Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som husker en tegnefilm/serie, jeg vet ærlig talt ikke.

 

Den handlet om to dyr, den ene var gul husker jeg og den andre, kanskje oransje?

 

Husker iallefall en episode/midt i filmen I dunno.

 

Da møtte disse to en dverg, og de var veldig sultne. Men dvergen ga dem bare en smule av brødet sitt, og de synest han var dritt egoistisk. Men det viste seg at brødet var magisk og at de ble mette.

Endret av Zoku
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Husker en Mini Serie som gikk på TV 2 da jeg var en del yngre. Handlet om en far og sønn som kjørte rundt I USA på motorsykkel og hjalp folk. Husker ikke helt hvorfor de gjorde dette eller hvor de skulle, men husker det som en fin serie...

Crossroads tror jeg du mener. :)

 

Jeg lurer også på en serie. Dette er hva jeg husker:

 

1. Serien var tysk (eventuelt fra Østerrike, den var i hvert fall tyskspråklig) og handlet om en ung jente på en ballettskole som ble forelsket i sin eldre lærer.Jeg tror hun sto mellom en jevnaldrende gutt og læreren, og endte opp med førstnevnte.

 

 

2. Den ble sendt på morgenen/formiddagen i romjulen for mange år siden. Hvis jeg skal våge å gjette når, så tror jeg det var helt på begynnelsen av 90-tallet. Den gikk samme år som Narnia tv-serien fra BBC.

 

Ja, det var det jeg husket... ringer det noen bjeller hos noen?

Lenke til kommentar

På midten av 90-tallet (vil tippe 94/95) gikk det en såpeserie i en periode på tv2 (tror jeg). Den gikk tidlig på ettermiddagen, var på spansk mener jeg og var et kjærlighetsdrama hvor der blant annet var to jenter som kjempet om kjekkasen i en liten landsby (ja, vet at dette kan vare nesten hvilken som helst såpe). Serien dreide seg rundt dette og familiene deres. Hele serien hadde et landlig preg, med mye hesteridning og sjekking i stallen.

Jeg har googlet meg i hjel for å finne ut hva denne serien het, er det noen som vet?

Lenke til kommentar

På midten av 90-tallet (vil tippe 94/95) gikk det en såpeserie i en periode på tv2 (tror jeg).

 

Det kan vel ikke være La Duena? Men den ble sendt omkring 1998.

Kusinene Regina Villareal og Laura Castro slåss mot hverandre. Laura Castro er den onde blant dem, og Regina er den som blir lurt.

Etter at de har flyttet ut på den meksikanske landsbygda, inngår Laura et forbund med den onde Macario Robles. Det er noen som forgifter ei ku, Regina blir lei seg og spiller på sin saksofon(?), Jose Maria bygger en hytte til Chuy, og så videre.

Dette er altså en "telenovela" fra Mexico. Virker som det finnes en enda mer kjent argentinsk serie som også heter La Duena, som man får fram mye av på Youtube.

 

Hvis du har problemer med å finne norsk teksting, sitter jeg på en del VHS-kassetter med opptak av denne serien fra da den ble sendt omkring 1998 :green: . Men det kan sikkert også fungere å bestille den fra utlandet med engelsk teksting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Letter en serie som handler om en Løve og mulig han har 1 eller to "muse-venner" .. Dette er et barneprogram mener jeg og huske og denne løven var en prins og jeg mener jeg kan huske verdensrommet og rustning? Rødt kors er også noe som er i hode..

 

Det er også bare en mulighet for løven var en ridder ;p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg er på jakt etter ein dokumentarserie som vart sendt på 90-talet, men som nok kan vere produsert på 80-talet. Eg trur dei ulike episodane tok for seg ulike populærvitskaplege felt, og det heile var nok produsert for yngre aldersgrupper. Eg veit enkelte episodar vart vist i klassa medan eg gjekk på barneskulen, og eg trur desse var tekne opp frå NRK sitt skulefjernsyn.

 

Det einaste eg hugsar, er delar av introen der kameraet sveipa gjennom kvite (museums-)korridorar, og utstillingar og bilete på veggane vart levande. Eg hugsar særskilt godt ei fargerik papegøye som fyk framfor kameraet, eit tyrannosaurusskjelett og ein raud sportsbil. Det heile var akkompagnert av heftig saksofon- eller panfløytemusikk. Ringer dette nokon bjøller hos nokon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg så en sci-fi barne/ungdomssrie på 90-tallet en gang, og jeg fikk aldri se hvordan det endte, så har jo lett etter den, men jeg ANER ikke hva den heter.

 

Det handlet om en jente som reiste fra fremtiden da hun rømte fra noen (tror jeg). i det hun reiste tilbake ble tidmaskinen hennes øddelagt, så det var et vennepar, en gutt og en jente (tror jeg), som prøvde å hjelpe henne å finne en vei tilbake. Det endte med at familien til gutten var med å hjelpe henne hjem til hennes tid.

Det var også en ond mann som jaktet etter henne, og denne familien beskyttet henne...

 

Hun (og mannen fra fremtiden) hadde en slags fremtidsutstyr som så ut som et hardt pannebånd som lå tvers over pannen med en stein på midten (tror jeg), som kunne da brukes til å manipulere ting og mennesker. Jenta var god, så hun brukte det kun til godt, men kun var ikke så flink til å bruke den enda, men mannen som jaget henne var en voksen og manipulerte mennesker med det.

 

Faren til gutten ble skadet av den onde mannen og ble sittende i rullestol, men jenta mente de kunne hjelpe han i fremtiden, da hun ikke var flink nok med pannebåndet...

 

Mulig det er sesong to eller no, men faren kom ikke tilbake fra fremtiden, så ungene fant en vei til fremtiden, og det var blitt et diktatur der under den onde mannen bl.a. med alle mennesker på jorda som slaver, også foreldrene dems og jenta fra fremtiden...

 

Noen som kan hjelpe med med hva denne serien heter??!! Har klødd meg i hodet lenge etter å huske det...!! Aner ikke hvilket kanal den gikk på, men innbiller meg det var på nrk eller bbc eller no...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Eg er på jakt etter en reality serie som gikk i USA rundt 2008-2010 (litt usikker), tror den gikk på ABC uten at jeg kan si det med sikkerhet.

 

I hodet mitt har jeg navnet American Caravan eller noe lignende. Det handler om familier som får utdelt vær sin caravan og skal reise med denne gjennom Amerika (Fra øst til vest). Dei stopper ulike steder og må utføre oppdrag (kjempe mot andre familier osv.) som dei må vinne for å kunne reise videre. Den ene familien jeg husker var fra Texas om det hjelper.

 

Håper noen kan hjelpe her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...