Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som har oppdatert TF700 brettet deres:

 

Måtte dere gjøre noe spesielt eller fant brettet oppdateringen selv?

 

Jeg fikk mitt i dag som kjører på 9.4.5.22 og siste firmware er jo 9.4.5.26.

 

Jeg har prøvd "cold boot" flere ganger og lastet inn filene på internt sdkort, men brettet finner ingen oppdateringer når jeg går inn og sjekker..

 

Noen tips mottas gjerne :)

 

mvh Inge L

Lenke til kommentar

Det er stadige utsettelser hos MPX. Har hatt en TF300 bestilling inne i lang tid. Ny dato er 6.6.

 

Ny dato er 13.jun.2012...

 

Ny dato er 30.jun.2012

Minner sikkelig på Primen. Utsatt hele tiden...

 

Har jo venta siden februar elns, først på TF 201, fikk beskjed om at den var utgått, og har siden det ventet på TF300...

 

http://www.diskusjon...post&p=19161666

 

Men i dag kom den...

 

Etter noen timers bruk viste det seg at det var feil på skjermen. Den slutter plutselig å virke, noen ganger etter noen minutter, andre ganger etter en time e.l. Enheten ble returnert til MPX som sendte den videre Infocare. De mottok den 09.07.2012 og har nå byttet hovedkort og står med status fra 20.07.2012 «Venter tilbakemelding fra leverandør».

 

Fatter ikke at de forsøker å bruke tid til å reparere splitter nye nettbrett og heller ikke sender de tilbake til ASUS.

 

Har som sagt venta siden Februar på ASUS nettbrett som virker. Tror man bør styre unna ASUS nettbrett.

 

Har fått det tilbake etter reparasjon. Infocare sendte det i posten uten annen embalasje enn den vesle ASUS pappesken, men heldigvis ser det ikke ut til å ha blitt skadet i posten.

 

Men problemene er de samme. Programmene krasjer hele tiden og skjermen låser seg. Man får ikke låst opp skjermen fordi den ikke responderer, men den krasjer og booter av seg selv for så å ikke respondere etter self-boot.

 

Jeg har et Samsung Galaxy Tab 10.1 nettbrett. Det er stabilt, men ikke så raskt. Min erfaring er at ASUS nettbrett skal man holde seg langt unna.

Lenke til kommentar

Til dere som har oppdatert TF700 brettet deres:

 

Måtte dere gjøre noe spesielt eller fant brettet oppdateringen selv?

 

Jeg fikk mitt i dag som kjører på 9.4.5.22 og siste firmware er jo 9.4.5.26.

 

Jeg har prøvd "cold boot" flere ganger og lastet inn filene på internt sdkort, men brettet finner ingen oppdateringer når jeg går inn og sjekker..

 

Noen tips mottas gjerne :)

 

mvh Inge L

 

Prøv å gå inn på Settings - About tablet - System Firmware update - Check Update. Så skal du få opp en notifikasjon.

 

De fleste verden over skal ha fått oppdatering nå.

Lenke til kommentar

Det er stadige utsettelser hos MPX. Har hatt en TF300 bestilling inne i lang tid. Ny dato er 6.6.

 

Ny dato er 13.jun.2012...

 

Ny dato er 30.jun.2012

Minner sikkelig på Primen. Utsatt hele tiden...

 

Har jo venta siden februar elns, først på TF 201, fikk beskjed om at den var utgått, og har siden det ventet på TF300...

 

http://www.diskusjon...post&p=19161666

 

Men i dag kom den...

 

Etter noen timers bruk viste det seg at det var feil på skjermen. Den slutter plutselig å virke, noen ganger etter noen minutter, andre ganger etter en time e.l. Enheten ble returnert til MPX som sendte den videre Infocare. De mottok den 09.07.2012 og har nå byttet hovedkort og står med status fra 20.07.2012 «Venter tilbakemelding fra leverandør».

 

Fatter ikke at de forsøker å bruke tid til å reparere splitter nye nettbrett og heller ikke sender de tilbake til ASUS.

 

Har som sagt venta siden Februar på ASUS nettbrett som virker. Tror man bør styre unna ASUS nettbrett.

 

Har fått det tilbake etter reparasjon. Infocare sendte det i posten uten annen embalasje enn den vesle ASUS pappesken, men heldigvis ser det ikke ut til å ha blitt skadet i posten.

 

Men problemene er de samme. Programmene krasjer hele tiden og skjermen låser seg. Man får ikke låst opp skjermen fordi den ikke responderer, men den krasjer og booter av seg selv for så å ikke respondere etter self-boot.

 

Jeg har et Samsung Galaxy Tab 10.1 nettbrett. Det er stabilt, men ikke så raskt. Min erfaring er at ASUS nettbrett skal man holde seg langt unna.

 

Jeg var i kontakt med MPX og de vil ikke bytte nettbrettet siden ASUS ikke vil bytte produkter som er over 14 dager (brukte over en uke med system restore, testing, oppgradering til siste Android osv.)

 

De henviser meg til Infocare som har forsøkt å reparere nettbrettet uten å klare det og vil at jeg skal sende det til dem en gang til.

 

Hold deg unna ASUS transformer. Hvis du får problemer som mange andre har fått så får du ikke byttet (i alle fall ikke hos MPX).

Lenke til kommentar

Til dere som har oppdatert TF700 brettet deres:

 

Måtte dere gjøre noe spesielt eller fant brettet oppdateringen selv?

 

Jeg fikk mitt i dag som kjører på 9.4.5.22 og siste firmware er jo 9.4.5.26.

 

Jeg har prøvd "cold boot" flere ganger og lastet inn filene på internt sdkort, men brettet finner ingen oppdateringer når jeg går inn og sjekker..

