Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville bare takke for personen som tipset at Chrome har blitt mye bedre til nettbrett hvem enn han var, har som de fleste testet og herjet og har den siste tiden brukt ICS ++ men tenkte aa prove chrome til nexusen min for synkingen sin skyld, men aa fytty hvor mye bedre chrome fungerer til primen! ANR har blitt radikalt mindre, ting gaar utrolig nok mer smooth og liker meny-oppsettet, jeg beholder chrome lett!

Lenke til kommentar

Hei godtfolk :)

 

Da har fruen kjøpt meg en FT201 i bursdagsgave. Er det noen ting jeg bør tenke på/programmer jeg "må ha" ?

 

Har brukt litt android i form av HTC Desire noen mnd men ellers bare w7.

 

Den kjører fw nr: ww_epad_9.4.2.28-20120525

Lenke til kommentar

Noen som er veldig keen på å skrive en step-by-step guide på hvordan man skal innstallere Androwook? Jeg har unlocka brettet, og lastet ned Androwook-romen, men hva jeg skal gjøre videre er jeg helt blank på... Synes installasjonsinstruksjonen i Androwook-tråden er veldig tynn. Og ja, har aldri rootet en enhet før. Hjelp tas hjertelig imot :)

Lenke til kommentar

Da er det 3 uker siden jeg sendte min TF201 til reperasjon. Og delen til å fikse det forventes ikke ankommet før om 4 dager. Latterlig opplegg.

 

Ha i bakhodet at hvis du kjøper en Asus pad, og noe går galt, så må du gjennom hele Infocare-mølla, og den er smurt i sirup.

Som nevnt tidligere i tråden så har du krav til avhjelp innen rimelig tid (4-5 uker er i ytterkanten av det som forventes å være "rimelig"). Hvis ikke har du krav på erstatning og / eller evt heving av kjøp. Push på dem.

Lenke til kommentar

Da er det 3 uker siden jeg sendte min TF201 til reperasjon. Og delen til å fikse det forventes ikke ankommet før om 4 dager. Latterlig opplegg.

 

Ha i bakhodet at hvis du kjøper en Asus pad, og noe går galt, så må du gjennom hele Infocare-mølla, og den er smurt i sirup.

Da er vi nesten på lik ventetid. På førstkommende mandag har det gått tre uker for meg også siden jeg sendte den inn hos Siba. På servicesiden står det at de hat bestilt reservedeler og slik har det vært lenge.

 

Nå begynner jeg å lure på om Asus i det hele tatt har reservedeler til TF201 når Primen ikke selges lenger. Tre uker... det er grensen til Elkjøp det. Lurer på hvor lenge Siba mener er rimelig tid.

Lenke til kommentar

Spørsmål til dere som har kjøpt ASUS Transformer Pad Infinity TF700T WFi, uten tastatur. Hva var med i pakka. Er sync/ladekabelen (usb-40 pin) med ?? Får litt ulent svar fra nettbutikken

 

Arne M

 

Kjøpte meg TF700 i forrige uke og sync/ladekabel følger med i esken...For øvrig så vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med modellen og at jeg ikke har hatt noen problemer i det hele tatt. Det første jeg gjorde var å laste ned chrome og jeg har ikke engang forsøkt å surfe på internett med default stock browser.

Lenke til kommentar

Noen som har bra tips til sleeves som dekker både for og baksiden på TF700? Har sett litt rundt, man har ikke funnet noen jeg syntes ser bra ut og samtidig sender til Norge.

 

Har sett at de har noen sleeves til TF700 på ps.no, men syntes det er en stiv pris når du må betale 350,- pluss frakt slik at det totalt passerer 500,-.

 

Link til sleeve jeg har sett på på.no

 

http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=298993&model=&salg=

Lenke til kommentar

Noen som er veldig keen på å skrive en step-by-step guide på hvordan man skal innstallere Androwook? Jeg har unlocka brettet, og lastet ned Androwook-romen, men hva jeg skal gjøre videre er jeg helt blank på... Synes installasjonsinstruksjonen i Androwook-tråden er veldig tynn. Og ja, har aldri rootet en enhet før. Hjelp tas hjertelig imot :)

 

Instruksjon fra XDA:

1.Ensure your Transformer Prime is unlocked and that you have Clockwork Mod Recovery (or any other custom recovery) installed.

2.Power down the Transformer Prime and then boot into recovery by holding both power button and volume down button.

3.Release buttons and press the volume up button to boot in CWM.

4.Backup exisiting ROM (Optional but highly recommeneded)

5.Wipe data/factory reset.

6.Wipe cache partition.

7.Wipe dalvik cache (in Advanced menu).

8.Install zip from sdcard and then reboot when finished.

 

1. Last ned og installer ROM manager fra Play Store, åpne appen og trykk Flash ClockworkMod Recovery.

2 og 3. Nå kan du enten gå inn igjen på ROM manager og trykke "reboot into recovery" eller bruke instruksen fra XDA

4. Ta en backup i tilfelle noe skulle gå galt. I CWM blar du ned til backup and restore, og videre på backup eller backup to internal SD.

5, 6 og 7. sier seg selv.

8. Trykk "install zip from sdcard", for så å velge AndroWook zipfilen som du skulle plassert i det interne minnet.

 

Tips: Får å bla og velge i CWM bruker du volumtastene og powerknappen :)

Lykke til! Spør om noe var uklart :)

 

EDIT: VIKTIG!

 

**NOTE** When flashing v2.1 onwards please ensure you use TWRP rather than CWM as for some reason CWM is causing errors when AndroWook Prime v2.1 zip is flashed via this recovery method.**NOTE

 

Jeg så nå at de oppfodrer til å bruke TWRP (http://teamw.in/project/twrp/) istedenfor CWM som recovery. Når jeg flashet AndroWook brukte jeg CWM, og det gikk helt fint. Så det får være opp til deg om du tar risken eller om du kjører safe. Har ikke vært borti i TWRP, men antar det er noen lunde likt CWM.

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

Er forskjellen mellom stock og rot saapass markant altsaa? Vurderer men tror en storre update er like rundt hjornet, flashet min nexus til 4.1.1 igaar og det var helt sinnssyk a-ha opplevelse, naa gaar ting smooth paa den devicen.

 

Men primen er seriost en rar dings; fra ARN med ICS ++ og live wallpaper (standard asus) til aa skifte til en standard wallpaper og CHrome saa sluttet alle de javla ARN aa komme og primen ble MYE mye mer stabil; for aa ikke snakke om at chrome har geniale losninger som jeg personlig falt for. <3

Lenke til kommentar

Sendte inn Primen med feilmelding "Browser stops. Wait or close message. Reboots automatically." Eller, det er nå sammendraget Asus lagde av mailen min, de ignorerte det om strekene på skjermen.

 

Anywho, de skiftet ut hovedkortet som svar. Er det noen som har vært borti det før? Trodde de bare loddet i lignende saker eller skiftet ut hele tabben.

Lenke til kommentar

Spørsmål til dere som eier en EEE Pad TF300: Føles den billig med plastikken bakpå? Eller sitter den såpass greit at det føles OK? Jeg har en Galaxy S2-mobil som har plastdeksel, og der tenker jeg overhodet ikke over at det er plast engang, den føles bra i samrbeid med vekt, utforming og glasset foran. Lurer på om det er noe ala det med Asusen, eller om det føles litt.. "kinavare"?

 

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...