Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kom en ny oppdatering til min TF300TG i dag og forresten.

Jeg vet ikke hva den inneholdt, men sikkert noen oppdateringer.

 

Etter å ha prøvd 4.1 en liten stund, så merker jeg stor forskjell nå og før oppdateringen fra 4.0.3.

Jeg har enda ikke fått opp meldingen at programmet har hengt seg.

Men alle nettlesere virket ikke like bra etter oppdateringen.

Og vinneren for meg ble Chrome.

Endelig kan man surfe på nettet uten at alt stanser opp. Nydelig :)

Flash ble heller ikke noe stort savn egentlig.

Lenke til kommentar

Hei, jeg sliter med at 3g forsvinner på min 300tg, har prøvd mitt andre sim nå, kjørt factory reset, oppgradert til android 4.1,men 3g forsvinner selv om nettverksymbol sier jeg er på 3g til telenor. er det noen flere som har opplevd dette eller har noen tips til åssen fikse dette? begynner å irritere meg at et såpass godt nettbrett ikke funker med 3g. Jeg var i syden og da satte jeg inn et spansk sim og det fungerte hele tiden så jeg regner med at det er sim kort problem.... Help

 

Ser ut som at dette problem er bare på telenor sim kort, prøvde et netcom sm og da fungerte dette, 09000 vet da ikke hva som er problemet. er det ingen der ute som har hatt et problem med telenor som?

Endret av haugly
Lenke til kommentar

Holdt på å gå i veggen av "wait or close" under browsing, som bare virket å bli værre og værre, men i går la jeg inn Dolphin Tab, og valgte at catch skulle lagres på minnekortet, og ikke internminnet. Etter det har jeg ikke fått en eneste wait or close.

 

Man skjønner problemet om man tar en speedtest på internminnet. Latterlig tregt! Så forstår at ting henger seg.

 

Edit: tf300

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Skeptisk... Sendte transformeren inn til RMA, nå skal de skifte hovedkort for andre gang. Lurer på om de faktisk har noen reell begrunnelse for å gjøre den samme fiksen to ganger, eller om det blir mer en "papirfiks."

 

Feiler "hovedkortet" igjen så kan du velge å heve kjøpet!

Endret av Ali I Hagen
Lenke til kommentar

Hei, jeg sliter med at 3g forsvinner på min 300tg, har prøvd mitt andre sim nå, kjørt factory reset, oppgradert til android 4.1,men 3g forsvinner selv om nettverksymbol sier jeg er på 3g til telenor. er det noen flere som har opplevd dette eller har noen tips til åssen fikse dette? begynner å irritere meg at et såpass godt nettbrett ikke funker med 3g. Jeg var i syden og da satte jeg inn et spansk sim og det fungerte hele tiden så jeg regner med at det er sim kort problem.... Help

 

Ser ut som at dette problem er bare på telenor sim kort, prøvde et netcom sm og da fungerte dette, 09000 vet da ikke hva som er problemet. er det ingen der ute som har hatt et problem med telenor som?

Jeg har nettopp fikset dette selv. Riktig mye fikling før jeg fant ut hvordan.

Du må anngi 10.10.10.10 som tjener hvis Telenor. Gå til innstillinger velg mer, Mobile nettverk, deretter Navn på access punkt. Velg telenor (hvis det er det du har) . Skriv inn 10.10.10.10 som mellomtjener. Lagre. Deretter skal du være klar til å surfe på 3G.

Endret av Torstein Hall
Lenke til kommentar

Hei, jeg sliter med at 3g forsvinner på min 300tg, har prøvd mitt andre sim nå, kjørt factory reset, oppgradert til android 4.1,men 3g forsvinner selv om nettverksymbol sier jeg er på 3g til telenor. er det noen flere som har opplevd dette eller har noen tips til åssen fikse dette? begynner å irritere meg at et såpass godt nettbrett ikke funker med 3g. Jeg var i syden og da satte jeg inn et spansk sim og det fungerte hele tiden så jeg regner med at det er sim kort problem.... Help

 

Ser ut som at dette problem er bare på telenor sim kort, prøvde et netcom sm og da fungerte dette, 09000 vet da ikke hva som er problemet. er det ingen der ute som har hatt et problem med telenor som?

Jeg har nettopp fikset dette selv. Riktig mye fikling før jeg fant ut hvordan.

Du må anngi 10.10.10.10 som tjener hvis Telenor. Gå til innstillinger velg mer, Mobile nettverk, deretter Navn på access punkt. Velg telenor (hvis det er det du har) . Skriv inn 10.10.10.10 som mellomtjener. Lagre. Deretter skal du være klar til å surfe på 3G.

 

Takk, skal forsøke dette.

Lenke til kommentar

Når Infinity ble oppgradert med JB for et par uker siden, så syns jeg brettet hele tiden mister kontakt med tastaturet (dokkingen). Plutselig bare slutter den å skrive, og jeg må trykke flere ganger på skjermen for å få den til å reagere igjen. Klippe og lime kan jeg bare glemme å prøve meg på. Den kræsjer mye oftere. Pluss mye mer småtull.... Det var ikke sånn før JB kom.

