Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Veldig dårlig sammenligning i grunn. "snapdragon s4"? Forskjellige telefoner med forskjellig hardware osv. Nei, jeg tar den der med en håndfull salt, og venter på en reell sammenligning.

 

Snapdragon S4 og Krait er vel det samme. Misforstår vi hverandre?

 

Uansett om Infinity kjører Tegra 3 eller Snapdragon, så vil problem være der fortsatt siden årsaken mest sannsynlig er svak IO scheduler eller kernel.

 

 

Forøvrig så har infinity kommet seg kraftig. Forsatt for jeg ikke kopiert store filer over FTP og ting går sent når en kopier store filer. Bortsett fra det går alt nydelig.

 

Har satt opp såkalt tablet hubs. Tablet ser nydelig ut nå :)

Endret av Ali I Hagen
Lenke til kommentar

Jepp, da har jeg hatt min TF300TG 3G i ca 3 uker, og lengre varte ikke den gleden før hele skjermen sprakk loddrett tvers over, med det resultat at den ikke er mulig å bruke lenger.. Har mailet komplett support, da jeg er i utlandet for øyeblikket. Er billigere å sende mail enn å ringe.. Så får se hva de sier, det må jo være garantisak da jeg aldri har behandlet den røfft, eller satt meg på den, eller prøvd å knekke den i fullt raseriutbrudd.. Av den enkle grunn at den har fungert så og si knirkefritt til nå.

 

Det har riktignok skjedd i ny og ne at Chrome har hengt seg, men ikke oftere enn at jeg kan leve med det. Og når jeg får spørsmålet om jeg vil lukke, eller vente, trykker jeg på vent og det går knirkefritt lenge igjen.

Filmer har aldri vært noe problem, og jeg har sett noen filmer på den allerede. Ypperlig å bruke til msn, skype, facebook, og nettsurfing ellers. Aldri noe problem å laste ned noe fra noe sted, aldri trøbbel med nettverket på trådløst. ALT har fungert tilfredsstillende... Jævlig surt at skjermen skulle sprekke av seg sjøl nå.. Nå som jeg hadde vent meg til den og blitt så glad i den! Tilbake til den gamle, trege laptopen en stund da... :(

 

Er imponert over batteritiden på den uten dock også, holder fint en dag om man ikke ser flere filmer, og bruker den hardt... Har hatt dager med lite bruk og da har den holdt i nesten 1,5 døgn... :)

 

Er alt i alt meget fornøyd :)

Irriterer meg mer over telefonen om dagen...

Lenke til kommentar

Jepp, da har jeg hatt min TF300TG 3G i ca 3 uker, og lengre varte ikke den gleden før hele skjermen sprakk loddrett tvers over, med det resultat at den ikke er mulig å bruke lenger.. Har mailet komplett support, da jeg er i utlandet for øyeblikket. Er billigere å sende mail enn å ringe.. Så får se hva de sier, det må jo være garantisak da jeg aldri har behandlet den røfft, eller satt meg på den, eller prøvd å knekke den i fullt raseriutbrudd.. Av den enkle grunn at den har fungert så og si knirkefritt til nå.

Får håpe du ikke blir møtt med samme beskjed som her: http:// http://newth.net/eirik/2012/06/17/komplett/ .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er stadige utsettelser hos MPX. Har hatt en TF300 bestilling inne i lang tid. Ny dato er 6.6.

 

Ny dato er 13.jun.2012...

 

Ny dato er 30.jun.2012

Minner sikkelig på Primen. Utsatt hele tiden...

 

Har jo venta siden februar elns, først på TF 201, fikk beskjed om at den var utgått, og har siden det ventet på TF300...

 

http://www.diskusjon...post&p=19161666

 

Men i dag kom den...

 

Etter noen timers bruk viste det seg at det var feil på skjermen. Den slutter plutselig å virke, noen ganger etter noen minutter, andre ganger etter en time e.l. Enheten ble returnert til MPX som sendte den videre Infocare. De mottok den 09.07.2012 og har nå byttet hovedkort og står med status fra 20.07.2012 «Venter tilbakemelding fra leverandør».

 

Fatter ikke at de forsøker å bruke tid til å reparere splitter nye nettbrett og heller ikke sender de tilbake til ASUS.

 

Har som sagt venta siden Februar på ASUS nettbrett som virker. Tror man bør styre unna ASUS nettbrett.

Lenke til kommentar

Hei, har ett par små spørsmål.

