Gå til innhold

Lenovo slipper superkompakt PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenovo IdeaCentre Q180 vs Zotac Zbox E-350

Bredde: 192mm vs 188mm

Høyde: 155mm vs 188mm

Dybde/tykkelse: 22mm vs 44 mm

Volum: 0,655 liter vs 1,555 liter

Lenovoen er altså en god del mindre enn Zotac sin.

Personlig vil jeg foretrekke en mini-bærbar fremfor disse. De koster omtrent det samme, har omtrent samme ytelse og tilkoblinger, men har større bruksområde på grunn av skjerm, batteri og integrert tastatur/pekeplate.

• Liker 1
Skrevet

Skulle tro at med denne + en usb IR mottaker så har man en fin media center boks :-)

Tenkte på det samme, men har et FireWire TV-kort som jeg dessverre ikke klarer meg uten... :-(

Skrevet

Helt ny PC med COM-Port? Ser VGA i texten... men...?

Jepp, en ekte 9-pinns DSub med RS-232. Lurer på hva denne kan brukes til i dag ?

Vil tippe den er en slags nødløsning for å legge inn bios om alt går av skogen. Men hvorfor ikke heller bruke minnekortet ??

• Liker 1
Skrevet

Skulle tro at med denne + en usb IR mottaker så har man en fin media center boks :-)

Dette var min tanke også. Henge den bak TV i soverommet med dongle til tastatur så kan en se nett tv fra senga :)
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet
ifølge Lenovo verdens minste stasjonære PC

Hmm, med Atom innabords burde de vel heller innført begrepet "Stasjonær netbook" for ikke å forvirre folk.

Skrevet

Jepp, en ekte 9-pinns DSub med RS-232. Lurer på hva denne kan brukes til i dag ?

Vil tippe den er en slags nødløsning for å legge inn bios om alt går av skogen. Men hvorfor ikke heller bruke minnekortet ??

Tilkobling til betalingsterminaler f.eks, er nok en ypperlig kasse-PC det her.

Skrevet

Tenkte på det samme, men har et FireWire TV-kort som jeg dessverre ikke klarer meg uten... :-(

Det er da du hopper over til Mediaportal og har en dedikert TV-server vettu ;)

Men jeg, testet nylig en Dell Vostro 3555 med A8 1.5Ghz quadcore CPU, og den var ikke rask nok til å gi en god brukeropplevelse som HTPC, så denne med Atom vil jeg tro vil være ett mareritt.

Skrevet
Jepp, en ekte 9-pinns DSub med RS-232. Lurer på hva denne kan brukes til i dag ?Vil tippe den er en slags nødløsning for å legge inn bios om alt går av skogen. Men hvorfor ikke heller bruke minnekortet ??

Ingen RS-232 port på den PC'en - Bildet viser tydlig en VGA analog skjermport - som er i samsvar med hva som står i spec på produsentens hjemmeside

Skrevet
Jepp, en ekte 9-pinns DSub med RS-232. Lurer på hva denne kan brukes til i dag ?Vil tippe den er en slags nødløsning for å legge inn bios om alt går av skogen. Men hvorfor ikke heller bruke minnekortet ??

Ingen RS-232 port på den PC'en - Bildet viser tydlig en VGA analog skjermport - som er i samsvar med hva som står i spec på produsentens hjemmeside

Det er helt tydelig en 9-pins port som er avbildet i denne artikkelen, kjenner ikke til noen 9-pins VGA-kontakt.

På sida til Lenovo er det derimot 2 forskjellige bilder, en med 9-pins og en med 15-pins (den versjonen med DVD-rom klistra på)

Skrevet

Det er helt tydelig en 9-pins port som er avbildet i denne artikkelen, kjenner ikke til noen 9-pins VGA-kontakt.

På sida til Lenovo er det derimot 2 forskjellige bilder, en med 9-pins og en med 15-pins (den versjonen med DVD-rom klistra på)

Ved å zoome inn ser jeg at det er en female 9 pins d-sub. En serieport på en PC er alltid male d-sub, så det er nok et manipulert bilde.

Skrevet

Det er da du hopper over til Mediaportal og har en dedikert TV-server vettu ;)

Men jeg, testet nylig en Dell Vostro 3555 med A8 1.5Ghz quadcore CPU, og den var ikke rask nok til å gi en god brukeropplevelse som HTPC, så denne med Atom vil jeg tro vil være ett mareritt.

Må vel fortsatt ha en tuner til å ta imot tv-signalet, overfører vel ikke det over nettverket fra server? eller...?

Skrevet (endret)

Tuneren står i TV-serveren som er bortgjemt en eller annen plass i huset. Denne mater så Mediaportal klientene rundt omkring i huset.

Endret av hvakrg
Skrevet
ifølge Lenovo verdens minste stasjonære PC

Hmm, med Atom innabords burde de vel heller innført begrepet "Stasjonær netbook" for ikke å forvirre folk.

nettop, http://en.wikipedia.org/wiki/Nettop interessant at cedar trail cpuene endelig kommer ut, har ventet lenge på en vifteløs netbook, men de med integrert grafikk lar fortsatt vente på seg, i alle fall fram til januar i følge ryktene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...