Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Lurer på to barne/ungdomsserier som har gått på nrk for en del år siden.

 

Den ene vet jeg er svensk. Tror den gikk i julen, kanskje om morgenen. Det handlet om en familie som hadde leid et hus. I dette huset bodde det noen spøkelser, og det var sånne morsomme figurer, ikke særlig skumle, så vidt jeg husker. Det var blant annet en scene der barna spilte dataspill og så ble spøkelsene fanget av datamaskinen og var inne i spillet, dette syntes barna var veldig morsomt. Husker også at foreldrene var veldig klønete og stadig knuste ting.

 

Den andre er enten svensk eller norsk-svensk. Det handler om fire barn som er søskenbarn, to jenter og to gutter. Den yngste tror jeg het Sigge, og han var adoptert fra Kina. Barna skulle lete etter en skatt, som jeg tror hadde noe med en farao å gjøre. Det er mulig at to av barna hadde svenske foreldre mens de andre to hadde svensk far og norsk mor eller noe sånt, dette husker jeg ikke helt. Denne serien tror jeg gikk på lørdagskveldene.

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ene vet jeg er svensk. Tror den gikk i julen, kanskje om morgenen. Det handlet om en familie som hadde leid et hus. I dette huset bodde det noen spøkelser, og det var sånne morsomme figurer, ikke særlig skumle, så vidt jeg husker. Det var blant annet en scene der barna spilte dataspill og så ble spøkelsene fanget av datamaskinen og var inne i spillet, dette syntes barna var veldig morsomt. Husker også at foreldrene var veldig klønete og stadig knuste ting.

Kan det være Mysteriet på Grevholm? Har faktisk vært på leit etter den selv en gang i tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=4talqGtqVfU

Lenke til kommentar

Etterlyser en amerikansk serie som gikk for få år siden. Minte litt om innholdet i Under the dome. Isolert landsby, borgermesteren sendte sine to sønner for å skaffe drivstoff, alle butikker ble ranet, borgervern, ei dame reiste rundt og lette etter sønnen sin, ble fanget i et nyopprettet samfunn der ei dame regjerte... Anyone??

Lenke til kommentar

Ikke Jericho? Kan ikke huske så mye, men det minner meg mer om Jericho hvis det er amerikansk serie.

 

Spesielt siden hovedpersonen i serien var sønn av en borgermester med to sønner.

 

Eller så er det snakk om Jeremiah.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ikke Jericho? Kan ikke huske så mye, men det minner meg mer om Jericho hvis det er amerikansk serie.

 

Spesielt siden hovedpersonen i serien var sønn av en borgermester med to sønner.

 

Eller så er det snakk om Jeremiah.

 

Tusen takk - det var Jericho!! Har grublet slik, og mannen min påstår han aldri har sett denne sammen med meg. Nå husket han plutselig... ;)

Lenke til kommentar

Da jeg var mindre så jeg på en serie jeg elsket. problemet er at jeg vil se på den igjen, men jeg kan ikke huske navnet på serien. er ikke sikker når den kom ut, men tror jeg så den mellom 1998 og 2001

 

 

Serien hadler om 2 søsken (en undom og et barn) De bor sammen med foreldre sine til en dag hvor foreldrene blir kidnappet. og de 2 søskene kommer på barnehjem. de har også en hund som etter litt tid greier å komme seg til barnehjemme for å være sammen med dem. jeg husker ikke riktig hvordan det hendte, men på en måte for de vite at foreldre er i live og de er nødt til å finne dem. De følger trådet eller spor (ikke het sikker på hvordan de gjør det) og så er det noen som er ute etter dem....

 

Det sånn ca hva jeg husker. hadde vært fint vis noen kan navnet på serien eller husker hvor man kan få sett den :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En serie fra 90-tallet engang. Gikk på barne-tv hvis jeg ikke tar feil. Handler om en svensk gutt som har en spiker under senga som gjør at han krymper. Og så husker jeg at det var en mus og katt med i serien også.

 

Kan ikke fatte at jeg har glemt hva serien heter, og ingen av venna mine + Google har kunnet hjelpe meg :(

Lenke til kommentar

Da jeg var mindre så jeg på en serie jeg elsket. problemet er at jeg vil se på den igjen, men jeg kan ikke huske navnet på serien. er ikke sikker når den kom ut, men tror jeg så den mellom 1998 og 2001

 

 

Serien hadler om 2 søsken (en undom og et barn) De bor sammen med foreldre sine til en dag hvor foreldrene blir kidnappet. og de 2 søskene kommer på barnehjem. de har også en hund som etter litt tid greier å komme seg til barnehjemme for å være sammen med dem. jeg husker ikke riktig hvordan det hendte, men på en måte for de vite at foreldre er i live og de er nødt til å finne dem. De følger trådet eller spor (ikke het sikker på hvordan de gjør det) og så er det noen som er ute etter dem....

