Gå til innhold

BF3 - Klasse-/våpentråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det verdt det å ikkje ha med medkit? Har låst opp både granatkaster og shotgun for assault for lengst, men har aldri brukt dei - sjølv vert eg alltid litt frustrert når nokon har eit kors-ikon, men ikkje kan heale, så eg vil ikkje vere ein av dei. Om folk utan medkit kunne fått det indikert i squad screen på eit eller anna vis, så kanskje ...

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Er det verdt det å ikkje ha med medkit? Har låst opp både granatkaster og shotgun for assault for lengst, men har aldri brukt dei - sjølv vert eg alltid litt frustrert når nokon har eit kors-ikon, men ikkje kan heale, så eg vil ikkje vere ein av dei. Om folk utan medkit kunne fått det indikert i squad screen på eit eller anna vis, så kanskje ...

 

Det kommer litt an på hvor du liker å leke.

Er det mye rush det går i så liker jeg selv å drasse på et par røykgranater, da disse kan gjøre livet så veldig mye enklere (spesielt som angriper). Ellers så er vel medipack den sikreste banken, ja.

Lenke til kommentar

Er det sånn at eg må kverke eit visst tal folk med "vanlege" 40mm-granatar før eg får smoke? Ser ca. aldri nokon som faktisk bruker det i Rush, så det kunne jo vere kjekt å prøve. Sjølv om det oftast går i CQ.

 

20 kills med GUR, så har du smoke!

 

 

@dore123m:

 

kort svar. JA. (se post forrige side)

Endret av Helmrik
Lenke til kommentar

er det noen her som kan fastslå at F2000 er et beist? jeg blir drept av det hundre ganger iløpet av en match.

 

Køyrde stort sett F2000 og IRNV før nerfen. Litt godmode. Så vidt eg har forstått er F2000 eigentleg tenkt å vere den føretrekte AR-en for close quarters, med høg skottakt og sånn - men det kan vere ei misforståing frå mi side. :p

 

Laseraktig treffsikkerhet, så og si ingen ulemper med HB, null rekyl, grei skade, sinnsyk skuddtakt, og forutsigbar egenspreding gjør den veldig, _veldig_ attraktiv. Du kan fint fyre av halve magasinet (selv på litt lengre hold), før du må begynne å klippe bygene, noe som igjen vinner duellene dine 9/10 ganger.

 

... No får eg litt lyst til å skifte ut AEK-en min med F2000. Får prøve det i morgon.

 

20 kills med 40mm burde vere gjennomførbart.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

... No får eg litt lyst til å skifte ut AEK-en min med F2000. Får prøve det i morgon.

 

20 kills med 40mm burde vere gjennomførbart.

 

Haha, selv har jeg begynt å gjøre akkurat det motsatte - bytte ut F2000 for å lære meg de andre riflene bedre.

 

20 kills har du i boks på seine eller metro, vet du, ikke noe stress.

 

 

Her er forøvrig en en fin innføring i smoke fra battlefieldo.com.

Pensum for alle fremadstormende assaultspirer!

 

klikk!

Lenke til kommentar

Medan vi først er innom rifler - berre eg som syntest AN-94 var litt underwhelming? Prøvde å bruke ho ein stund, men gjekk fort tilbake til F2000 og AEK, utan at eg heilt kan definere kva det var eg ikkje likte. At burst var default mode hjalp heller ikkje - litt for mange fall der eg døydde i nærkamp fordi eg gløymde å skifte til auto. :|

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

AN94 i BF3 vil kanskje skuffe mange om man forventer den samme rifla fra BC2.

 

I BF3 er den veldig unik i den forstand at den har en ~100% treffprosent på den første kula som forlater løpet ved 2-skuddsbyger (symthic forums AN94). Samtidig har den et enormt rekyl som setter begrensninger på skuddtakten din betydelig om du skyter på mål; avstand > 100m. Det vil si om du er mest interessert i at kulene dine treffer, så klart.

 

 

Veldig selvmotsigende, siden alt tyder på at AN94 er der til å fylle en medium-long-range AR-rolle.

 

Selv har jeg mest suksess med AN94 på korte til medium hold (selv om veldig mange er uenige med meg akkurat her). 2-4 2-skuddsbyger i hodehøyde klipper ned det aller meste, og double/multikills er ikke fremmed om man spiller mye infantry. Selv om rifla sparker som en vill hingst, så føler jeg at oppfølgingsbygene som oftest treffer der jeg vil ha dem (du ser somregel ikke en skit, fordi rifla rister som 7 på Richters). Her snakker vi om 20 til ~ 100M.

