Gå til innhold

Vi elsker visst denne nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[…] og har ikke så mye funksjonalitet som jeg har funnet?

 

AtW

Den eneste funksjonen fra Opera jeg virkelig savner er effektiv blokkering av innhold. Mener å ha lest nylig at utviklerne av Chrome holder på med dette. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

 

Blokking av innohold, hotkeys, bedre startside med bookmarks, ikke minste mouse gestures, tab-grouping er noen av tingene jeg savner. (med forbehold om at jeg ikke har prøvd chrome så lenge)

 

AtW

Lenke til kommentar

DnbNor og Postbanken støtter ikke Chorme nei: Nettbank støtter ikke Chrome

Hvem sin "feil" det er spiller gi for seg ingen rolle, da jeg gidder ikke å bytte nettleser hver gang jeg skal i nettbank.

Jo, holdninger som DNB viser her kan være ganske avgjørende for valget av bank. Selv bruker jeg Firefox, men hadde ikke funnet meg i det der hvis jeg hadde brukt Chrome.

 

Vist du leser artikkelen står det jo sitert av ein eller anna kar høgt oppe i DnbNor systemet "- Men også i dag skal Chrome fungere på lik linje med de andre standardbrowserne."

 

Mest sannsynleg skyldast dette at sidene til DnbNor ikkje følger standardane. Dette kan man jo og tolke utfrå at dei seier at dei skal oppdatere løsningen iløpet av seinhøsten (altso burde det virke no).

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har fått med meg er det harde slag i forhandlingene mellom Firefox og Google om dagen; med denne artikkelen som bakteppe ser ikke Firefox' fremtid særlig lys ut. (Mozilla får over 80% av sine inntekter fra Google, om jeg husker rett.)

 

Firefox var nettleseren som fikk oss ut av IE-jammerdalen, men det begynner å bli en god stund siden.

 

(Jeg holder meg til Safari på alle plattformer, men bruker Chrome de få gangene jeg må få frem Flash-innhold. Heldigvis stadig sjeldnere.)

Lenke til kommentar

[…] og har ikke så mye funksjonalitet som jeg har funnet?

 

AtW

Den eneste funksjonen fra Opera jeg virkelig savner er effektiv blokkering av innhold. Mener å ha lest nylig at utviklerne av Chrome holder på med dette. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

 

Blokking av innohold, hotkeys, bedre startside med bookmarks, ikke minste mouse gestures, tab-grouping er noen av tingene jeg savner. (med forbehold om at jeg ikke har prøvd chrome så lenge)

 

AtW

 

Kva med Adblock og/eller Flashblock. Begge to er plugins til Chrome som kan i ulik grad gjere jobben med å filtrere vekk uønska reklame og flash objekt frå nettsider.

Lenke til kommentar

Et spørsmål når det gjelder chrome. Feks på ie kan du trykke på en liten pil(etter nettaddressen) og du får opp de siste nettstedene du har vært på. Dette får jeg ikke til på chrome. Noen som vet om dette lar seg gjøre på chrome og evt. hvordan jeg gjør det?

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Jeg har gått fra fast bruker av Mozilla Navigator, til Netscape også over til Mozilla Firefox som jeg brukte i mange år og starte så tidlig som før den første offisielle stabile utgaven.

 

Men helt siden v3.0 av Firefox så begynte jeg å mislike retningen Mozilla har tatt med Firefox, hvor alt handlet om å levere en lettdreven og lynrask nettleser hvor ekstra funksjonalitet kom via utvidelser som brukeren selv kunne styre og leke seg med så har de nå begynt å integrere alt mulig rart av populære utvidelser rett inn i nettleseren. Dette har gjort den tregere, økt systemforbruket og ikke minst gjort nettleseren mer ustabil.

 

Så alt med Firefox som appellerte til meg har liksom sakte men sikkert forsvunnet hen, og nå som de pøser ut "nye" utgaver i hytt og gevær som skaper kompatibilitetsproblemer med diverse utvidelser gjør den enda mindre attraktiv for mitt vedkommende.

 

 

Derfor prøvde jeg ut Google Chrome og har egentlig ikke sett meg tilbake siden. Jeg er hovedsaklig ute etter en nettleser som skalv være lynrask, minimalistisk og brukervennlig. Og her føler jeg Google Chrome leverer bedre enn alle andre nettlesere per dags dato til mine behov og ønsker. Jeg liker designet og menyene, jeg liker at tabs er over adresselinja, jeg liker integreringen mot min Google konto, jeg liker cloud sync av innstillinger osv.. Jeg liker Google instant rett i adresselinja, jeg liker omnibar løsningen, ja jeg liker stort sett alt og den har de utvidelsene jeg trenger som stort sett er Ad-Block og YouTube Auto HD.

 

E-post har jeg i egen(e) dedikerte e-post klienter, rss benytter jeg meg ikke av i noen større grad osv osv.. Derfor passer og fungerer Google Chrome helt utmerket for meg til mine behov og bruksmønster. Stabil er den også, har vell stort sett aldri opplevd noen krasj eller andre problemer med Chrome, den oppdaterer seg også sømløst i bakgrunnen uten at jeg må tenke på det eller foreta meg noe som helst.

Lenke til kommentar

Er både fornøyd med Firefox og Chrome, men selv bruker jeg Chromium på mine datamaskiner. Opera er derimot bare søppel, og det finnes ikke en eneste tråd her på forumet som skal få stå i fred uten at jeg skriver det ned. Da kan forskere om 6000 år kan lese historien gjennom arkivene, og høre om Gavekort som har elendig erfaring med et verk som blir sett på som Norges stolthet. Jeg kan love deg at jeg snakker om erfaring, og ikke gir Opera et ufortjent hat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...