Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Det var vel noen issues da den kom, men ettersom jeg har forstått av andre innlegg i denne tråden - samt min egen utgave, så er de vel så godt som eliminert med den siste firmwaren (.30). Jeg føler at den er raskere enn primen (da jeg hadde den i begynnelsen av februar - riktignok har jeg ikke prøvd prime med ny firmware). Batteritiden er nok litt kortere, og den har ikke dagslysmodus på skjermen - lysstyrken er tilsvarende primen på maks (uten outdoor-mode).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har roota min, men ikke unlocka bootloader ennå. Har tenkt å vente til det kommer 4.1-roms :) - Burde ikke ta så lang tid - Asus er normalt ganske raske med oppdateringer, i tillegg er så vidt jeg har skjønt hardwaren i nexus7 og tf300t nokså lik - så skulle ikke forundre meg om vi ser ports om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en TF300T som jeg fikk på mandag. Rimelig fornøyd, men synes at apper crasher litt for ofte. Nettleseren min gir meg ofte en "nettleseren svarer ikke. Vil du vente eller avslutte". Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette?

 

Har du siste firmware? .30? Jeg har null problemer med dette på min.

Lenke til kommentar

Til alle som vurderer Transformer TF300 men er skeptiske pga rapporter om problemer med krasjende nettlesere: Jeg har hatt min TF300TG i en uke nå og har bare opplevd nettleserkrasj to ganger. En del ganger får jeg melding om at nettleseren ikke svarer, men da klikker jeg på Vent og nettleseren fungerer igjen umiddelbart. Min skepsis er borte. Jeg er veldig fornøyd med TF300!

Lenke til kommentar

Jeg har brukt min unlocka tf201 med AndroWook i over en uke nå! Jeg vil beskrive det som vendepunktet for meg mtp videre bruk av Primen. Jeg var farlig nær å kvitte meg med den, men jeg fant til slutt ut at jeg måtte teste den med custom ROM.

 

Før jeg unlocka og la inn på AndroWook:

- Til tider treig og hakkete

- Nettleseren krasjet omtrent hele tiden, mye lagging, ANRs og autmatisk avslutning. Dette avhenger selvfølgelig av nettleser, men jeg opplevde særlig ANRs med alle.

- Mange spill krasjet, enten ved oppstart eller midt i. Typisk ANR

- God batteritid

- Dårlig WiFi

- Mye bugs! Både småbugs og alvorlige bugs.

 

Etter at jeg unlocka og la inn på AndroWook:

- Rask - alt flyter veldig fint

- Nettleseren er blitt MYE bedre, der jeg har gått fra å oppleve mellom 15-20 ANRs om dagen til 1-2 ved hardt bruk.

- Spillene krasjer veldig sjeldent

- Bedre batteritid

- Like dårlig WiFi (ikke at jeg forventet noe bedre)

- Fortsatt noen småbugs som kommer av og til

 

Jeg er altså veldig fornøyd og anbefaler de som er så lei at de har lyst å kaste den i bakken eller litt vennligere, selge den, om å teste ut custom ROMs.

Lenke til kommentar

Du slipper å tenke på å roote brettet, ettersom det følger med i ROMen. Når du legger inn på AndroWook blir den automatisk rootet.

 

Fremgangsmåten for å låse opp brettet er veldig enkelt, da du simpelt laser ned en .apk fil, installerer den som en vanlig app og følger instruksjonene appen viser.

 

Når det gjelder å legge inn på selve ROMen er det litt mer komplisert, særlig visst du ikke har vært bort i dette tidligere. Men følger du instruksjonene som er gitt, til punkt og prikke, skal det gå greit :)

 

Du finner AndroWook tråden her

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du slipper å tenke på å roote brettet, ettersom det følger med i ROMen. Når du legger inn på AndroWook blir den automatisk rootet.

 

Fremgangsmåten for å låse opp brettet er veldig enkelt, da du simpelt laser ned en .apk fil, installerer den som en vanlig app og følger instruksjonene appen viser.

 

Når det gjelder å legge inn på selve ROMen er det litt mer komplisert, særlig visst du ikke har vært bort i dette tidligere. Men følger du instruksjonene som er gitt, til punkt og prikke, skal det gå greit :)

 

Du finner AndroWook tråden her

 

Hjertelig!

Lenke til kommentar

Herre min hatt!

 

AndroWook er bare helt fantastisk. Nok en gang kommer utvikler miljøet til unnsetning. Elsker valgfriheten denne rommen gir under installering, og endelig er man kvitt all denne bloatwaren Asus prakker på deg.

 

Jeg har fått ett helt nytt brett un der fingrene. Stor takk til Bartin :)

Lenke til kommentar

Herre min hatt!

 

AndroWook er bare helt fantastisk. Nok en gang kommer utvikler miljøet til unnsetning. Elsker valgfriheten denne rommen gir under installering, og endelig er man kvitt all denne bloatwaren Asus prakker på deg.

 

Jeg har fått ett helt nytt brett un der fingrene. Stor takk til Bartin :)

Bare hyggelig! Veldig kjekt at det funket så bra for deg også :)

 

Hvor fant dere AndroWook som akp? Finner det bare som zip, og kjenner ikke helt at jeg gidder å roote brettet akkurat nå.

Jeg tror nok du må flashe AndroWook. Jeg har aldri hørt om en apk fil som gjør dette. Og for å skaffe deg dette må du både unlocke, flashe og roote.

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

jeg har lyst på en TF700T men lurer på om det går an å instalere wine eller et annet lignede program på den slik at jeg kan bruke word og exel?

 

Nei, dessverre. Man kan ikke installere x86 programmer på ARM (tablets/mobiler). Folk har prøvd å porte wine til ARM i åresvis, men ingen er i nærheten av noe som kan brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...