Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Må bare si jeg gleder meg til ett WP8 brett kommer ut.

Håper det blir bedre enn rasket fra Android og særlig ASUS.

Ett nettbretts viktigste oppgave er jo å kunne surfe på nettet problemfritt, og selv denne grunnleggende egenskapen makter ikke ASUS å få til.

Samsung med GT 10.1 var betraktelig bedre, men ikke godt nok. Skulle gjerne hatt iPad, som jo faktisk fungerer, men mulighetene synes jeg ikke er gode nok på det brettet som ved Android brett.

Så inntil noe bedre kommer på markedet, så må jeg bare slite med TF300T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A nice. Så nesten ut som stoff, og ikke plast. Får sjå etter ferien om det kanskje blir en second pad til dama da. Har du opplevd nevneverdige problemer med den?

 

Den har i grunnen fungert som ei kule. Eneste jeg har merket er at kamerabildet er noe strukket på Skype video call og med Smart Tools. Usikker på om det er kamera-driver eller om det er programmene det er noe galt med. Har en tråd på XDA her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1726090

 

edit: testet nå ved å ringe min andre skype-konto med video-call, det problemet ser kun ut til å være på brett-skjermen, mottaker får bildet som normalt. Mulig det er noe jeg har gjort en eller annen plass... :p

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Har liggende en bestilling på en TF300TG med dock, men siste status hos komplett sier ubekreftet på lager 29.6. Fant tilfeldigvis en Samsung GT 10.1 med 3G til snaut 3k på elkjøp. Endte opp med å plukke den med meg nesten på impuls, da ferien begynner nå, og jeg var lei av å vente. Problemet nå er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal kansellere ordren på TF300 og beholde Samsungen, eller returnere den og heller gå for transformeren. Alternativ 3, beholde Samsungen til transformeren dukker opp.

Hva mener folket - er Asusen verdt å vente på (og legge på 2k for)?

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Har et irriterende problem med min tf300. Det ser ut som dockingbatteriet ikke lader seg i det heletatt. Får lada nettbrettet gjennom den men batteri indikatoren viser 0%.

Noen andre med samme problem eller en løsning?

 

Prøvd å koble fra strømmen fra dockingstasjonen, tatt av padda, koblet på igjen og sett om indikatoren på siden lyser?

 

Det lyser, eller blinker. Skal la den stå og se om batteriet i tastaturet lader seg opp.

Lenke til kommentar

Hva mener folket - er Asusen verdt å vente på (og legge på 2k for)?

 

Kan ikke anbefale Asus-paddene. De er flotte når de fungerer, men det er jaggu ikke ofte. Du må nesten regne med at det skjer noe tull med den. Det er jo også denne tråden et godt bevis på, nesten alle har trøbbel med sine TFxxx. Har ikke prøvd Samsungen, så skal ikke uttale meg om den. iPad er nok det beste, og det kjedeligste, kjøpet pr dags dato.

Lenke til kommentar

Har et irriterende problem med min tf300. Det ser ut som dockingbatteriet ikke lader seg i det heletatt. Får lada nettbrettet gjennom den men batteri indikatoren viser 0%.

Noen andre med samme problem eller en løsning?

 

Prøvd å koble fra strømmen fra dockingstasjonen, tatt av padda, koblet på igjen og sett om indikatoren på siden lyser?

 

Det lyser, eller blinker. Skal la den stå og se om batteriet i tastaturet lader seg opp.

 

Om den blinker, så lader den ikke. -Skal lyse fast.

Lenke til kommentar

Har et irriterende problem med min tf300. Det ser ut som dockingbatteriet ikke lader seg i det heletatt. Får lada nettbrettet gjennom den men batteri indikatoren viser 0%.

Noen andre med samme problem eller en løsning?

 

Prøvd å koble fra strømmen fra dockingstasjonen, tatt av padda, koblet på igjen og sett om indikatoren på siden lyser?

