Gå til innhold

BF3 - Klasse-/våpentråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner servere med kun defaultvåpen. At folk må ha unlocks, laser og flashlight for å faktisk få kills er trist.

Vel, spillet er lagt opp til at man skal bruke disse når man har dem tilgjengelig, kan ikke se hva som er "trist" med det. Kan du utdype den problemstillingen noe?

 

1: Balanse, er vanskelig å balansere spillet med så mange våpen som har forskjellig dmg, spread etc.

2: At noen har bedre våpen enn andre som f.eks krever mindre skudd for kill eller har bedre accuracy(da kommer vi inn på perks). Et eksempel på det er support lmg som har bedre accuracy enn ei assault rifle som blir for dumt.

3: Laser og flashlight.. Vel nuff said der.

 

Ja det er som i alle spill en "fotm setup". Alle kan låse opp unlocks og bruke de mest OP våpene men det hadde vært mye artigere hvis alle hadde et set med våpen slik at spillet ble mer skillbasert. Men det er kun min mening.

 

Syntes de har fått til balanseringen ganske greit, de fleste med unntak har sine fordeler og ulemper. Har ikke vært borti support men er enig det høres noe rart ut ja, trodde man måtte bruke bipod på et vis for å få mye ut av dem? Laser har jeg ikke store problemer med, flashlight kan brenne :p

Lenke til kommentar

Brukte Glock 17 suppressed helt til jeg fikk Glock 18 suppressed. Default er full auto, kan bytte til Single shot, og da er den jo i essens en glock 17 uansett. Høres dessverre ut som en ertepistol da :/

 

 

Er det bare jeg som foretrekker Iron sights på mange våpen? Liker f.eks. irons på AK74m og SU, men holo på M16/M4...Og jeg mistenker at det ikke kommer til å endre seg når jeg får låse opp US holo på dem heller...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Brukte Glock 17 suppressed helt til jeg fikk Glock 18 suppressed. Default er full auto, kan bytte til Single shot, og da er den jo i essens en glock 17 uansett. Høres dessverre ut som en ertepistol da :/

 

 

Er det bare jeg som foretrekker Iron sights på mange våpen? Liker f.eks. irons på AK74m og SU, men holo på M16/M4...Og jeg mistenker at det ikke kommer til å endre seg når jeg får låse opp US holo på dem heller...

Du er ikke den eneste

Lenke til kommentar

Bra å høre at det ikke bare er jeg som er "back to basics" :)

 

Hva med våpenvalg da. Ser mange springer rundt med SCAR og F2000. Selv liker jeg M4A1 best. Har nesten bare brukt startvåpnene utenom til Support da 249 og 240 ble flittig brukt så fort de ble unlocket.

 

Hvilke siktemiddel liker folk best da? Jeg brukte bare red dot i BC2, men her blir det mest US holo. Spesiellt etter at jeg fant ut at det faktisk går ann å bruke den røde ringen til å sikte med når målet løper. - skjønt jeg husker ikke hvilken avstand det var da :p

Lenke til kommentar

Assault: M16 og AEK når det er long range (brukte G3 før men har blit nerfa til shait). M416 på close. Grip + heavy barrle + IRNV.

 

Engineer: A-91 (fifaen for en gønner) eller G36C. Grip + heavy barrle + IRNV.

 

Support: M249 eller M60. IRNV + Grip + extended mag

 

Recon: M98B uten scope! Blir som kar98 i cod1 (merk: jeg spiller bare HC), bruker bare pull bolt. Eventuelt M39 med grip og no scope. Pleier aldri og ligge å snipe... hakke tålmodighet.

 

 

Av håndpistoler liker jeg 93R og .44 Magnum

Lenke til kommentar

Folk synes er den beste light machinegun da?

 

Liker PKPen så langt. Lavere skuddtakt enn 249, men magasinet holder like lenge og skader mer. Passer fint når jeg tar rambo og går frem med full fyr. Likte ikke den neste iallefall, M240en. Ikke unlocket den siste enda. Men utifra statsen tror jeg ikke den blir brukt mye.

 

Ingenting som er bedre enn å komme rundt hjørnet i full fyr og drepe 6-7 mann før resten av laget kommer ^^

 

PS

Ser treffiskkerheten min har gått ned fra 17 til15 prosent etter jeg begynte med dette ;)

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Support med light machinegun er morsomt å spille når man sitter på VT og faktisk kan fortelle folk at de nå trygt kan krysse veien fordi jeg gir dekningsild. Det føles som om de fleste randoms ikke skjønner det her, men heller venter til noen andre har krysset - og dermed er det ingen som krysser.

 

PS

Ser treffiskkerheten min har gått ned fra 17 til15 prosent etter jeg begynte med dette ;)

Treffsikkerheten min har også gått raskt nedover nå som jeg endelig har unlocket squad suppression specialization. Før lå jeg på rundt 20%, og det i hovedsak med assault! Nå er den 11,8% :) Skal og nevnes at jeg skyter mye fra hofta, og at det fungerer alt for godt - trenger en nerf.

 

Jeg liker å variere litt med våpen og class, føler jeg for å være sniper så spiller jeg sniper til tross for at det får min SPM til å stupe... :p Når jeg har lyst til å være BAWS og sanke MVP ribbons, spiller jeg følgende:

 

Assault

 

M416, HOLO-scope, foregrip, flash suppressor

Medkit

Defibrillator

+specialization som ingen andre i squaden bruker, helst SQD SUPR eller SPRNT.

 

Jeg har helt sluttet med underslung rail og smoke, siden man mister medkit. Jeg skulle ønske at assault hadde valget mellom vanlig håndgranat og røykgranat (som man kaster). Det hadde vært konge.

Lenke til kommentar

M98B- 12x på de større banene/8x på mindre baner- Bipod= Farlig saker !

M249- Extented Mags- Bipod = Sykeste til å beskytte baser og ta ut en haug a v folk på et clip

SCAR-H- Holo- Supressor= :love:

M416- Holo- Supressor= Helt greit våpen, ingenting å klage over.

 

Synes at DICE burde fikse hot spots for snipere, slik at ikke kun headshot er one shot kill med Barret og M40A5. Ellers er alt bra :)

Lenke til kommentar

Om det var tilfellet, så burde det være one shot kill på de samme plassene med G3, SCAR-H, SVD, SKS og endel andre våpen (M240, M60 og endel andre). De bruker nemlig alle tilsvarende kaliber som M40...

 

Det kalles balanse. Vil du springe rundt og one shotte folk med sniper så finnes det ett annet spill for deg: MW3.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Du tok tydeligvis ikke poenget. Når du er ca 500-1000m unna en person er det veldig kjedelig å få hitmarkers, fryktelig surt igrunn. En M40/M98B/SV98 kan kun skyte ett skudd før det må reloade, en smg/assault rifle/machine gun kan skyte 20-30 skudd på under 5 sek.

 

Er ikke en så stor fan av MW3, hvorav Sniping virker mye mer virkelighets nær på BF3, enn den gjør på MW3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...