Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy fader! Dumme Asus. Jeg snakket med dem over telefon og de sier at de er enige med meg angående saken min. De ba meg om å sende dem en mail bare for å bekrefte at jeg har registrert tabletten på siden deres. Litt senere byttet de mening og sendte en mail om at den første servicen er innenfor rimelig servicetid og jeg kan da derfor ikke heve kjøpet. Jeg har pokker meg ventet i 6 sammenhengde uker for at de skulle fikse den ferdig! De mener rett og slett at den første servicen er god nok. Altså å gi meg tilbake min tablett uten serienummer! F*** dem a!

 

Skal klage og se hva hvordan det ender med forbrukerrådet! Ikke tall om at jeg lar dette gå. Dette betyr bare at butikker generelt kan lett unngå urimelig reparasjonstid dersom jeg lar det gå.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Da fikk jeg min TF700 med docking stasjon igår og satt oppe litt vel lenge å tukla med den. :p

 

1 ting jeg lurer på: Når jeg bruker dockingstasjonen og skjermen ligger nede. Når jeg løfter opp skjermen, så skrur skjermen seg på, er det noen måte å hindre dette på feks timeout eller at jeg MÅ trykke på enter/skjermen el. Ender opp alltid med å starte en app/trykke ett sted på skjermen, når jeg løfter den. :/ :p minor detail, men irriterende for min del. :)

 

Noen som har spesifikke tips man kan gjøre på denne lille saken / evt anbefalte apps for tablet (som gjerne bruker HD skjermen). ? :)

Direkte linker eller forumtråd-linker er samme hva.

 

Btw: Batteriet holdt 4 timer ved konstant bruk igår (spill, surfing, video osv), ikke dårlig. :D

Lenke til kommentar

Vil det ikke være litt upraktisk å være så avhengig av et minnekort som hele tiden spretter ut?

Men jeg må vel prøve, får i gjennomsnitt rundt 1-2MB/s skrivehastighet ved tester..

 

EDIT: noen som vet om en reparasjon på garantien er lettvint, og om det vil hjelpe? Regner med softwareproblemene vil rettes opp i med JB, men når den ligger mellom 0,5 og 3 MB/s skrivehastighet, så er det grenser for hva som kan ordnes opp i med en enkel asus-oppdatering...

Endret av Perder
Lenke til kommentar

Hvilke modeller får Jellybean?

http://www.engadget.com/2012/07/20/asus-transformer-pad-jelly-bean-update-transformer-prime-transformer-pad/

 

So far, the outfit is committing to updating the Transformer Prime, along with the Transformer Pads TF300 and TF700. Though ASUS is careful to say it's considering other devices, it's still not promising to upgrade the original Eee Pad Transformer or Eee Pad Slider.

___________________________________________________________

 

Ett (langt) spørsmål fra min side: USB driver til TF700? Hvor skaffer jeg denne, jeg får ikke tableten til å koble seg til pc'n ordentlig (Windows 7).

 

Mislykker ved installering av en MTP driver.... Jeg har på "en måte" fått den koblet til, ved at den vises under "Min Datamaskin", men idet jeg skal kopiere filer over får jeg beskjed om at den er blitt koblet fra / ikke svarer lengere. Prøvde å skru av hvilemodus, så skjermen ikke svartnet, ingen nytte... Lastet ned og installerte:

 

http://www.asus.com/Tablet/Transformer_Pad/ASUS_Transformer_Pad_Infinity_TF700T/#download

 

Utilities:

ASUS Sync V1.0.83

* The Software needs to pair with Eee PAD

To sync your contact list and calendar between Eee PAD and PC. (This software is included in the PC Suite Utility.)

 

Da fant den plutselig og installerte 3 andre drivere:

ASUS Android Composite ADB Interface

ASUS Transformer Pad TF700T

USB Composite Device

 

Men MTP driveren som først skulle bli installert mislyktes. - Hjelp? :)

Lenke til kommentar

Heisann,

leste først testen til transformer 300t på amobil.no sine sider, og ble umiddelbart solgt.

