Gå til innhold

Hvor varm* er PC'en din under belastning?


SLi

  

182 stemmer

  1. 1. Hvor varm er den under belastning?



Anbefalte innlegg

Rart, har en PH II X6 som gikk opp til 43 grader i Prime95 etter 15 minutter og den rykket seg ikke noe opp etter 45 minutter til. Mens du har en bedre kjøler og den gikk mye høyere en min?

 

CoolerMaster v8 vs Noctua NH-D14 er vel Noctuaen en klar vinner, men på første posten sier den noe helt annet...

Vel, ut i fra de opplysningene jeg har gitt kan det nok virke litt rart. Men kabinettet er litt overfylt og luftflyten er nok særdeles dårlig akkurat nå. Det er ingen faretruende høye temperaturer, så jeg har ikke hastet med å gjøre noe med det.

 

Vet ikke helt hvor jeg skal ta plassen fra heller, for å være ærlig. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart, har en PH II X6 som gikk opp til 43 grader i Prime95 etter 15 minutter og den rykket seg ikke noe opp etter 45 minutter til. Mens du har en bedre kjøler og den gikk mye høyere en min?

 

CoolerMaster v8 vs Noctua NH-D14 er vel Noctuaen en klar vinner, men på første posten sier den noe helt annet...

Vel, ut i fra de opplysningene jeg har gitt kan det nok virke litt rart. Men kabinettet er litt overfylt og luftflyten er nok særdeles dårlig akkurat nå. Det er ingen faretruende høye temperaturer, så jeg har ikke hastet med å gjøre noe med det.

 

Vet ikke helt hvor jeg skal ta plassen fra heller, for å være ærlig. :ermm:

 

Jeg har kanskje et litt kjøligere kabinett en deg, HAF 912+? Eller...?

Lenke til kommentar

Hva kan være grunnen til at AI suite II viser ca: 10 grader kaldere på cpu en de fleste andre programmer jeg har testet ?

 

Fordi AI suite viser CPU-temp målt enten i sokkelen eller på IHS(lokket på CPUen) mens de fleste andre program viser temp på den enkelte kjerne i CPUen.

 

Husk at nesten alle program viser feil idle-temp, får du lavere idle temp enn rom temp så er jo det feil :p

 

@Awezome

Ser at AMD overdrive viser samme temp på alle kjerner og det er i hvertfall feil, kjernene har kun samme temp når maskinen er avslått og har vært det en stund.:whistle:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

[*]Hvilket program brukte du? IBT

[*]Hvor lenge sto den på? 10 runder 2048mb (5 minutter?)

[*]Din CPU kjøler? Coolit Vantage A.L.C. CPU Cooler

[*]Ditt kabinett? Cooler Master Cavalier 3

[*]Noe ekstra? Bruker billig kjølepasta fra Ebay og Kina..

CPU 1,3V på 4,0Ghz

[*] --BildeAvTemp--

Temp.png

 

Noe som er galt..virker som kjempehøy temp?

Lenke til kommentar

[*]Hvilket program brukte du? IBT

[*]Hvor lenge sto den på? 10 runder 2048mb (5 minutter?)

[*]Din CPU kjøler? Coolit Vantage A.L.C. CPU Cooler

[*]Ditt kabinett? Cooler Master Cavalier 3

[*]Noe ekstra? Bruker billig kjølepasta fra Ebay og Kina..

CPU 1,3V på 4,0Ghz

[*] --BildeAvTemp--

Temp.png

 

Noe som er galt..virker som kjempehøy temp?

 

Du har jo tross alt Overklokket i5´en din.. men jeg er ikke proff og det ser litt høyt ut! :hmm:

Lenke til kommentar

[*]Hvilket program brukte du? IBT

[*]Hvor lenge sto den på? 10 runder 2048mb (5 minutter?)

[*]Din CPU kjøler? Coolit Vantage A.L.C. CPU Cooler

[*]Ditt kabinett? Cooler Master Cavalier 3

[*]Noe ekstra? Bruker billig kjølepasta fra Ebay og Kina..

CPU 1,3V på 4,0Ghz

[*] --BildeAvTemp--

Temp.png

 

Noe som er galt..virker som kjempehøy temp?

Tror tempen er rett i forhold til volt, kjøler og kjølepasta

Lenke til kommentar

Robbansvenske :

*For høy temperatur ja. Du bør dobbeltsjekke med et annet program i tilfelle det er feil avlesning.

*Om du ikke kan få senket temperaturen ved å justere på kjøleren (ha på bedre goop , sjekke at viften ikke er full av dritt etc) så bør du senke hastigheten på cpu med mindre du på død og liv må ha såpass mye.

*Kan jo også være pga kjøleren, ikke noen god måte å finne ut på enn å bytte til en bedre kjøler.

Lenke til kommentar

[*]Hvilket program brukte du? IBT

[*]Hvor lenge sto den på? 10 runder 2048mb (5 minutter?)

[*]Din CPU kjøler? Coolit Vantage A.L.C. CPU Cooler

[*]Ditt kabinett? Cooler Master Cavalier 3

[*]Noe ekstra? Bruker billig kjølepasta fra Ebay og Kina..

CPU 1,3V på 4,0Ghz

[*] --BildeAvTemp--

Temp.png

 

Noe som er galt..virker som kjempehøy temp?

Virker som om det er litt vel høy temperatur dette her ja, men du må huske på at IntelBurnTest (Linpack) belaster prosessoren på en unaturlig høy måte, du kan faktisk ikke klare dette med et annet program. Det er en veldig rask og enkel måte å finne ut om en overklokk er ustabil eller ikke, men belastningen er så hard at man bør spare seg å bruke det mer enn nødvendig.

 

85C med IBT betyr ikke at du kommer noe særlig over 70C med andre programmer.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[*]Hvilket program brukte du? Battlefield 3

[*]Hvor lenge sto den på? ~2 timer

[*]Din CPU kjøler? Intel Stock :p (skal bestille vannkjøling!)

[*]Ditt kabinett? Fractal Design Mini Arc

[*]Noe ekstra? MSI GTX560TI Twin Frozr II

[*]Romtemp? 23*C

 

post-138102-0-47779700-1325712839_thumb.jpg

 

Har ikke nok kabinettvifter for å få en skikkelig luftflyt, den ene ble ødelagt! Skal bestille nye tho! :)

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

@Awezome:

 

Testet igår, 1680X1050 i oppløsning. Alt på maks, til og med den x4 greia. Det går rett og slett ikke. Skjønner ikke hvordan du kan klare det med det kortet ? Det går til å begynne med men etterhvert går det tregere og artifacts begynner å dukke opp. Tror det er minne som er tomt så rart at du klarer det ?

Lenke til kommentar

@Awezome:

 

Testet igår, 1680X1050 i oppløsning. Alt på maks, til og med den x4 greia. Det går rett og slett ikke. Skjønner ikke hvordan du kan klare det med det kortet ? Det går til å begynne med men etterhvert går det tregere og artifacts begynner å dukke opp. Tror det er minne som er tomt så rart at du klarer det ?

 

Skjer ikke på meg... Helt sikker på at du ha 900Mhz? Neida, men det er litt rart.

 

Får prøve litt når jeg kommer hjem, er hos en venn nå og har funnet ut at en i52500k og XFX 6950 dualfan ikke kan kjøre på ultra med over 32 FPS. Men jeg kan kjøre mitt 560ti 900mhz på 45 - 65 fps... Noe rart her ja...

Endret av Awezome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...