Gå til innhold

Alt for Norge eller Alt for Mette?

Leo_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg vil utfordre alle til å komme opp med en god uttalelse som kongehuset/Kongen eller Kronprinsen kunne gitt som ville vært tilstrekkelig.
Det finnes ikke. Kongen har uttrykt sympati med alle som er rammet av saken til Marius og stort lenger er det vanskelig å gå enn så lenge saken er i retten. Han er faktisk ikke dømt enda. 

Det er vel neppe noen i Kongehuset som ikke prøver å finne en måte å dempe skaden på. Ikke nødvendigvis for å beskytte MM eller Marius, men for å beskytte Monarkiet. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rexxus121 skrev (4 minutter siden):

Derfor vi har Diplomater osv, og andre stats folk til gjøre folkets jobb. 

Eh nei:)

Diplomater er noe annet, og hvilke andre statsansatte tenker du på som kan erstatte en Konge? 

• Liker 1
Skrevet
11 minutes ago, MrVilla said:

Eh nei:)

Diplomater er noe annet, og hvilke andre statsansatte tenker du på som kan erstatte en Konge? 

De aller fleste. Tenker du på kongefamilien når du tenker på Spania, eller Belgia, også videre? For folk utenom Norge betyr kongefamilien ingenting. 

• Liker 2
Skrevet
Rexxus121 skrev (1 time siden):

Det er derfor jeg syns folket bør velge Republikk med President

Ja, vi ser jo hvor bra det kan gå... med Trump i USA. 

Men for være seriøs, det har tidvis vært gode presidenter i USA, og vi kunne sikkert fått noen gode presidenter i Norge innimellom også. Men vil vi egentlig ha en president som har mer makt enn en statsminister? Hva som Støre hadde vært president? Det må være alle på høyresiden sin største frykt.

Kongefamilien (kongen) har i stor grad kun symbolsk betydning. Det er regjeringen og stortinget som sitter med makten i Norge, statsministeren kan gjøre lite på egen hånd, og det er vel egentlig et bedre scenario enn der en president tar seg litt for store friheter... jmf. Trump.

• Liker 1
Skrevet
Skjelvgråt skrev (12 minutter siden):

For folk utenom Norge betyr kongefamilien ingenting. 

Det er ikke riktig. Monarkiet fascinerer faktisk ganske mange utlendinger. Både UD og norsk næringsliv setter stor pris på de kongeliges representasjonsoppdrag.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Leo_ skrev (12 timer siden):

Kan vi nå etter gårdagens opprtreden fra konprinsen konkludere med at han setter kronprinsessen og hennes kriminelle sønn foran Norge eller finnes det noen annen måte å tolke dette på som jeg ikke får med meg?

Jeg synes dere alle bør huske at Kronprinsessen bare er et menneske, å være Kronprinsesse eller Kronprins, vil si at de har et helt apparat rundt som skal passe på de...

Hva i granskauen drev disse folkene med? Greit at de ikke sjekker e-mailene hennes? Men de må vel ha funnet ut i hoffet at det finnes noe som heter Google og bakgrunnssjekk????

Kronprinsparet er det paret som er mest passet på i Norge, hva de sier og hva de gjør, og absolutt hvem de møter.

De er ikke perifere, slik som Martha og MBH.

Med Norge så fikk Epstein prøve gjøre det samme som Epstein klarte å gjøre med perifere Sarah fhd hertuginnen av York...  Og vi så hvor forferdelig det gikk mht Andrew.

Det er skandale og noen i slottets stab må gå!!!

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Skjelvgråt skrev (10 minutter siden):

De aller fleste. Tenker du på kongefamilien når du tenker på Spania, eller Belgia, også videre? For folk utenom Norge betyr kongefamilien ingenting. 

SÅ de aller fleste kan erstatte en Konge? Virkelig?
Hvordan da? Nevne en statsansatt som har samme virkning, betydning og effekt som Kongen. Jeg kommer ikke på en eneste.

