Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Den ville gjetting var ihvertfall grundig ulogisk. Ingen engelske soldater i The Pacific. Bare japanere og amerikanere i den serien. Ikke var The Pacific satt til moderne tid heller.

 

Mer logisk så ville jeg tro det var Strike Back. Serien endrer seg litt for hver sesong. Så burde se på sesong 1 for å prøve å kjenne igjen. NRK har ikke sendt serie 2 av franchiset så vidt jeg vet, bare første serien av franchiset.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker for noen år siden, en serie på tvnorge, iallefall på reklamen til traileren, kom det en monster fisk opp av vannet og gapet over en båt.

Husker også at en gutt fanget enn slik fisk, bare en baby, og tok vare på den i ett eller annet forskningsrom/akvarium til noen han kjente.

 

De dro også ned til fiskene i en ubåt, det vrimlet av fiskene der.

Men kan overhodet ikke huske navnet.

 

Surface heter serien :) ble kansellert etter første sesong.

Lenke til kommentar

Denne gikk på TV2 rundt 1998-1999 :

 

Handler om en mann som mister kona/kjæreste, tror hun forsvinner. Han blir jaget av myndighetene og drar rundt i USA på jakt etter svar. Tror han tok bilder av en henrettelse ute jungelen, og det var grunnen til at de var ute etter han. Husker en episode hvor han kommer i kontakt med en nerd som ikke har vært utenfor døra på lenge.

Dette må jo være Nowhere Man med Bruce Greenwood http://www.youtube.com/watch?v=8bV4q87CIuA

http://uk.imdb.com/t...112104/combined

 

Varte bare i én sesong denne serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ville gjetting var ihvertfall grundig ulogisk. Ingen engelske soldater i The Pacific. Bare japanere og amerikanere i den serien. Ikke var The Pacific satt til moderne tid heller.

 

Mer logisk så ville jeg tro det var Strike Back. Serien endrer seg litt for hver sesong. Så burde se på sesong 1 for å prøve å kjenne igjen. NRK har ikke sendt serie 2 av franchiset så vidt jeg vet, bare første serien av franchiset.

 

Pleier ikke ville gjetninger være nokså ulogiske?

Endret av Zoku
Lenke til kommentar

Jeg leter etter to serier jeg så på før, men husker ikke navn :c.

 

Den ene handler om noen sjørøvere tror jeg. Mener at kapteinen het Sinbad. I en episode møtte han ihvertfall igjen en mann som drepte kjæresten hans da de var unger. Dyttet henne utfor en klippe tror jeg?

 

Den andre serien handlet om noen folk som gikk rundt i jungelen på eventyr tror jeg? :p

Husker det var en blondine som var en av hovedpersonene, som var flink til å slåss.

 

Begge disse seriene gikk på tv2 zebra før og de gikk ca midt på dagen rett etter hverandre. Vet den andre serien ikke er mye å gå på :(

Lenke til kommentar

Den første er Sinbad Sjøfareren, den andre er jeg litt usikker på men jeg husker en kvinnelig Tarzan med veldig stylet blondt hår og små skinnbikinier. Tror det er basert på en karakter fra en eldre film kalt Sheena Queen of the Jungle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den siste serien fra TV2 zebra så jeg ganske mye på selv:

Tror det må være denne du mener:

http://www.youtube.c...1&v=0PcnPqLj9DE

 

http://en.wikipedia...._The_Lost_World

 

Forfatteren, Sir Arthur Conan Doyle, levde fra 1859 til 1930.

 

Linker til episoden som heter "Nectar", der den lille jenta Elura ble kidnappet av kjempebiene. Nå hadde hun blitt voksen. Syns det er noe merkelig at hun kunne snakke helt greit med folkene som plutselig kom dit, og at hun visste hva en pistol var for noe.

Endret av Frankline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei smile.gif

 

Jeg leter etter en tv-serie jeg så på da jeg var mindre, og hvis jeg husker riktig gikk den på Disney Channel... I hvertfall så er dette en tegneserie hvor alle figurene er Troll, bortsett fra en nisse... Trooor serien het noe med "Troll", men er virkelig ikke sikker.. OG introsangen var hovedtrollet som spilte på en fløyte.

 

 

Noen som vet hvilken serie jeg mener? :D

Setter pris på alle svar, takk!

Er det den med trollet Rappkjeft du mener? I så fall heter serien "Trollsagn" :)
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! For mange år siden gikk det en serie (eller kanskje bare et program) på nrk.

 

Handlingen foregikk i et hus

En sofa var fremtredende

Ved å skru på en bryter foretok man en tidsreise

Mannlig programleder, og mener han hadde en jente med seg..

 

Jeg husker også den serien. Tror det var en del av barne-tv, men jeg husker ikke hva serien heter.

Lenke til kommentar

På forsommeren 2012 gikk det en serie på NRK3 t(ror jeg) ganske sent fredag eller lørdag kveld.

 

Serien handlet om venner på rundt 30+ år som hadde en masse intriger og kjærester, misforståelser med et humoristisk tilsnitt. Handlingen foregikk i en engelsklignende moderne setting.

 

I en av episodene jeg så hadde hovedpersonen, en mann et opplegg med tre damer på en gang, fordi han var sikker på at kjæresten var utro når hun var på jobbreise med sjefen. Så kom hun hjem når han hadde en på soverommet, en gamlekjæreste utenfor døra etc. Hysterisk og pinlig på en gang.

 

Jeg tror serien var engelsk da den hadde mye underfundige situasjoner og tildels sort humor. Jeg fant en DVD boks med serien på Play.com men husker pokker ikke hva den heter lenger. Det var laget 5 eller 7 sesonger av serien.

 

Den var utrolig underholdende og artig for voksne som har levd noen år og erfart oppturer og nedturer i forhold. Ikke noe hurramegrundt se så kuuule vi er Friends-aktig, men nøktern engelsk betraktning.

 

Noen som vet navn på serien?

Lenke til kommentar

En ganske ny serie som handler om en uheldig forfatter. Han gifter seg med ei blond jente som bor på et gods, og får en sønn med henne. Han er mye borte fra kona, blant annet mye i USA. Og på et venterom der treffer han ei vakker dame som han etter hvert blir kjæreste med.

Etter en del om og men skiller han seg fra kona, og starter en ny familie med kjæresten. Men han får et tragisk brev om at den nye kona og barnet/barna har blitt drept av ei bombe (under 2 vk i England).

På et punkt tror jeg han fornærmer Wallis Simpson.

Han får ei kone nr tre og en stedatter, og går til en psykolog og beklager seg over kona.

Etter hvert får han kontakt med sin voksne sønn. Sønnen er en slags hippie, og samboer med ei jente. På slutten av serien dør sønnen i ei fyllekule og faren starter et forhold med sønnens kjæreste. Utrolig tragisk, men en ganske god serie likevel. Husker ikke navnet på noen av skuespillerne. Redigert; Denne heter "Any Human Heart".

Endret av Frankline
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...