Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Say what? Har irritert meg grønn på portrettmodus under Spotify!

Mener å huske jeg har tipset folk om dette her og i andre tråder. Brukt den en god stund nå både på tf201 og Galaxy s3'en. Fungerer meget godt og gjør det den skal! Kan tvinges i alle retninger med alle (som jeg har testet) mulige apps. Veldig nyttig :)

 

Hvilket program er det?

Lenke til kommentar

Disse spillene er kjekke å ha:

Dead Trigger

Det spillet fungerer flott med PS3-kontroll

 

GTA III

Dette spillet fungerer best med PS3-kontroll

 

Monopoly

Perfekt brettspill i ferien.

 

Rise Of Glory

 

Sim City Deluxe

Det spillet er artig. Eneste minusene med spillet, er at det henger seg opp iblant og at brettene er litt for små.

 

Zen Pinball THD

Spillet for de som liker pinball.

 

Spillene fungerer flott på TF300TG, men det er muligheter for at ikke alle spillene støtter TF700 pga skjermoppløsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli mektig irritert over å ikke kunne bruke nettbrettet mot Linux. Spesielt nå som min bærbare PC med Windows er på reparasjon.

 

Å koble til med USB er nytteløst siden Linux ikke støtter MTP (tror jeg). Det er vel ikke Asus sin feil, men heller Linux.

 

Har så prøvd å installere app på nettbrettet for trådløs kommunikasjon og for filoverføring.

SCPDroid (som ikke virket, ville ikke koble opp mot server, og Ja SSHd kjører på Linux og virker)

 

AndFTP (Som man er nødt å betale for å kunne bruke SCP).

 

AirDroid (Ville ikke koble til. http://web.airdroid.com åpnet opp, men etter å tastet inn koden så stod den bare å viste en slags indikator. Direkte på IP-adresse fikk fram kun en tom nettside med AirDroid sin bakgrunn)

 

SSHDroid (SSH Server, fikk connection fra Linux boxen min til nettbrettet, men innholdet var bare tull. Fikk ikke tilgang til den interne lagringsplassen).

 

 

Noen som har tips for hvordan jeg kan bruke nettbrettet mot Linux? Enten direkte med USB eller via en App. Jeg vet jeg også har spurt om dette tidligere. Trur jeg fikk et svar om å installere Android SDK og bruke noe derfra for å koble til med USB. Et annet tips var vel AirDroid, men den får jeg ikke til å virke. Neste Linux kernel 3.7 skal vist komme med støtte for MTP og det er på tide.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Trur jeg fikk et svar om å installere Android SDK og bruke noe derfra for å koble til med USB.

 

 

Her er en del av den forrige meldingen min ang dette:

 

http://dl.google.com...0.0.3-linux.tgz

 

Med dette kan du enkelt laste ned/opp filer i fra en Android device:

 

adb -d pull /sdcard/path/to/file
adb -d push mylinuxfile /sdcard/path/to/dir

 

Du kan også logge deg på device'n din med et shell:

 

adb -d shell

 

Det er sikkert kommet nytt SDK siden jeg svarte deg sist så det er nok smart å starte på developer.android.com for å finne siste SDK (selv om det er enkelt å oppgradere).

 

Du vil også ha mulighet til å installere applikasjoner via

 

adb -d install -r appname-debug.apk 

 

eller fjerne applikasjoner vha. pakkenavnet via uninstall

Lenke til kommentar

Kanskje dette skule vært postet i et helt annet forum, men endelig kan jeg surfe like bra på mitt TF300TG nettbrett som en iPad. Med nettleseren Opera fungerer alt raskt og feilfritt. Siden scroller før de er fullastet og den iriterende meldingen om at programmet ikke svarer som jeg fikk med Chrome og "Nettleser", vent eller avslutt, er borte for gått! Så har du et Transformer Pad så last ned Opera!