 

Hva skjer hvis jeg resetter den tilbake til fabrikkinnstillinger? Kan det hjelpe? Vil den da ligge inne med JB i minnet eller vil den gå tilbake til opprinnelig system (ICS?)? Eller er det noen som har tips?

Lenke til kommentar

Takk :) Den ble iallefall kjappere og bedre ja. Men den vanlige "Nettleser" er fremdeles ubrukelig, den kutter fremdeles kontakten med tastaturet og trøbler seg. Men Chrome ser ut til å virke som det skal :) Og de andre problemene jeg hadde ser ut til å ha gitt seg.

Lenke til kommentar

http://mobilegeeks.com/asus-padfone-2-specifications-photos/

 

Padphone 2 annonsert og faktisk lansert, et real spyttedose fra Asus til de stakkarsene som kjøpte padphone som sliter med "beta-brettet" akkurat slik TF201 var.

 

Men denne gangen så ser padphone2 ut til å faktisk gjøre det den skal gjøre, men etter opplevelsen min med TF201 som nå er solgt så fant jeg ut at android er susende bra på mobil men på nettbrett så mangler det for mye, så driver å venter på RT win8 eller pr0 om RT vil lacke for mye snask.

Lenke til kommentar

Hei, jeg sliter med at 3g forsvinner på min 300tg, har prøvd mitt andre sim nå, kjørt factory reset, oppgradert til android 4.1,men 3g forsvinner selv om nettverksymbol sier jeg er på 3g til telenor. er det noen flere som har opplevd dette eller har noen tips til åssen fikse dette? begynner å irritere meg at et såpass godt nettbrett ikke funker med 3g. Jeg var i syden og da satte jeg inn et spansk sim og det fungerte hele tiden så jeg regner med at det er sim kort problem.... Help

 

Ser ut som at dette problem er bare på telenor sim kort, prøvde et netcom sm og da fungerte dette, 09000 vet da ikke hva som er problemet. er det ingen der ute som har hatt et problem med telenor som?

Jeg har nettopp fikset dette selv. Riktig mye fikling før jeg fant ut hvordan.

Du må anngi 10.10.10.10 som tjener hvis Telenor. Gå til innstillinger velg mer, Mobile nettverk, deretter Navn på access punkt. Velg telenor (hvis det er det du har) . Skriv inn 10.10.10.10 som mellomtjener. Lagre. Deretter skal du være klar til å surfe på 3G.

 

Takk, skal forsøke dette.

Fikk du det til?

Lenke til kommentar

Hei, jeg sliter med at 3g forsvinner på min 300tg, har prøvd mitt andre sim nå, kjørt factory reset, oppgradert til android 4.1,men 3g forsvinner selv om nettverksymbol sier jeg er på 3g til telenor. er det noen flere som har opplevd dette eller har noen tips til åssen fikse dette? begynner å irritere meg at et såpass godt nettbrett ikke funker med 3g. Jeg var i syden og da satte jeg inn et spansk sim og det fungerte hele tiden så jeg regner med at det er sim kort problem.... Help

 

Ser ut som at dette problem er bare på telenor sim kort, prøvde et netcom sm og da fungerte dette, 09000 vet da ikke hva som er problemet. er det ingen der ute som har hatt et problem med telenor som?

Jeg har nettopp fikset dette selv. Riktig mye fikling før jeg fant ut hvordan.

Du må anngi 10.10.10.10 som tjener hvis Telenor. Gå til innstillinger velg mer, Mobile nettverk, deretter Navn på access punkt. Velg telenor (hvis det er det du har) . Skriv inn 10.10.10.10 som mellomtjener. Lagre. Deretter skal du være klar til å surfe på 3G.

 

Takk, skal forsøke dette.

Fikk du det til?

 

Fikk surfet lenger nå, men etter jeg "vekker" brettet fra dvale så vil ikke den koble seg opp lenger. Må da restarte brettet, slik skal det ikke være regner jeg med.

Lenke til kommentar

Når Infinity ble oppgradert med JB for et par uker siden, så syns jeg brettet hele tiden mister kontakt med tastaturet (dokkingen). Plutselig bare slutter den å skrive, og jeg må trykke flere ganger på skjermen for å få den til å reagere igjen. Klippe og lime kan jeg bare glemme å prøve meg på. Den kræsjer mye oftere. Pluss mye mer småtull.... Det var ikke sånn før JB kom.

 

Hva skjer hvis jeg resetter den tilbake til fabrikkinnstillinger? Kan det hjelpe? Vil den da ligge inne med JB i minnet eller vil den gå tilbake til opprinnelig system (ICS?)? Eller er det noen som har tips?

 

Muligens neste JB oppdatering fikser dette

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1940152

 

Kvalitetskontroll, ASUS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...