 

1. Hvordan program engner seg best til avspiling av film/streams?

 

2. Finnes det program så jeg kan streame direkte/spille av film fra PC?

 

3. Mulig med slags ad-block script til chrome?

Diceplayer er den spilleren jeg har hatt størst suksess med. Har ikke testet så mye med streaming, men hvis de ligger i en delt mappe på pcen tror jeg du bare kan begynne å laste den over fra pcen og så åpne den i diceplayer. Edit: Mulig bsplayer er et bedre valg for streaming fra windows shares.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det skjer noe med reklamasjonsretten hvis man tar i bruk asus sitt "unlock tool"? Ser at asus sier at de vil betrakte en enhet som er låst opp som "endret", og at den derfor ikke vil bli dekket av g arantien(og den kan ikke tilbakeføres). Men gir Asus sin garanti noen ytterlige rettigheter utover den lovfestede reklamasjonsretten? Og kan Asus nekte å reparere enhten ved hardware feil hvis enhten er låst opp? Med alle browser ANRene og CM10 på veg blir det mer og mer fristende å roote.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst på en 300TG med tastaturdocking, men jeg leser jo mye negativt her, så jeg nøler. Skal jeg satse på at det kommer ny software som ordner opp, eller skal jeg la det være og vente på noe annet, eller evt satse på Samsung? (Jeg liker ikke Apple).

 

En annen sak er om jeg kan bruke hjemmemailen (windows live mail) på denne, eller få tilgang på den?

Lenke til kommentar

Har flashet og "testet" CyanogenMod 10.0 Preview Edition i 20 minutter nå! Ser virkelig pent ut. Den virket også veldig kjapp, til tross for at den er i et tidlig stadie.

 

Nye og stilige ting jeg har lagt merke til:

*Google Now

*Låsskjermen

*Nye animasjoner

*Varslingsvinduet (nede til høyre)

 

Har kjørt AndroWook i noen uker, og var veldig fornøyd. I forhold til stock var det som en helt ny tablet. Nå skal jeg flashe meg videre, og kommer til å teste ut hva Gummyrom byr på :)

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst på en 300TG med tastaturdocking, men jeg leser jo mye negativt her, så jeg nøler. Skal jeg satse på at det kommer ny software som ordner opp, eller skal jeg la det være og vente på noe annet, eller evt satse på Samsung? (Jeg liker ikke Apple).

 

En annen sak er om jeg kan bruke hjemmemailen (windows live mail) på denne, eller få tilgang på den?

 

Jeg var veldig heldig med min iallefall :) Jeg kjøpte uten docking.. Men du kan vel bruke både online, live mail, gmail og hvilken som helst epost på disse brettene.

Jeg kan trygt anbefale TF300TG 3G utifra mine erfaringer. Men nå blir det jo spennende å se hva som skjer med det nå som skjermen sprakk...

Lenke til kommentar

Jeg har TF201, men har nå mistet laderen. Finner ikke den i noen norske nettbutikker. Er det jeg som er elendig å lete, eller må jeg virkelig bestille fra ebay/amazon o.l?

 

Hva med vanlige norske butikker, finnes den noen steder der? Det må jo være en butikk som har Transformer Prime inne på lager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det skjer noe med reklamasjonsretten hvis man tar i bruk asus sitt "unlock tool"? Ser at asus sier at de vil betrakte en enhet som er låst opp som "endret", og at den derfor ikke vil bli dekket av g arantien(og den kan ikke tilbakeføres). Men gir Asus sin garanti noen ytterlige rettigheter utover den lovfestede reklamasjonsretten? Og kan Asus nekte å reparere enhten ved hardware feil hvis enhten er låst opp? Med alle browser ANRene og CM10 på veg blir det mer og mer fristende å roote.

 

Jeg har akkurat sendt en mail til komplett.no for aa forsoeke aa reklamere paa brettet (tf201) da jeg mener at jeg boer kunne reklamere paa at nettlesere og ikke minst skriveprogrammer krasjer hele tiden. Svaret jeg fikk var at "softwarefeil ikke dekkes av garanti/reklamasjon". Da kan jeg ikke se for meg at aa endre software da kan paavirke garanti/reklamasjon i andre retningen heller? Det virker i allefall litt bkvendt for meg.

 

Jeg sendte dog en mail til forbrukerombudet for aa spoerre om det faktisk kan vaere rett at jeg ikke kan reklamere paa kjente softwarefeil som ikke blir rettet. Jeg synes at det hoeres veldig rart ut at jeg ikke skal faa rettet en feil som oedelegger muligheten min til aa bruke brettet som notatverktoey (Det var tross alt det jeg kjoepte det for).

 

 

 

 

For the record:

Dette er foerste gang jeg har opplevd at HW-tastaturet ikke fungerer med skandinaviske bokstaver -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...