 

Noen tips mottas gjerne :)

 

mvh Inge L

 

Prøv å gå inn på Settings - About tablet - System Firmware update - Check Update. Så skal du få opp en notifikasjon.

 

De fleste verden over skal ha fått oppdatering nå.

 

Problemet var at når jeg sjekka manuelt så fant den ingen oppdatering.

Men det løste seg.. Var jeg som hadde misforstått og pakket opp zip fila før jeg kopierte den inn på brettet..

 

Merker fortsatt litt lag, spesielt når jeg scroller i Chrome, men ellers virker TF700 veldig bra.

Lenke til kommentar

Det er stadige utsettelser hos MPX. Har hatt en TF300 bestilling inne i lang tid. Ny dato er 6.6.

 

Ny dato er 13.jun.2012...

 

Ny dato er 30.jun.2012

Minner sikkelig på Primen. Utsatt hele tiden...

 

Har jo venta siden februar elns, først på TF 201, fikk beskjed om at den var utgått, og har siden det ventet på TF300...

 

http://www.diskusjon...post&p=19161666

 

Men i dag kom den...

 

Etter noen timers bruk viste det seg at det var feil på skjermen. Den slutter plutselig å virke, noen ganger etter noen minutter, andre ganger etter en time e.l. Enheten ble returnert til MPX som sendte den videre Infocare. De mottok den 09.07.2012 og har nå byttet hovedkort og står med status fra 20.07.2012 «Venter tilbakemelding fra leverandør».

 

Fatter ikke at de forsøker å bruke tid til å reparere splitter nye nettbrett og heller ikke sender de tilbake til ASUS.

 

Har som sagt venta siden Februar på ASUS nettbrett som virker. Tror man bør styre unna ASUS nettbrett.

 

Har fått det tilbake etter reparasjon. Infocare sendte det i posten uten annen embalasje enn den vesle ASUS pappesken, men heldigvis ser det ikke ut til å ha blitt skadet i posten.

 

Men problemene er de samme. Programmene krasjer hele tiden og skjermen låser seg. Man får ikke låst opp skjermen fordi den ikke responderer, men den krasjer og booter av seg selv for så å ikke respondere etter self-boot.

 

Jeg har et Samsung Galaxy Tab 10.1 nettbrett. Det er stabilt, men ikke så raskt. Min erfaring er at ASUS nettbrett skal man holde seg langt unna.

 

Jeg var i kontakt med MPX og de vil ikke bytte nettbrettet siden ASUS ikke vil bytte produkter som er over 14 dager (brukte over en uke med system restore, testing, oppgradering til siste Android osv.)

 

De henviser meg til Infocare som har forsøkt å reparere nettbrettet uten å klare det og vil at jeg skal sende det til dem en gang til.

 

Hold deg unna ASUS transformer. Hvis du får problemer som mange andre har fått så får du ikke byttet (i alle fall ikke hos MPX).

Er nesten på samme posisjon som deg. Jeg leverte inn til Siba som leverte til Infocare. De byttet ut motherboard og kamera. Før jeg fikk testet den ordentlig fant jeg ut at den har blitt nedgradert og at jeg ikke får oppdatere den pga mangel på serienummer.

 

Det verste var at Siba mente dette er to forskjellige service da det er to forskjellige feil. Jeg mente dog at det er en jævlig lang service da det er en pådratt feil som Infocare hadde gjort. Siba kontaktet Asus (tror jeg) og de sa at det også er to type feil.

 

Jeg kontaktet Forbrukerrådet og de sa dersom feilen ble påført fra forhandleren og jeg meldte den ifra med en gang, da telles dette som en lang service. Det har nesten gått 6 uker nå... På tide å sende inn en skriftlig klage.

 

Og jeg er helt enig med deg Asicman, hold dere unna Asus når det gjelder tablett. De leverer ikke!

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale alle om å holde seg unna ASUS generelt pga. av dette. Får du en dårlig PC eller nettbrett forsøker du først å legge inn siste BIOS, oppgraderinger, system restore, kontakter support, kosulterer nettsteder. Dette sammen med forsendelse og retur av varen strekker seg raskt over 14 dager (i mitt tilfelle kan man argumentere at det ikke 14 dager avhengig av når man definerer perioden jeg var i besittelse av nettbrettet). Da får du den rundansen med å levere til Infocare som ikke klarer å fikse feilen osv.

 

Jeg jobber i et stort firma som i enkelte tilfelle kan kjøpe inn opptil 50.000 laptop'er i et år. Jeg skal gjøre hva jeg kan for å fortelle om min erfaring med ASUS og at vi ikke kjøper ASUS utstyr pga. av at man vil slippe slike problemer.

Lenke til kommentar

Fikk opplyst fra MPX at det er 7 dager som gjelder. Er ASUS varen 7-dager og har feil så får du ikke ny, men må innom Infocare med lang reparasjon og problemer med reparasjon. Jeg bestilte nettbrettet 23 april 2012, men har fortsatt ikke noe fungerende nettbrett.

 

Styr unna ASUS!

Lenke til kommentar

Jeg har reklamert og de insisterer på å reparere:

 

Hvis det blir urimelig dyrt for selger å gi deg ny vare, kan han kreve å få reparere istedenfor. Det skal likevel ikke påføre deg urimelig store ulemper. Hvis første gangs reparasjon ikke er vellykket, har selger muligheten til å prøve å reparere samme mangel én gang til. I enkelte tilfeller vil han ha rett til flere forsøk på samme mangel.

 

Det beste er:

 

Hold deg unna ASUS som opererer med en slik reparasjonspolicy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...