 

 

Så er det Hbar eller not to Hbar da - veldig mye blandet drops her også - selv synes jeg rekylen blir helt umulig å kontrollere med Hbar, men jeg kan se at mange liker den om man skyter færre, mer velkontrollerte 2skuddsbyger på lengre hold. Det som er dumt er at du øker engasjeringstiden din BETRAKTELIG om du bruker denne metoden. Da er man better off med en annen rifle i mine øyne.

 

 

Jeg vet ikke helt om det er det mest brukbare våpenet i kassa mi, men det byr på en interessant og annerledes spillestil.

 

 

Edit:

 

En ulempe er at AN94, som alle andre semiautomatiske våpen i bf3, er veldig utsatt for "klikkfenomenet". Dvs, du trykker så fort du bare makter på skyteknappen din, men noen ganger vil det rett og slett kjennes ut som våpenet "lugger", med mangel på en bedre forklaring.

Endret av Helmrik
Lenke til kommentar

Det siste der er visst ein kjend bug, som dei - per linken til ein Dice-ansatt sin post på Battlelog-foruma - skal gjere noko med. Einaste situasjonen der eg var veldig nøgd med AN-94 var som attacker på Rush, Tehran Highway. Kunne sitte på toppen av åsen og makeleg plukke ned folk med bursts, så våre folk hadde klar bane fram til Mcom-ane. Men då tenkjer eg samstundes at eg kanskje heller kunne vore recon med semiautomatisk og 3.4/4x-scope og gjort akkurat det same.

 

Eg tenkte og at den skulle passe for bruk på god avstand (medic+mid/long-range er ein rolle eg vanlegvis er komfortabel i) men rekylen gjer det tungvint.

Lenke til kommentar

Eg tenkte og at den skulle passe for bruk på god avstand (medic+mid/long-range er ein rolle eg vanlegvis er komfortabel i) men rekylen gjer det tungvint.

 

Har du fått prøvd AGen, eller en av m16-variantene skikkelig?

Om ditt domene primært er på avstander mellom mid-long, så kan man (teoretisk sett) lese seg frem til at disse to riflene ville passe deg utmerket: symthic weapon handling, spredning.

 

Begge riflene har lite spredning i side, og fra grafene kan vi lese at rekylen beveger seg tilnærmet rett oppover. Med vertikalgrep kan vandringen bli lett å forutse.

 

 

Jeg har lekt litte grann med AGen, men føler ikke helt at erfaringer står i stil med det jeg leser fra tabellene. For all del, den føles treffsikker nok på litt lengre hold, men det kan jo hende du opplever noe annet, basert på egen erfaring? Nå er jeg ikke spesielt flink på rekylutgjevning med 7.62 i spillet heller da.

 

 

Jeg merker jeg blir stadig oftere plukket fra dypet av M16Ax, så det kan jo være noe i gjære her også. Skal se om jeg får tid til å samle litt data selv i løpet av uka.

 

 

Om du går for 7.62 så kan man jo gladelig informere om at dice har planer om å buffe skaden den gjør på korte hold - noe som er veldig merksnodig, siden reaksjonen på syting over blant annet SCAR-H var at 7.62 sin gjennomslagskraft ble redusert på 40m+ i forrige patch - men scar ble primært brukt til å kverke folk tett innpå.

 

 

Nå skal jeg skjerpe meg og holde kjeft i en stund.

Endret av Helmrik
Lenke til kommentar

Jeg har hatt stor sukse med SCAR på litt avstand. Med heavy barrel ble den deilig. Jeg likte i utgangspunktet ikke den i forhold til f.eks. M4A1, men merker at den er gudd på avstand. Sure, man må kompensere for bulletdrop og det er litt variabel spredning. Men når du plukker ned snipere på 100+ meter så kan man ikke annet enn å like det.

 

Forstod aldri den nerfen egentlig. De har litt høyere skade ja, men også 10 skudd mindre i magasinet...

