", poeng får man for oppgaver man leverer inn.

 

Har ingen fasit på lite og mye poeng, men gjennomsnittet ligger vel på rundt 20-30k PPD.

 

Okay, takk for info :)

 

/Back to topic

Endret av Awezome
Lenke til kommentar

Kan jo vise min temperaturer når jeg folder på både GPU og CPU, er på en PC som brukes til alt så kan ikke folde 24/7, men står på når den ikke brukes til noe veldig krevende. Er jo uansett en fin varmeovn om vinteren!

 

[*]Hvilket program brukte du?F@H

[*]Hvor lenge sto den på?12 Timer

[*]Din CPU kjøler?Corsair A70 m/noctua NF-P12 vifter.

[*]Ditt kabinett?Fractal Design R3 titan

[*]Din CPU kjøler?Gigabyte Windforc 3X

[*]Romtemperatur? 18°C

[*]Noe ekstra?To ekstra kabinettvifter, 1 inntak og 1 uttak

post-171686-0-12226400-1326057805_thumb.png

Endret av UNSCCapone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...