 

Det sånn ca hva jeg husker. hadde vært fint vis noen kan navnet på serien eller husker hvor man kan få sett den :D

 

Serien du tenker på er Sophie and Virginia, men hvor du kan finne den igjen er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg leter etter navnet på en skandinavisk serie (tror det er en svensk miniserie) som gikk på tv for 2 - 4 år siden. Jeg husker ikke mye men åpningen (episode 1) var en familie samling/fest som utspilte seg på en stor villa (typisk vestkantstrøk). Når faren i familien holder en tale så blir han skutt. Det er en thriller/action serie. Dette er dessverre alt jeg husker.

 

Long shoot - men noen som vet?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg leter etter navnet på en skandinavisk serie (tror det er en svensk miniserie) som gikk på tv for 2 - 4 år siden. Jeg husker ikke mye men åpningen (episode 1) var en familie samling/fest som utspilte seg på en stor villa (typisk vestkantstrøk). Når faren i familien holder en tale så blir han skutt. Det er en thriller/action serie. Dette er dessverre alt jeg husker.

 

Long shoot - men noen som vet?

 

Kan det være en serie som heter arne dahl og episoden Misterioso?

Lenke til kommentar

Heisann

 

Lurer på en tegneserie som er rundt 15-20 år gammel, ikke sikker på hvor den har gått da naboen hadde de på videokasset men kan ha vært tv3. I introen er den en gjeng ungdommer som er på tivoli og tar karusell som sender de i en annen dimensjon. 2 gutter og 2 jenter tror jeg.

 

Her får de hvert våpen som er blandt annet: En bue uten streng, pilene er elektriske og kommer fram når han spenner buen - En har et skjold - en har en drink som healer - den siste jenta husker jeg ikke hva har. Så er det på altsalgs eventyr og møter alle slags monster.

 

Håper noen har sett denne eller har noe info, har prøvd og søke på google på både norsk og engelsk men finner ikke noe :)

Lenke til kommentar

Heisann

 

Lurer på en tegneserie som er rundt 15-20 år gammel, ikke sikker på hvor den har gått da naboen hadde de på videokasset men kan ha vært tv3. I introen er den en gjeng ungdommer som er på tivoli og tar karusell som sender de i en annen dimensjon. 2 gutter og 2 jenter tror jeg.

 

Her får de hvert våpen som er blandt annet: En bue uten streng, pilene er elektriske og kommer fram når han spenner buen - En har et skjold - en har en drink som healer - den siste jenta husker jeg ikke hva har. Så er det på altsalgs eventyr og møter alle slags monster.

 

Håper noen har sett denne eller har noe info, har prøvd og søke på google på både norsk og engelsk men finner ikke noe :)

 

http://youtu.be/4aoyucLKk-Q

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den andre er enten svensk eller norsk-svensk. Det handler om fire barn som er søskenbarn, to jenter og to gutter. Den yngste tror jeg het Sigge, og han var adoptert fra Kina. Barna skulle lete etter en skatt, som jeg tror hadde noe med en farao å gjøre. Det er mulig at to av barna hadde svenske foreldre mens de andre to hadde svensk far og norsk mor eller noe sånt, dette husker jeg ikke helt. Denne serien tror jeg gikk på lørdagskveldene.

 

Viser seg at denne het Veddemålet og var fra 2004 :) Gjenkjente plutselig en av skuespillerne i en annen film her en dag og kunne google.

Lenke til kommentar

Amerikansk tv program der personer spesialisert seg i diverse våpenklasser (kniver, økser, gamle rifler, pistoler etc) skal prøve de forskjellige våpnene og den dårligste i de forskjellige oppgavene ryker ut, slik at du sitter igjen med kun 1.

 

En oppgave jeg kan huske var å skyte med pistol gjennom små rør i forskjellige størrelser til å sjekke treffsikkerhet.

Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar

Amerikansk tv program der personer spesialisert seg i diverse våpenklasser (kniver, økser, gamle rifler, pistoler etc) skal prøve de forskjellige våpnene og den dårligste i de forskjellige oppgavene ryker ut, slik at du sitter igjen med kun 1.

 

En oppgave jeg kan huske var å skyte med pistol gjennom små rør i forskjellige størrelser til å sjekke treffsikkerhet.

Håper noen kan hjelpe meg

 

Høres ut som Top Shot??

 

http://youtu.be/hk43iX5b2dg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg å min kone sitter å lurer noe forferdelig på en film/serie vi har sett, men kan ikke komme på hva den heter.. Dette skjedde i filmen:

En gutt ble sist sett på bussen da han dro, men sannheten var at et vennegjeng hadde en konkurranse der de hoppet fra fastlandet over på en stein som var nede ved havet, og det var stup rundt.. Etterpå hentet de en planke de balanserte på for å komme seg tilbake til fastlandet. En av de mistet brillene sine ned på en bergsprekk i det han skulle hoppe over, og endte tilslutt at han falt ned i døden.. Gutten på bussen var bare et spill fra en av vennene som "kledde" seg ut som han som var død.

Til slutt i ei kirke kom hele sannheten frem. Mener også huske det sto noe på innrisset på den planken de brukte for å komme seg tilbake fra steinen.

Ble også noen drap mellom vennegjengen pga noen var redde for å avsløres.

Håper noen forstår hvilken film jeg mener :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...