Gå til innhold

Hvor varm* er PC'en din under belastning?


SLi

  

182 stemmer

  1. 1. Hvor varm er den under belastning?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten IntelBurnTest 2048MB 10 pass eller Prime95 small FFT er mine tanker. For at dette skal være noenlunde interessant må du stille et slikt krav.

 

romtemperatur er også meget interessant. Du ser en fin forskjell på temperaturer når det er 10 eller 25 i rommet ;)

 

Skal endre førstepost!

Lenke til kommentar

Enten IntelBurnTest 2048MB 10 pass eller Prime95 small FFT er mine tanker. For at dette skal være noenlunde interessant må du stille et slikt krav.

 

romtemperatur er også meget interessant. Du ser en fin forskjell på temperaturer når det er 10 eller 25 i rommet ;)

 

Jeg ville holdt meg unna IBT, det er ett program designet for å drepe CPUer.

The ones who explained exactly what the purpose of this app was and they cringed when I told them how it was being used. Yes, I got my info from the Intel engineers who designed this app

IBT are designed to kill chips not test them in any real world way.

 

Så her er mitt bidrag

 

[*]Hvilket program brukte du? F@H(folding at home)

[*]Hvor lenge sto den på? 24/7 - 365

[*]Din CPU kjøler? 2x EK Supreme HF(Vannkjøling)

[*]Ditt kabinett? Lian Li PC80B

[*]Noe ekstra? Romtemp 21C

 

post-152551-0-81384400-1325665386_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enten IntelBurnTest 2048MB 10 pass eller Prime95 small FFT er mine tanker. For at dette skal være noenlunde interessant må du stille et slikt krav.

 

romtemperatur er også meget interessant. Du ser en fin forskjell på temperaturer når det er 10 eller 25 i rommet ;)

 

Jeg ville holdt meg unna IBT, det er ett program designet for å drepe CPUer.

The ones who explained exactly what the purpose of this app was and they cringed when I told them how it was being used. Yes, I got my info from the Intel engineers who designed this app

IBT are designed to kill chips not test them in any real world way.

 

Så her er mitt bidrag

 

[*]Hvilket program brukte du? F@H(folding at home)

[*]Hvor lenge sto den på? 24/7 - 365

[*]Din CPU kjøler? 2x EK Supreme HF(Vannkjøling)

[*]Ditt kabinett? Lian Li PC80B

[*]Noe ekstra? Romtemp 21C

 

post-152551-0-81384400-1325665386_thumb.png

 

 

Takk, da skrev jeg en advarsel på første side!

 

Hva bruker du PCen til, Untatt folding@home?

Lenke til kommentar

Enten IntelBurnTest 2048MB 10 pass eller Prime95 small FFT er mine tanker. For at dette skal være noenlunde interessant må du stille et slikt krav.

 

romtemperatur er også meget interessant. Du ser en fin forskjell på temperaturer når det er 10 eller 25 i rommet ;)

 

Jeg ville holdt meg unna IBT, det er ett program designet for å drepe CPUer.

The ones who explained exactly what the purpose of this app was and they cringed when I told them how it was being used. Yes, I got my info from the Intel engineers who designed this app

IBT are designed to kill chips not test them in any real world way.

 

Så her er mitt bidrag

 

[*]Hvilket program brukte du? F@H(folding at home)

[*]Hvor lenge sto den på? 24/7 - 365

[*]Din CPU kjøler? 2x EK Supreme HF(Vannkjøling)

[*]Ditt kabinett? Lian Li PC80B

[*]Noe ekstra? Romtemp 21C

 

post-152551-0-81384400-1325665386_thumb.png

 

 

Takk, da skrev jeg en advarsel på første side!

 

Hva bruker du PCen til, Untatt folding@home?

 

Akkurat den brukes kun til F@H, har 7 maskiner her der 5 er deikerte foldere en server og en spillmaskin, alle er vannkjølt :p

Lenke til kommentar

Enten IntelBurnTest 2048MB 10 pass eller Prime95 small FFT er mine tanker. For at dette skal være noenlunde interessant må du stille et slikt krav.

 

romtemperatur er også meget interessant. Du ser en fin forskjell på temperaturer når det er 10 eller 25 i rommet ;)

 

Jeg ville holdt meg unna IBT, det er ett program designet for å drepe CPUer.

The ones who explained exactly what the purpose of this app was and they cringed when I told them how it was being used. Yes, I got my info from the Intel engineers who designed this app

IBT are designed to kill chips not test them in any real world way.

 

 

Så her er mitt bidrag

 

[*]Hvilket program brukte du? F@H(folding at home)

[*]Hvor lenge sto den på? 24/7 - 365

[*]Din CPU kjøler? 2x EK Supreme HF(Vannkjøling)

[*]Ditt kabinett? Lian Li PC80B

[*]Noe ekstra? Romtemp 21C

 

post-152551-0-81384400-1325665386_thumb.png

 

 

Takk, da skrev jeg en advarsel på første side!

 

Hva bruker du PCen til, Untatt folding@home?

 

Akkurat den brukes kun til F@H, har 7 maskiner her der 5 er deikerte foldere en server og en spillmaskin, alle er vannkjølt :p

 

 

Du bryr deg ihvertfall om andre i verden en deg selv (@ 5 dedi F@H )! :) Noe som visse andre ikke gjør.

