Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

hei

 

leter etter en serie som gikk på tv2 (tror jeg) rundt midten av 90 tallet. Husker at det foregikk i en jungel, og det var forksjellige stammer tror jeg (jaguar, scorpion..). En type krigere hadde en svær scorpion stinger som våpen. I intoren til serien så er det en eller flere krigere som løper ned en bratt bakke.

tror det var en gruppe "vanlige folk" som vandrer i jungelen også kommer de over denne bortgjemte svilisasjonen, eller blir kidnappet.

 

Det er ikke "The lost world" eller "Spellbinder"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger hjelp til å finne en episode av Scrubs.

 

Handler når JD ikke aner hva han skal gjøre med pasienten sin og lar ham være ubehandlet, som viser seg å være den riktig avgjørelsen likevel, og får ros av Kelso.

 

Noen som husker episodenummer eller navnet?

Lenke til kommentar

Hei smile.gif

 

Jeg leter etter en tv-serie jeg så på da jeg var mindre, og hvis jeg husker riktig gikk den på Disney Channel... I hvertfall så er dette en tegneserie hvor alle figurene er Troll, bortsett fra en nisse... Trooor serien het noe med "Troll", men er virkelig ikke sikker.. OG introsangen var hovedtrollet som spilte på en fløyte.

 

 

Noen som vet hvilken serie jeg mener? :D

Setter pris på alle svar, takk!

 

 

Heihei! Jeg har lenge lett etter den samme serien som du snakker om her, og fant nettopp ut at den heter " Troll sagn " (Troll tales på engelsk) :D Mange minner etter denne tv - serien! :roll:

Lenke til kommentar

Denne serien husker jeg godt fordi den ble sendt på NRK på 80-tallet:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Pha-pNXRzgI

 

Lurer egentlig på om det finnes andre, lignende utenlandske serier fra 80-tallet, som jeg har glemt. Var det noe som gjorde spesielt inntrykk på deg i den tidsepoken? (Dersom du var født).

 

Er usikker på om det ble sendt en tv-serie da om Det lille huset på prærien, eller om jeg bare husker bøkene.

Mener at serien "Mot alle vindar" med Jon English ble sendt i den perioden. Husker også "Huckleberry Finn".

 

I tillegg; Jeg så denne videoen for noen måneder siden, fordi noen linket til den her.

 

Far og datter (de bor litt øde til). Og de har en brønn utenfor huset. De heiser ned en bøtte ned i brønnen, og det er tydeligvis noe/noen som lever i brønnen. Når de tar bøtten opp igjen får de noen beskjeder på et ark.

Og en dag heiser faren seg ned i brønnen, det kommer masse bråk, og det henger en lapp igjen

 

... Men nå er videoen borte fra youtube! Hva het denne serien igjen?

Endret av Frankline
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er en serie jeg så på tv for noen år tillbake (2000++)

Britisk "team" (samme skuespillere hver gang(mener det var 5stk)), små sketcher (komedie).

Serien kan minne om snl/madtv, bare bedre kvalitet og ikke noe studio (som jeg kan huske)

 

Redigerer inlegget dersom jeg kommer på noe mere.

 

SNL/Madtv er det ikke

 

Løst: Svaret var Comedy Inc.

Endret av Woltox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg leter etter navnet på en serie som jeg tror er fra 90-tallet, kan også være fra 80-tallet.

Den er i samme gate som Sinbad Sjøfareren, den handler om en mann og en kvinne som er på jakt etter skatter som det blir fortalt om i eventyr og sagn mener jeg. De vil som regel ende opp med å sloss med noen i løpet av programmene. De snakket engelsk. Tror programmet gikk på tvnorge. Mener også å huske at hun var ganske høy og vakker, mørkt/sort hår og muligens asiatiske aner, mens han var lys i huden med brunt hår. Lurer på om han hadde briller. Mener han var litt klønete, og at hun var litt sjefete.

 

I en av episodene befinner de seg inne i et bygg (en pyramide?) og for å finne veien ut må de slippe et gullnøste ned på bakken, som triller og dermed viser veien ut...

 

Har leitet som en tulling, og finner ikke noe navn! Blir veldig glad for svar!

Lenke til kommentar

Leter etter en tegneserie som ble vist på TV3 på slutten av 90 tallet og begynnelsen av 2000? er ute etter en serie som handlet om en familie som ble kidnappet og levde i afrika? hehe takk for hjelpen

Tror jeg vet hva du mener, men husker ikke navnet. Var hovedpersonen er rødhåret jente med streng?

 

Lenge siden dere snakket om denne, men tror det er "Den ville familien Thornberry" Den jenta er hvertfall rødhåret og med streng.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg lurer på navnet på en britisk serie som gikk på TV for noen år siden, foregikk runt 1700-1800 tallet på en britisk fregatt. hovedpersonen var en mann som som ettervert ble kaptein etter å ha vert nestkommanderende (eller noe sånnt) en stund, de var i trefninger med franskmenn og spanjoler på sjøen og forskjellig, husker en scene der et spansk skip med flammekaster(?) setter fyr på et eller flere skip.

Om jeg ikke husker feil så var det en ganske påkostet serie:p

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en tegneserie fra 90 tallet, muligens 80. Litt usikker. Den gikk på tv3(?) før i tiden, på morgenen.

Den handlet om en gutt og en jente som gikk på internatskole eller noe sånt, forelderene var borte vekk, og etter hvert fikk de vite at foreldrene var i afrika, så det endte med at de reiste ned dit, ble tatt til fange av en stamme der nede. Fikk aldri sett hvordan det endte :(

 

Mener å huske at serien var fransk, hørtes sånn ut hvertfall pga introen.

Har lett overalt, googlet meg ihjel, men finner ingenting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...