Lenke til kommentar

Har du kjøpt den direkte fra ASUS? Vanligvis må man forholde seg til selgeren, men det er ASUS som dytter sin "vi bytter ikke DOA produkter som er eldre enn en uke" over på selgeren som igjen dytter det over på kunden.

 

Nå har ASUS godt med på å reparer skjerm og touchpanelet på garantien etter mye frem og tilbake :)

 

Det var oppstått to små linjære sprekker på innsiden av glasset og touchpanelet fungerte ikke på store deler av nettbrettet. Nettbrettet har ingen andre ytre skader.

 

I første omgang nektet InfoCare og ASUS dekke kostandanen for reparasjon av skjermen på garatien. Det alene basert på visuell inspeksjon av nettbrettet, påstander om at kunden har forårsaket skaden og teorien om at Gorilla Glass er fleksibel nok til å skade LCD panelet uten å sprekker selv.

 

Siden nettbrettet er under 6 måneder gammel påregnes alle feil som produksjons feil med mindre produsenten kan bevise det motsatte. ASUS ville ikke etterkomme dette før Forbrukerrådet ble koblet inn. Det ble bedt å bevise sammenhengen mellom sprekker i glasset og det defekte touchpanelet (touchpanelet fungeret hvor sprekkene var og fungerte IKKE hvor sprekker IKKE var).

 

Sprekker forårsaket av slag/ytre påskjenninger har gjerne sirkulære former, mens linjære sprekker formet er forsaket av feil under produksjonen. ASUS ble bedt om å svare på dette og henvist til drøssevis av linker hvor andre brukerer verden over har opplevd at glasset på ASUS nettbrettet deres plutselig sprekker.

 

I tillegg ble de bedt å sende nettbrettet til en uavhengig tredjepart istedenfor deres servicepartnerl InfoCare. Tror aldre saken kom så langt, før ASUS bestemte seg for å legge "goodwill" til å spandere reparasjonen......."goodwill"

 

Unasett, ser frem til å få nettbrette tilbake og oppdatere til 4.1 :)

Endret av Ali I Hagen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg prøver å hjelpe noen med valg av sitt første nettbrett. Og ASUS TF300T Transformer 32 GB ser veldig interessant ut for ca. 3000 kr.

 

I kommentarene til amobil sin test så jeg en del om software problemer som visstnok skulle patches (Ble skrevet like etter brettet kom ut). Men ingen kommentarer i ettertid om hvordan utviklingen gikk for seg. Så hvordan ligger det an nå i november? Er dere fornøyde? Vil dere anbefale andre å kjøpe dette brettet? Hvis ikke, er det mulig med en kjapp oppsummering om hva problemene er?

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg den lista som oppdaterer/ser hva slags app som har oppdatering tilgjengelig? Finner ikke den mere etter update :)

 

Edit: til deg over. Hatt asus sin pad i flere måner. ALDRI vært borti disse wifi og andre påståtte problemer eller feil. Bruker padden daglig. Eneste jeg har opplevd er 2 restart som har skjedd, så har jeg fått et par ganger error på chrome, ellers så er alt smertefritt.

 

Skjønner ikke hvor de som gneller å whiner om asus sine påståtte feil, jeg ikke har sett snurten til.

 

Løp å kjøp pad! :)

Endret av afixy
Lenke til kommentar

Det var fra begynnelsen(sommeren av) store problemer med nettbrettet, pga nettleseren hang seg opp hele tiden.

Men det problemet ble heldigvis løst med oppdateringen til 4.1.

Før oppdateringen så vurderte jeg lenge om jeg skulle selge paden, pga problemene.

Men i dag så er jeg mye mer fornøyd med den, og er glad jeg ikke solgte den likevel.

Lenke til kommentar

Slenger meg på det siste spørsmålet der jeg, for jeg er også på utkikk etter en tab, og da TF700 ett av alternativene mine. Er problemene løst på denne? Hva er igjen av problemer eventuelt? Er den blitt et godt kjøp? Jeg vegrer meg litt når jeg ser de eldre postene i denne tråden bl.a.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...