Jeg tror folk utenfor Norge bryr seg like mye om oss her i nord som vi bryr oss om dem. Ikke så relevant egentlig, men når Kongen reiser på statsbesøk til andre land så blir det satt ære i å ta imot han på staselig vis. Han blir oppfattet som lite polariserende og veldig stabil ut fra det jeg leser. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
kremt skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om de valgene han har tatt. Ut fra det jeg kan dømme ser det ut som foreldre har oppdratt han som en snørrvalp. Også spesielt med MMs brev til pressen når Marius var 20 år der hun refser pressens dekning av sønnen. Allerede da var det jo et ganske stort rødt flagg.

Her har vi en fyr oppdratt i rikdom, uten grenser for noe, nytt stort av penger og kjendisstatus. Men han vil tydeligvis ikke hanskes med dette når det blir litt motgang for han? Har han noen gang opplevd motgang før i livet. Dette er medaljens bakside, det er konsekvenser for hva man gjør, fortiden har innhentet han, MM og kongehuset. 

Nå var det krompen jeg applauderer mitt første innlegg som du svarte på. Og du spurte om det var riktig å applaudere dårlige valg

Jeg ser ikke helt hvilke fryktelig dårlige valg han har tatt

• Liker 1
Skrevet
Gouldfan skrev (28 minutter siden):

Det er skandale og noen i slottets stab må gå!!!

Tja...for alt vi vet kan Mette Marit ha fått råd om å holde seg unna, men selv valgt å bryte rådet. Vi snakker tross alt om en dame som har levd et "utsvevende" tidligere liv...Som har en sønn som helt åpenbart ikke klarer å kontrollere seg selv. Mao er det kanskje noe som går i den familien? Jeg vet ikke - men jeg har aldri oppfattet Mette Marit som en person som klarer å ha kontroll på noe som helst.....Når man ikke klarer å holde seg på teppet i ungdomstiden så har man allerede vist en vaklende moral og vurderingsevner. Det er ikke noe man kan vokse av seg - det vil alltid være der i større eller mindre grad. Det betyr ikke at man ikke evner å få kontroll på livet sitt, men det viser at dette er en person man kan styre og påvirke. F.eks er det mange mennesker der ute som ville sagt ja til en million kroner gitt av en fremmed på gaten - men ikke alle mennesker ville det, men svært mange. Dessverre mangler en del mennesker karakterstyrke - og mennesker med manglende karakterstyrke bør ikke være i posisjoner i samfunnet. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
29 minutes ago, Tussi said:

ser ikke helt hvilke fryktelig dårlige valg han har tatt

Han tok hvertfall ett ganske dårlig valg. Og etter dette kom mange følgefeil, kan du si. 

Det virker som MM har bestemt det aller meste de siste 20-25 årene i denne familien. Og nå begynner kanskje konsekvensene av dette å komme frem. 

• Liker 5
Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Tja...for alt vi vet kan Mette Marit ha fått råd om å holde seg unna, men selv valgt å bryte rådet. Vi snakker tross alt om en dame som har levd et "utsvevende" tidligere liv...Som har en sønn som helt åpenbart ikke klarer å kontrollere seg selv. Mao er det kanskje noe som går i den familien? Jeg vet ikke - men jeg har aldri oppfattet Mette Marit som en person som klarer å ha kontroll på noe som helst.....Når man ikke klarer å holde seg på teppet i ungdomstiden så har man allerede vist en vaklende moral og vurderingsevner. Det er ikke noe man kan vokse av seg - det vil alltid være der i større eller mindre grad. Det betyr ikke at man ikke evner å få kontroll på livet sitt, men det viser at dette er en person man kan styre og påvirke. F.eks er det mange mennesker der ute som ville sagt ja til en million kroner gitt av en fremmed på gaten - men ikke alle mennesker ville det, men svært mange. Dessverre mangler en del mennesker karakterstyrke - og mennesker med manglende karakterstyrke bør ikke være i posisjoner i samfunnet. 

Poenget mitt er ikke at de kan gjøre og møte hvem de vil, folk må være klarerte og de har planer og lister på hvem de møter.

• Liker 1
Skrevet
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Poenget mitt er ikke at de kan gjøre og møte hvem de vil, folk må være klarerte og de har planer og lister på hvem de møter.

