Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del saa funket det glimrende aa ikke bruke live wallpaper og bruke chrome og ikke stock browser, saa det er mitt start-tips iallefall. :)

 

Andre ser ut til aa like ICS ++ saa det ser ut til at det subjektivt for hva tableten liker - men igjen : har testet alle sammen i flere uker og chrome foretrakk min prime.

Lenke til kommentar

Takk for svar vedrørende plastikken! Da har jeg enda et spørsmål:

 

De selger den for bare 2990 på IT24.no (http://www.it24.no/asus-transformer-pad-tf300t-b1-bl-10-1-wifi-32gb-blue.html) men de skriver at det er amerikansk modellnummer på den.

 

Blir dette et problem om det er eventuelle feil med den, i henhold til Asus sin support? Det blir ikke trøblete med å sende den inn i Norge siden den har amerikansk modellnummer?

I tillegg: om man rooter den, gjøres dette annerledes siden det er amerikansk modell, eller følger man akkurat samme fremgangsmåte som dere? :)

 

Takk!

Lenke til kommentar

En gladnyhet til tf201 brukere:

NVFlash er nå introdusert på XDA, noe som sikrer deg HELT imot bricking. De sier verktøyet vil alltid klare å gjenopprette Primen!

 

Det betyr bare en ting, unlock og flash custom ROM :) Nå er det veldig liten sjangse for at du skal klare å ødelegge Primen! :)

 

Kilde: 1 og 2

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt min tf201 i snart 1 uke og lest igjennom hele denne tråden pluss på xda så er dette mine erfaringer:

  • Lang batteritid både med og uten dokkingen.
  • God skjerm. IPS+ i sollys fungerer også veldig bra
  • Stabilt. Ikke hatt noen av de problemene som er beskrevet tidligere her. Den kom med .28 utgaven av fw installert rett ut av esken.
  • GPS har jeg ikke prøvd. WiFi fungerer bra hjemme men jeg har ikke prøvd den på mer krevende plasser/avstander.
  • Nettlesere. Både standard og Chrome fungerer bra for meg. Eneste som jeg prøver å finne ut av er flash og java. Dette fungerer ikke i det hele tatt for meg slik at nettbank ol. som krever dette fungerer ikke. Når det gjelder responsen til programmene så har dette vært bra.
  • Programmer. Jeg har prøvd å finne frem til alternativer til det jeg vanligvis bruker på min bærbar med varierende hell. Det er forbausende mange programmer i Google play som ikke er tilpassed nettbrett og derfor ikke lar seg installere eller vises veldig dårlig på brettet. F.eks yr.no, skandiabankens sin nettbank app, osv..
  • Spill har jeg ikke prøvd ennå men det er det mer enn nok tid til i løpet av ferien :-)
  • Enkelte plasser i dialogbokser når jeg skal skrive i nettleserene (F.eks facebook, nettbutikk, forum osv) så får jeg ikke skrevet bokstavene æ/ø/å. Det går helt fint i adresselinjen eller i et annet program og jeg kan lime disse inn i dialogboksene. Det fungerer også fint hvis jeg tar av dockingen. Rart problem det der.

Alt i alt så går det greit når jeg har fått luket ut akkurat det med java og flash da det har endel å si for meg når jeg sitter og surfer. Tungvindt å måtte gjøre alle de tingene på en vanlig bærbar eller den stasjonære.

Lenke til kommentar

Høres ut som du har fått en god enhet som virkelig gjør det den skal. Fra da jeg kjørte stock, stemmer ikke mange av punktene du lister opp.

 

Når det gjelder æøå problemet, tror jeg det kan skyldes at den ikke automatisk bytter mellom tastaturene. Jeg kjører thumb keyboard, og når jeg da docket Primen, ble det tull med æøå. Jeg løste problemet med å laste ned KM launcher (krever root), som automatisk velger rett tastatur til rett tid (dock og ikke dock).

Lenke til kommentar

Høres ut som du har fått en god enhet som virkelig gjør det den skal. Fra da jeg kjørte stock, stemmer ikke mange av punktene du lister opp.

 

Når det gjelder æøå problemet, tror jeg det kan skyldes at den ikke automatisk bytter mellom tastaturene. Jeg kjører thumb keyboard, og når jeg da docket Primen, ble det tull med æøå. Jeg løste problemet med å laste ned KM launcher (krever root), som automatisk velger rett tastatur til rett tid (dock og ikke dock).

Tja... Tenkte å vente litt før jeg går hardcore å tukler såpass med den. Er ikke veldig "teknisk" ift android så vi får se. Jeg har prøvd å google litt men ikke funnet noe så langt. Skal ta en titt på KM launcheren å se om det er noe for meg. Takk for tipset :thumbup:

 

Jeg har det samme problemet men kun med chrome; verste er at i nettleseren nar man skal soke saa funker de tre bokstavene men naar jeg skriver her saa funker det ikke, provde aa leke meg paa instillingene dock/ikke dock men det ser ut til a vare en bugg. :(

Det som kanskje er mest merkelig er at det fungerer helt fint når jeg har kun brettet og bruker touch keyboard. Får håpe det er noe de vil fikse snart.

Lenke til kommentar

Er det TF700 Infinity som er "kongen" av nettbrett om dagen? Lenge vært smått interessert i et nettbrett, men ikke blitt noe kjøp så langt.

 

Edit: Ser amobil sier "– Få nettbrett-optimaliserte apper til Android" føles dette som noe stort problem eller?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er det TF700 Infinity som er "kongen" av nettbrett om dagen? Lenge vært smått interessert i et nettbrett, men ikke blitt noe kjøp så langt.

 

Edit: Ser amobil sier "– Få nettbrett-optimaliserte apper til Android" føles dette som noe stort problem eller?

 

Ikke et problem for meg hvertfall, men det kan ha noe med at jeg ikke vet hvordan det er på iPad.

Har alt jeg trenger, og litt ekstra.

Lenke til kommentar

Har hatt Infinity i to uker snart og er ikke helt fornøyd.

 

- Chrome kan til tider være et mareritt. Gir utrolig hakkete opplevelse. Swype annonse bilder på m.finn.no og se video på vgtv er av og til umulig.

 

-live wallpaper skulle vært forbudt på denne tabben

 

- umulig å overføre store filer på 1.2 GB trådløst via AirDroid. Oberføringen feiler alltid. Mindre filer går greit. Har ikke tilsvarende problem på min SGS2.

 

- kan bare glemme å multitasking mens jeg overfører filer fra ekstern minnekort.

 

- mens jeg spiller av video legger jeg merke til at det skjermen flimrer veldig svakt.

 

Noen som har opplevd tilsvarende?

Endret av Ali I Hagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...