Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut for at ting fungerer mye bedre med jb. Eneste problemet jeg har oppdaget er at jeg ikke får skrevet kommentarer på facebook... Noen som har problemer med dette? Får opp ruten hvor jeg skal skrive, men får ikke opp tastaturet.

 

Ellers glir alt mye bedre med overganger og scrolling.

Happy Jelly Bean :-)

 

Virker som TF201 er beta testere for TF700 :p

 

Facebook bug er ASUS bekjent med. Det skyldes nok Facebook kom med oppdatering som faktisk har ført til at JB utrullingen har blir utsatt til tidlig neste uke..... Javol!

 

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=32085072&postcount=93

Lenke til kommentar

Føler at jeg er litt misunderlig på Prime brukere nå. Ja, enheten er bra og alt det der, men det tok ca 7 måneder før den ble helt fikset. Savner Primen min. En så lenge så er jeg også fornøyd med min Galaxy Note 10.1 som jeg byttet mot. Savner mest Tegra 3 spillene og tastaturdokken.

 

Det er vel litt for tidlig å svare nå, er det ikke? Som på den firmware .28 så gikk det også smooth først så senere ble det mye ANR og treigheten bare trapper opp. Vi får se.

Lenke til kommentar

ICS Browser+ fungerer ikke lenger på min WW etter oppgradering til JB, og starter merkelig nok stock browser samtidig som den force closes. Er det noen andre som har samme problem? På den positive siden fungerer stock browseren nå så bra at det kanskje er like greit å bruke den inntil videre.

Lenke til kommentar

Hei

 

Som rimelig fersk i nettbrett verden så lurer jeg på dette med rooting av asus'n, jeg har asus transformer tf300t og lurer på om det er en grei sak (er det verdt det?) å roote denne og må vel også da flashe ny rom av noe slag på denne?

 

Har gjort dette før på en android telefon, men aldri på nettbrett.

 

Er dette noe jeg bør gjøre, eller er det kun for gøy :)

 

Frode

Lenke til kommentar

Bare rot med den oppdateringen til jelly bean. Funke ikke pa min originale tf201 c3. Har restartet, cold restart, clear cm og dm client. Kommer aldri noe melding om klart til nedlasting. Hvordan funker det for dere som har jb? Fortsatt problemer med amr og det trege internminnet til tf201?

Lenke til kommentar

Virker som TF201 er beta testere for TF700 :p

 

Nah, litt uenig. Jeg forstod det som at TF700 skulle fått oppdateringen samtidig som TF201, men at de fant en feil i siste øyeblikk i TF700 firmwaren, og at de holdt den tilbake et par dager pga. det.

 

Ellers har dere virkelig noe å glede dere til, animasjonene er glattere og ytelsen er mye bedre. Stock browseren gikk fra rundt 2200 ms i sunspider til ca. 1300. Grafikkytelsen har og gått opp noe, og så godt som alle problemene som var i softwaren er løst. Og de har nesten ikke introdusert noen nye feil heller. Stort sett det eneste folk har å klage over er at de ikke får oppdatert. Jeg hadde virkelig god tro på denne oppdateringen siden de omtrent bare kunne overført firmwaren fra nexus 7 direkte, og de har virkelig levert også.

Lenke til kommentar

Bare rot med den oppdateringen til jelly bean. Funke ikke pa min originale tf201 c3. Har restartet, cold restart, clear cm og dm client. Kommer aldri noe melding om klart til nedlasting. Hvordan funker det for dere som har jb? Fortsatt problemer med amr og det trege internminnet til tf201?

ANR er så godt som helt borte. Internminnet er fortsatt ikke spesielt raskt, men jeg har sett flere melde at I/O-ytelsen har økt med ca. 50%, men den havner fortsatt et godt stykke bak mange konkurrenter. Det jeg kan si er at jeg tror ikke du kommer til å irritere deg så veldig over internminnet lengre, for nå som tableten ikke henger seg opp lengre blir du ikke sittende å vente veldig mye. Angående oppdateringen er du ikke alene, du har sikkert sett alle postene på XDA, så da kan jeg ikke hjelpe deg mer, for nedlastingen gikk knirkefritt for min del. Jeg husker at Asus Sverige snakket om at du kunne risikere å måtte vente til onsdag eller torsdag eller noe, så det er mulig problemet løser seg selv. Ellers regner jeg med de legger ut oppdateringen på asus sine nettsider snart, så da kan du vel løse det selv ganske raskt.

 

Samme greia her med C1.

 

Kan spør dere med 4.1: Er det nå støtte for subtiltes når man kobler til TVen via HDMI og spiller med HW?

 

Grunnen er at android i utgangspunktet ikke støtter det, kun via SW, men da kan man maks spille av 720.

 

Hmm, det vil jeg gjerne finne ut av selv også. Jeg kan teste det med en gang.

Edit: Det ser dårlig ut...

Edit 2: Fant en mulig løsning: Du kan gå inn i developer options og skru på "Disable HW overlays" under drawing. Det gir samme bildet på tableten og tven, samtidig som både BSplayer og DICEplayer sier at de kjører HW aksellerering. Ut fra ytelsen ser det ut til at dekodingen blir HW aksellerert, den klarte en 1080p fil helt fint så det ut til. Dog er det mulig at den skalerer bildet ned til 720p, mtp at den viser det samme på begge skjermene. Det får jeg ikke testet tror jeg, for tven min har ikke fullHD. Men da får du ihvertfall spilt av filene.

Endret av EirikLF
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samme greia her med C1.

 

Kan spør dere med 4.1: Er det nå støtte for subtiltes når man kobler til TVen via HDMI og spiller med HW?

 

Grunnen er at android i utgangspunktet ikke støtter det, kun via SW, men da kan man maks spille av 720.

 

Hmm, det vil jeg gjerne finne ut av selv også. Jeg kan teste det med en gang.

 

<3

Lenke til kommentar

Takker, ja har sett det diskuteres vilt på XDA, mange som har problemer, men det løser seg sikkert snart.

ASUS bør ihvertfall laste opp den nye firmwaren for manuell oppdatering rimelig snart, noe annet er dirkete sløvt.

 

 

Bare rot med den oppdateringen til jelly bean. Funke ikke pa min originale tf201 c3. Har restartet, cold restart, clear cm og dm client. Kommer aldri noe melding om klart til nedlasting. Hvordan funker det for dere som har jb? Fortsatt problemer med amr og det trege internminnet til tf201?

ANR er så godt som helt borte. Internminnet er fortsatt ikke spesielt raskt, men jeg har sett flere melde at I/O-ytelsen har økt med ca. 50%, men den havner fortsatt et godt stykke bak mange konkurrenter. Det jeg kan si er at jeg tror ikke du kommer til å irritere deg så veldig over internminnet lengre, for nå som tableten ikke henger seg opp lengre blir du ikke sittende å vente veldig mye. Angående oppdateringen er du ikke alene, du har sikkert sett alle postene på XDA, så da kan jeg ikke hjelpe deg mer, for nedlastingen gikk knirkefritt for min del. Jeg husker at Asus Sverige snakket om at du kunne risikere å måtte vente til onsdag eller torsdag eller noe, så det er mulig problemet løser seg selv. Ellers regner jeg med de legger ut oppdateringen på asus sine nettsider snart, så da kan du vel løse det selv ganske raskt.

 

Endret av Thu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...