Jeg tror ikke Slottet ville stoppet Mette Marit fra å kjøpe hasj eller besøke en pedo....Den avgjørelsen må hun selv stå for. Slottet gir råd..men styrer ikke mennesket.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
38 minutes ago, Nukleosid said:

Kongefamilien (kongen) har i stor grad kun symbolsk betydning. Det er regjeringen og stortinget som sitter med makten i Norge, statsministeren kan gjøre lite på egen hånd, og det er vel egentlig et bedre scenario enn der en president tar seg litt for store friheter... jmf. Trump.

Siden kongen ikke etterlater seg noe praktisk maktvakuum behøver vi ikke nødvendigvis erstatte ham med en president, makten i Norge er allerede fordelt mellom regjeringen, Stortinget og domstolene. Hva er i veien med å bare vidreføre dagens system uten å erstatte kongen med en president?
Tyskland, Island, Italia, Frankrike, Portugal og Finland, har riktignok en president, men den utøvende makten ligger i regjeringen.

Å se for seg at alternativet til kongehuset i Norge må bli et presidentsystem alá USA, er det ingen grunn til, vi har allerede et fungerende parlamentaristisk system, og det å avskaffe monarkiet trenger ikke nødvendigvis ha noen stor konsekvens for hvordan vi har organisert styringen av landet.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
obygda skrev (24 minutter siden):

Jeg tror ikke Slottet ville stoppet Mette Marit fra å kjøpe hasj eller besøke en pedo....Den avgjørelsen må hun selv stå for. Slottet gir råd..men styrer ikke mennesket.

Jo det er akkurat det som er jobben deres, å passe på hvem hun møter og bor hos.. Alt blir sjekket.

• Liker 2
Skrevet
Nukleosid skrev (1 time siden):

Hva som Støre hadde vært president? Det må være alle på høyresiden sin største frykt.

Hahahaha, han hadde aldri blitt det skal jeg love deg. hahaha-.

Skrevet
obygda skrev (28 minutter siden):

Hun burte  forlate kongefamilien få sparken fra Rollen hun har, bli vanlig menneske igjen.  La ho skille seg fra Haakon er det beste for kongeslottet nå.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Karltorbj skrev (1 minutt siden):

Hvorfor hadde han ikke det?

Pga, se på folket i Norge i dag, dem liker ikke dme styrer i 8 år. Nok med 4 år på hver sin side.,

Høyre og Venstre ødela for FRP skulle vinne, det er iMot norsk LOV når man samarbeidre også-.
Bra Erna måtte gå av.
Kanke ha  tullekopper som leder ett parti og si : Ikke stem på FRP.

• Liker 2
Skrevet

Det er priviligerte mennesker som kun har den posisjonen dem har pga arv. Vi har vært heldige fram til nå som har hatt noenlunde vettuge personer på tronen. Nå slår det veldig sprekker. Er bare en tragisk ulykke unna at vi har en dronning som snakker med engler.

Så nei, dem er ikke vanlige. Det er en rik familie som ikke kan velges vekk vært fjerde år. Da mener jeg at det må være lov å stille krav.

Når politiet har tiltalt sønnen til vår neste dronning for serievoldtekt, den neste dronninga har hatt en årelang relasjon med en pedofil menneskehandler og når det kritiseres så presterer dattera - enda en tronarving - å si "når er det nok??"

Jeg mener at nå er det nok. Monarkiet har blitt en vits hvis det sutres om at folket klager på at deres kongelige ikke klarer å vise dømmekraft. Hele jobben deres går ut på å være bedre enn vanlige mennesker. Forbilder. Ambassadører. Noen som skal virke samlende på folket. 

Istedet så har vi den mest splittende familien på mange, mange år og da mener jeg at monarkiet har utspilt sin rolle. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Rexxus121 skrev (4 minutter siden):

Pga, se på folket i Norge i dag, dem liker ikke dme styrer i 8 år. Nok med 4 år på hver sin side.,

Høyre og Venstre ødela for FRP skulle vinne, det er iMot norsk LOV når man samarbeidre også-.
Bra Erna måtte gå av.
Kanke ha  tullekopper som leder ett parti og si : Ikke stem på FRP.

Så folk hadde stemt annerledes, skiftet side, hvis det var en president de hadde stemt på?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...