Men så leste jeg tråden her, og ble litt mer skeptisk igjen.

 

1. Ønsker meg omsider et nettbrett til avlastning for bærbar PC. Da jeg ofte kobler pcen opp til TV'en, og skulle hatt et annet gadget enn telefonen til rådighet.

2. Har lenge syntes det har vært knotete å skrive på andre nettbrett, når jeg har prøvd de. Aldri eid et selv.

Så tastaturet virker gull, hvis det fungerer så bra som tester sier?

3. Den virker genial til å ha med på skolen, da den ikke tar så mye plass som en laptop, og i tillegg har betraktelig bedre batterikapasitet enn laptopen min.

Kommer eventuelt også til å bruke nettbrettet i forelesninger, og det vil bli mye matte og fysikk i år, noen som vet hvordan en penn evt. funker til å ta forelesningsnotater med? Får man kjøpt egen penn til denne modellen?

 

Har satt taket på rundt 4000 kroner rent økonomisk.

Hadde satt stor pris på noen innvendinger før jeg eventuelt går til innkjøp!

 

Og forresten, fungerer fortsatt ikke Spotify på denne modellen?

Endret av xHEROx
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig blitt kvitt Primen.

Hvordan ble du kvitt den?

Vel. Hvis du tidligere har lest mine innlegg angående min servicesituasjon så har Siba bestemt seg å returnere pengene tilbake fordi sjefen innså nå at Infocare tabba seg ut. De slettet serienummeret og forventer at det er to forskjellige service. Det går ikke ann. Så jeg fikk hevet kjøpet for urimelig lang servicetid.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Vel. Hvis du tidligere har lest mine innlegg angående min servicesituasjon så har Siba bestemt seg å returnere pengene tilbake fordi sjefen innså nå at Infocare tabba seg ut. De slettet serienummeret og forventer at det er to forskjellige service. Det går ikke ann. Så jeg fikk hevet kjøpet for urimelig lang servicetid.

 

Så Siba kan avgjøre dette? MPX bare gjemmer seg bak ASUS.

Lenke til kommentar

Vel. Hvis du tidligere har lest mine innlegg angående min servicesituasjon så har Siba bestemt seg å returnere pengene tilbake fordi sjefen innså nå at Infocare tabba seg ut. De slettet serienummeret og forventer at det er to forskjellige service. Det går ikke ann. Så jeg fikk hevet kjøpet for urimelig lang servicetid.

 

Så Siba kan avgjøre dette? MPX bare gjemmer seg bak ASUS.

Jeg vet ikke hvordan det er med nettbutikk, men du er jo kunde hos MPX og ikke ASUS. Men situasjonen din er jo litt anderledes der du må lever inn igjen. Altså om du får det samme feilen tre ganger kan du kreve pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Vel. Hvis du tidligere har lest mine innlegg angående min servicesituasjon så har Siba bestemt seg å returnere pengene tilbake fordi sjefen innså nå at Infocare tabba seg ut. De slettet serienummeret og forventer at det er to forskjellige service. Det går ikke ann. Så jeg fikk hevet kjøpet for urimelig lang servicetid.

 

Så Siba kan avgjøre dette? MPX bare gjemmer seg bak ASUS.

Jeg vet ikke hvordan det er med nettbutikk, men du er jo kunde hos MPX og ikke ASUS. Men situasjonen din er jo litt anderledes der du må lever inn igjen. Altså om du får det samme feilen tre ganger kan du kreve pengene tilbake.

 

Har bare feilen to ganger så langt.

Lenke til kommentar

Ok, hvis det skjer igjen så må du huske å si ifra at du vil heve kjøpet. De vil da ikke få lov til å fikse feilen, men at servicefolka bare sjekke om din feil faktisk foreligger der. Husker jeg hadde en sak der Expert fikset samme feil tre ganger selv om de kun får lov til å rette feilen to ganger.

 

For min del har det gått mere enn 6 uker på en service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...