 

Det lyser, eller blinker. Skal la den stå og se om batteriet i tastaturet lader seg opp.

 

Om den blinker, så lader den ikke. -Skal lyse fast.

 

Får den ikke til å lyse fast, men padden blir ladet gjennom fordet. Må vel bare dra til butikken å bytte for dette må være en reklamasjonsak?

Lenke til kommentar

Har kommet en rekke tester av Infinity, ser flere av dem nevner problemer med Force Close av nettleseren. Gjør meg litt mindre hypp på den...mulig jeg venter til at en del har fått den og evt kan avkrefte problemer ved generell nettsurfing

 

Dette sliter alle Transformer padene med. At de ikke har klart å gjort noe med dette på TF700 er ikke videre imponerende. Får iallefall meg til å styre glatt unna

Lenke til kommentar

Har et irriterende problem med min tf300. Det ser ut som dockingbatteriet ikke lader seg i det heletatt. Får lada nettbrettet gjennom den men batteri indikatoren viser 0%.

Noen andre med samme problem eller en løsning?

 

Prøvd å koble fra strømmen fra dockingstasjonen, tatt av padda, koblet på igjen og sett om indikatoren på siden lyser?

 

Det lyser, eller blinker. Skal la den stå og se om batteriet i tastaturet lader seg opp.

 

Om den blinker, så lader den ikke. -Skal lyse fast.

 

Får den ikke til å lyse fast, men padden blir ladet gjennom fordet. Må vel bare dra til butikken å bytte for dette må være en reklamasjonsak?

 

Du burde nok gjøre det. Kan være kontakten som har fått seg en smell òg. Men stikk inn med den.

 

Har kommet en rekke tester av Infinity, ser flere av dem nevner problemer med Force Close av nettleseren. Gjør meg litt mindre hypp på den...mulig jeg venter til at en del har fått den og evt kan avkrefte problemer ved generell nettsurfing

 

Dette sliter alle Transformer padene med. At de ikke har klart å gjort noe med dette på TF700 er ikke videre imponerende. Får iallefall meg til å styre glatt unna

 

Det er jo ikke superhardt å bytte nettleser. Men at det klikker på samtlige modeller må jo være en programmeringsfeil. Rart de ikke klarer å fikse en så "enkel" feil.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke superhardt å bytte nettleser. Men at det klikker på samtlige modeller må jo være en programmeringsfeil. Rart de ikke klarer å fikse en så "enkel" feil.

 

På min Prime gjelder det alle nettlesere, dog noen er bedre enn andre.

Lenke til kommentar

Har begynt å bli skikkelig lei av at nettleseren krasjer og tabben restarter seg. Er man midt i et omfattende søk på nett eller har mase faner oppe, så blir det så latterlig irriterende. Har brukt tabben ca 4 timer det siste døgnet, og i løpet av den tiden har nettleseren krasjet ca 10 ganger og restartet 3. Er det faen mulig.

 

De burde sparke alle innen software/firmware i Asus.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke superhardt å bytte nettleser. Men at det klikker på samtlige modeller må jo være en programmeringsfeil. Rart de ikke klarer å fikse en så "enkel" feil.

 

Hadde det vært så enkelt.

Standard nettleseren er rask og enkel i bruk, men henger ofte og avsluttes ofte.

Opera er bare treeeeeeeg. Men til gjengjeld mere stabil, selv om den også til tider avslutter uten grunn

 

Dette er de 2 jeg har brukt på min TF300, men de gangene jeg har prøvdt både Chrome, Boat og Dolphin har det ikke vært noe bedre. De har som regel røket ut av taben etter noen dager uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt TF300TG med tastatur. Kommer kanskje på lager om noen dager.

Men jeg er veldig usikker om jeg skal avbestille den eller ikke.

Trodde at problemene hadde blitt fikset til nå. Men når også TF700 sliter, så vet jeg ikke.

Det er ikke sikkert Asus klarer å fikse problemet i hele tatt.

Håper det kommer en fiks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...