Lenke til kommentar

For å returnere til temaet som var oppe her for nokre dagar sidan - gjekk lei av FAMAS og prøvde ut M16A3 (den uten burst, iallefall) i dag. Faktisk utruleg god i nær sagt alle situasjonar. Einaste som har irritert meg er ein glitch/bug som ikkje har med sjølve våpenet å gjere - spelet trur eg vil bruke RU sin default-AR kvar gong vi byter side etter endt runde. Kan jo forstå logikken, men no har eg altså låst opp rifla for båe sider, så når eg aktivt veljer ho...

Lenke til kommentar

For å returnere til temaet som var oppe her for nokre dagar sidan - gjekk lei av FAMAS og prøvde ut M16A3 (den uten burst, iallefall) i dag. Faktisk utruleg god i nær sagt alle situasjonar. Einaste som har irritert meg er ein glitch/bug som ikkje har med sjølve våpenet å gjere - spelet trur eg vil bruke RU sin default-AR kvar gong vi byter side etter endt runde. Kan jo forstå logikken, men no har eg altså låst opp rifla for båe sider, så når eg aktivt veljer ho...

 

Uff, nå føler jeg meg som om det akkurat gikk opp for meg at jorden faktisk ikke er flat.

 

Ser M16A3 dukker stadig oftere opp på kill-cam. Som den ignorante tufsen jeg er, har jeg latt den pent ligge, helt siden jeg startet å spille assault for en drøy halv-annen måned siden.

 

Takk for tips, forøvrig. Det var vel en av faktorene som fikk nyskjerrigheten til å seire. Resultatet ble noen sene runder med funksjonstest i går (vel, teknisk sett tidlig i dag). Nå er jeg også litt usikker på om jeg kan gå tilbake til noe annet. Joda, alltid greit å få en skikkelig oppvekker i blant.

 

 

 

Side note:

 

Spørsmål til dere som sverger til holo, og/eller hbar - hvikle fordeler gir det?

Endret av Helmrik
Lenke til kommentar

Var ein kar på Karkand-brettet som herja såpass med M16A3 at eg berre måtte prøve. Var som å ta av ein tvangstrøye - rifla gjer akkurat det eg vil, kvar gong.

 

Trur at når folk kjem over heile "ooo shiny"-kjensla med dei opplåsbare våpna, vil vi sjå mykje meir M16 i bruk. Einaste er jo at du må levle Assault heile vegen til første service star for å ha A3-utgåva som RU. Det er kanskje eit argument for å mellombels satse på HK416, AEK eller F2000.

 

Holo for min del er ein smakssak - gjekk heilt fint med Reflex RDS òg, men siktebilete med Holo synest eg er lettare å bruke på fleire ulike distansar. Klarer ikkje verte fortruleg med scopes, og forstår meg ikkje på Kobra. :p

 

Hbar bruker eg òg, men det kan vere av gammal vane. Liker iallefall å tru at den speler ei rolle i alle headshotane eg har fått på snipers som berre så vidt stikk ut av dekning.

Lenke til kommentar

Snip

 

Må vel innrømme at jeg ble blendet av alt det eksotiske man kunne låse opp, jeg også - og jeg tror du har rett i det du sier.

 

 

Angående holo og hbar - jeg har lyst til å gi deg en utfordring - prøv rundt 100+ frags uten.

 

Teoretisk sett vil dette øke kunne øke muligheten for et betraktelig høyere ildvolum på alle hold, uten å måtte ofre treffsikkerhet.

 

Holo har en 1.5x zoom verdi - noe som fører til at man reduserer periferisynet noe - i tillegg vil du jo få et nytt siktebilde, hver gang du går i anlegg - noe som igjen er med på å øke engasjeringstiden din (dog minimalt). En annen interessant faktor er at ved 1.5x zoom vil man få en fornemmelse av at rødpunktet "hopper" mer ved høy skuddtakt enn ved et 1:1-sikte, siden alt ser nærmere ut enn det det faktisk er.

 

 

Det er selvsagt ingen ting som er riktig eller galt her - f.eks på carbines / PDW / shotgun er kanskje holo å foretrekke, siden man engasjerer på normalt kortere hold - men for assault så kan det være hensiktsmessig å kjøre RDS, siden man har et noe mer varierende målspill; med tanke på avstand.

 

Hbar lar deg treffe med det første dobbeltskuddet på lengre hold, ja - men hva med nr 3, 4, 5 osv? Her blir det naturligvis en presisjon / antall faktiske treff vs total engasjeringstid / ammoinnsats. Også en smaksak dette her også, kanskje - men man blir ikke klokere av å ikke eksperimentere!

Endret av Helmrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...