Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg ser etter en tegneserie (for barn), amerikansk serie, og rundt 10 år gammel. Serien handler om ei jente som skal begynne på kostskole, men setter seg på feil buss. Bussen tar henne med til en skole for monstre. Det er forskjellige typer monstre på denne skolen, bl.a. vampyrer og slimmonstre, ikke alle kan snakke "menneske".

 

Takk på forhånd.

 

Ah, jeg husker den serien. Nå klarer jeg ikke slutte å tenke på den! Har prøvd å finne den i en halvtime nå, men iiingenting.

Endret av Ssnerk
Lenke til kommentar

Ser etter en TV-serie som gikk på NRK eller TV2 på midten/slutten av 90-tallet. Den var australsk eller britisk og handlet om en gjeng med unger (både gutter og jenter) som alltid kom ut for utfordringer/eventyr. Foreldrene var sjelden med. En av ungene het Jack.

Ser også etter en serie som gikk i samme tidsrom om to(?) unger/ungdommer som reiste med en slags flåte ned ei elv...tror det var Donau. Han ene av dem var ganske mørk og så ut som han var fra øst-europa.

Noen som husker disse?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ser etter en TV-serie som gikk på NRK eller TV2 på midten/slutten av 90-tallet. Den var australsk eller britisk og handlet om en gjeng med unger (både gutter og jenter) som alltid kom ut for utfordringer/eventyr. Foreldrene var sjelden med. En av ungene het Jack.

 

Ser også etter en serie som gikk i samme tidsrom om to(?) unger/ungdommer som reiste med en slags flåte ned ei elv...tror det var Donau. Han ene av dem var ganske mørk og så ut som han var fra øst-europa.

 

Noen som husker disse?

huckleberry finn?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nei, har lest bøkene. Handlingen var ikke den samme

Ok, bare tenkte på huckleberry siden det handler om en undgom og en mørhudet person på en flåte langs elven

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kom på en serie som omhandlet en gruppe mennesker som er på en øy med masse farer, nei ikke lost. Blant annet var det innfødde som prøvde å ta de. Tror serien gikk på 90 tallet. Muligens tidlig 2000. Tror også den gikk tidlig på lørdager.

 

Det kan godt hende handlingen foregikk inne i en jungel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg kom på en serie som omhandlet en gruppe mennesker som er på en øy med masse farer, nei ikke lost. Blant annet var det innfødde som prøvde å ta de. Tror serien gikk på 90 tallet. Muligens tidlig 2000. Tror også den gikk tidlig på lørdager.

 

Det kan godt hende handlingen foregikk inne i en jungel.

The lost world? flight 29 down?

Lenke til kommentar

Ser etter en TV-serie som gikk på NRK eller TV2 på midten/slutten av 90-tallet. Den var australsk eller britisk og handlet om en gjeng med unger (både gutter og jenter) som alltid kom ut for utfordringer/eventyr. Foreldrene var sjelden med. En av ungene het Jack.

 

Ser også etter en serie som gikk i samme tidsrom om to(?) unger/ungdommer som reiste med en slags flåte ned ei elv...tror det var Donau. Han ene av dem var ganske mørk og så ut som han var fra øst-europa.

 

Noen som husker disse?

Den første jeg tenker på er Famous Five eller bare Fem som den het på norsk. De var en søskengjeng som løste mysterier og sånt. Foregikk gikk vel i etterkrigstida og var sånn som gikk etter Barne-TV på lørdagene. Husker ikke om en av gutta het Jack, men han ene het Dick og dene av søstrene var en typisk guttejente med kort krøllete hår. Kan det være den?

Endret av Goodfella93
Lenke til kommentar

Noen her som husker et tv-program som jeg tror var svensk eller norskt. Mulig det var svenskt og gikk på norsk tv eller sett på SVT i Norge. Anyways, det var et konkurranseprogram for barn og ungdom som gikk ut på flere spørsmål og utfordringer. Husker dessverre lite av det, men det som jeg husker best var at taperne måtte skli ned i en sklie som endte i sånn grønn guffe, så helt jævlig ut husker jeg xD Pls reply hvis noen husker hva dette programmet het eller bare hvis det ringer noen bjeller:-) Takk

Lenke til kommentar

Har tenkt veldig på denne serien og prøvd selv å finne den, men greier det ikke.

 

Ting jeg husker om serien:

tror sånn ca den er fra 80 90 tallet

 

fra hva jeg husker begynner serien med en perfekt familie, mor,far,2 døttre, en og et stort hus. og selvfølgelig en hushjelp

 

midt på kvelden er det noen som bryter seg inn og kidnapper foreldrene. de 2 søstrene blir sendt på barnehjem. Etter noe tid finner de spor at foreldrene er i livet og drar på et "eventyr" for å fnne dem.

 

det er selvfølgelig noen som ikke vil at de skal finne foreldrene sine og prøver å hindre dem.

 

 

noen som veit hvilken serien jeg prøver å huske

 

Var den en tegneserie? Høres ut som Sophie og Virginie, fransk tegneserie som gikk på FOX kids og TV3 før

Endret av Goodfella93
Lenke til kommentar

Jeg leter etter en tegneserie fra 90 tallet, muligens 80. Litt usikker. Den gikk på tv3(?) før i tiden, på morgenen.

Den handlet om en gutt og en jente som gikk på internatskole eller noe sånt, forelderene var borte vekk, og etter hvert fikk de vite at foreldrene var i afrika, så det endte med at de reiste ned dit, ble tatt til fange av en stamme der nede. Fikk aldri sett hvordan det endte sad.png

 

Mener å huske at serien var fransk, hørtes sånn ut hvertfall pga introen.

Har lett overalt, googlet meg ihjel, men finner ingenting.

http://www.youtube.com/watch?v=JloOxKFSDR4

 

Regner med det er denne, Sophie og Virginie

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Noen her som husker et tv-program som jeg tror var svensk eller norskt. Mulig det var svenskt og gikk på norsk tv eller sett på SVT i Norge. Anyways, det var et konkurranseprogram for barn og ungdom som gikk ut på flere spørsmål og utfordringer. Husker dessverre lite av det, men det som jeg husker best var at taperne måtte skli ned i en sklie som endte i sånn grønn guffe, så helt jævlig ut husker jeg xD Pls reply hvis noen husker hva dette programmet het eller bare hvis det ringer noen bjeller:-) Takk

virre virre vapp?

Lenke til kommentar

virre virre vapp?

Hmm, det er mulig. Leste meg opp på nettet og fant et klipp på yt. Det skal ha gått fra 98-03. Mener at det var eldre, men det er mulig at det var en svensk versjon jeg har sett tidligere ellerno. Klippet jeg fant så også annerledes ut enn jeg husker det men det gir jo mening med tanke på den guffa de fikk over seg. Takk anyways:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei. :)

Jeg leter etter noe jeg så på NRK- Nett tv som var mellom 2008-2012. Det handlet om en soldat som mista alle kameratene sine under en operasjon i Afghanistan

og han vil finne ut hvorfor de døde. I filmen så drar han ut på flere oppdrag etter den hendelsen og finner til slutt ut at han ene som overlevde drepte de?

 

Jeg tror det var en slags mini-serie

Endret av Vendetta91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...