Endret av Awezome
Lenke til kommentar

 

Du bryr deg ihvertfall om andre i verden en deg selv (@ 5 dedi F@H )! :) Noe som visse andre ikke gjør.

 

Mange foldere her på Hardware vet du, personlig pga begrenset båndbredde så er maskinen ikke med på morroa for tiden, men kommer nok til å endre dette i fremtiden når jeg har bedre netttilkobling.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Du bryr deg ihvertfall om andre i verden en deg selv (@ 5 dedi F@H )! :) Noe som visse andre ikke gjør.

 

Mange foldere her på Hardware vet du, personlig pga begrenset båndbredde så er maskinen ikke med på morroa for tiden, men kommer nok til å endre dette i fremtiden når jeg har bedre netttilkobling.

 

Ser i ettertid at det jeg skrev kom litt feil ut, mente at ikke alle bryr seg om andre en seg selv. Mente ikke at folk ikke bryr seg fordi de ikke driver med F@H, driver heller ikke med det.

Lenke til kommentar

[*]Hvilket program brukte du? Prime95, Small FFT's

[*]Hvor lenge sto den på? Ca. 25min for å oppnå maks vanntemp.

[*]Din CPU kjøler? EK Supreme HF Acetal, Coolgate 120, BIGTX360 m/AP-15@full pupp.

[*]Ditt kabinett? Corsair Obsidian 800D

[*]Noe ekstra? Hyperthreading deaktivert. Utgjør ca. 2-4C lavere temp. Romtemp/Ambient ca. 20C(Nederste graf i Aquasuite)

 

post-180418-0-56887200-1325688178_thumb.png

 

i7 [email protected], 1.26Vcore i aksjon. Med GPU'ene under maks stress bruker vanligvis tempen å ligge 6-7C høyere.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Kjører Prime95 nå, har en Noctua nh-d14 og 2500k (stock). Den spinner ikke opp i det hele tatt når jeg kjører prime95, betyr det at viftene går på 100%? Er det et sted jeg kan sjekke det? Jeg har brukt den medfølgende splitteren som fulgte med. Uansett, foreløpig ligger den på 49-51 dog kun etter 25 min (oppdaterer med screen når den har gått en time ish).

For folk som har litt peiling er 49-51 et naturlig resultat på stock clock, har et fractal design xl.

 

edit:

[*]Hvilket program brukte du? Prime95, Small FFT

[*]Hvor lenge sto den på? Ca en time

[*]Din CPU kjøler? Noctua NH-D14

[*]Ditt kabinett? Fractal Design Define XL (ingen ekstra vifter, skal ha 3 ekstra 120mm

[*]Noe ekstra? Romtemp ca. 21C

 

post-147792-0-86234500-1325702037_thumb.jpg

 

-wamp

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Kjører Prime95 nå, har en Noctua nh-d14 og 2500k (stock). Den spinner ikke opp i det hele tatt når jeg kjører prime95, betyr det at viftene går på 100%? Er det et sted jeg kan sjekke det? Jeg har brukt den medfølgende splitteren som fulgte med. Uansett, foreløpig ligger den på 49-51 dog kun etter 25 min (oppdaterer med screen når den har gått en time ish).

For folk som har litt peiling er 49-51 et naturlig resultat på stock clock, har et fractal design xl.

 

Hvor fort viftene spinner avhenger av hvilken viftekontakt du bruker på hovedkortet. Sannsynligvis bruker du CPU_fan så da vil viftene reguleres i takt med tempen, med mindre dette er deaktivert i BIOS. I så tilfelle vil de kjøre på maks. Disse viftene er dog ganske så stillegående så de høres ikke akkurat godt på maks hastighet.

 

Ca. 50C høres fint ut. Muligens bittelitt mye ift. romtempen din, men dette avhenger også en del av luftflyt i kabinettet, hvilken pasta du har brukt og hvordan du fordelte denne på varmesprederen/CPU. Tempen er uansett slettes ikke dårlig. Det er fremdeles over 20C igjen til du kan begynne å bekymre deg.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Hei

 

Kanskje noen av dere kan hjelpe meg med et problem.

Jeg lurer på hvordan jeg kan få slettet/fjernet alt jeg har lagt inn på pcen min før jeg skal levere den inn som reklamasjon slik at det ikke vil ligge noe igjen?

 

Eraser? eller full formattering med windows platen?

Kan du ikke ta dette i en annen tråd.

Lenke til kommentar

[*]Hvilket program brukte du? Prime95, Small FFT

[*]Hvor lenge sto den på? Ca en halvtime

[*]Din CPU kjøler? Noctua NH-D14

[*]Ditt kabinett? Lian Li PC6070BSCANDV2

[*]Noe ekstra? Romtemp ca. 18-19C

 

[*] post-103403-0-81349100-1325688556_thumb.jpg

 

Rart, har en PH II X6 som gikk opp til 43 grader i Prime95 etter 15 minutter og den rykket seg ikke noe opp etter 45 minutter til. Mens du har en bedre kjøler og den gikk mye høyere en min?

 

CoolerMaster v8 vs Noctua NH-D14 er vel Noctuaen en klar vinner, men på første posten sier den noe helt annet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...