Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men opera hakker jo så utrolig mye og virker helt skakkjørt, hvilken versjon bruker du ? Eg liker virkelig oppsettet og det intuitive med nettleseren. Men det er uaktuelt å føle at jeg har gått 10 år tilbake i hastighet.

 

Bruker Opra Mobile 12.00

 

Er som å velge mellom pest eller kolera, Opera er den nettleseren som har vist seg å være mest stabil om ikke annet, så får det være at den er noe treg til tider, heller det enn stadig avslutting.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å bytte browser hos meg, dessuten virker stock browseren som den mest optimale,når den fungerer vel å merke.

 

Tok forøvrig en fabrikk reset på brettet, og nå fungerer det som det skal igjen... Så får vi se hvor lenge det varer :)

 

Har prøvd veldig mange browsere, ting ser bra ut i starten men så får man denne feilmeldingen i trynet etterhvert. Hvilken browser bruker du ?

 

Bruker Boat Browser :)

Lenke til kommentar

Har hatt primen min siden februar, og har vært passe fornøyd. Digg tablet. Men har i det siste sammenlignet den med ipad2 og samsung tab 2. Trodde nettsurfingen var ok på prime, men har nå et helt annet syn på saken. Ræva... og streaming av hd videoer fra youtube er komplett umulig da den stanser for å laste hvert 5 sekund. Nå som jeg er oppmerksom på problemene er det lite tilfredsstillende å bruke den i det hele tatt.

Spm. Finnes det noen som helst mulighet for å bytte den inn igjen? Noen som har prøvd? Kjøpt i butikk.

 

Fant en fix som funker i en dag eller to av gangen. Men skeptisk til å gjøre dette i frykt for å bli for entusiastisk og knuse skjermen :) www.youtube.com/watch?v=vgx2Kpfi-Ps

Lenke til kommentar

Har hatt primen min siden februar, og har vært passe fornøyd. Digg tablet. Men har i det siste sammenlignet den med ipad2 og samsung tab 2. Trodde nettsurfingen var ok på prime, men har nå et helt annet syn på saken. Ræva... og streaming av hd videoer fra youtube er komplett umulig da den stanser for å laste hvert 5 sekund. Nå som jeg er oppmerksom på problemene er det lite tilfredsstillende å bruke den i det hele tatt.

Spm. Finnes det noen som helst mulighet for å bytte den inn igjen? Noen som har prøvd? Kjøpt i butikk.

 

Fant en fix som funker i en dag eller to av gangen. Men skeptisk til å gjøre dette i frykt for å bli for entusiastisk og knuse skjermen :) www.youtube.com/watch?v=vgx2Kpfi-Ps

 

Ser ut som du har samme erfaring som meg. Jeg angrer bare på at jeg ikke kjøpte Ipad 3 i utgangspunktet. Jeg er så glad i "padda" at jeg må utkåre den til noe om ikke den beste gagdeten jeg har(har hatt)...og jeg har hatt noen. Blir mer å mer glad i Ipaden jo mer jeg bruker den

Lenke til kommentar

Har et irriterende problem med min tf300. Det ser ut som dockingbatteriet ikke lader seg i det heletatt. Får lada nettbrettet gjennom den men batteri indikatoren viser 0%.

Noen andre med samme problem eller en løsning?

 

Prøvd å koble fra strømmen fra dockingstasjonen, tatt av padda, koblet på igjen og sett om indikatoren på siden lyser?

Lenke til kommentar

TF700 er toppmodellen, har raskest CPU og best oppløsning.

TF300 er i teorien en litt nedstrippet versjon av TF201, men etter å ha eid og brukt begge ser jeg at det nesten kun er kosmetiske forskjeller mellom dem. Hvis jeg også tenker på at TF201 har problemer med wi-fi og GPS grunnet metall-bakplate, så hadde jeg valgt TF300 over TF201 hver eneste gang. Faktisk var det det jeg gjorde til slutt også... :) At den koster litt mindre er jo bare en bonus.

 

edit:

 

TF101 er den første og lavest speccede modellen.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

TF700 er toppmodellen, har raskest CPU og best oppløsning.

TF300 er i teorien en litt nedstrippet versjon av TF201, men etter å ha eid og brukt begge ser jeg at det nesten kun er kosmetiske forskjeller mellom dem. Hvis jeg også tenker på at TF201 har problemer med wi-fi og GPS grunnet metall-bakplate, så hadde jeg valgt TF300 over TF201 hver eneste gang. Faktisk var det det jeg gjorde til slutt også... :) At den koster litt mindre er jo bare en bonus.

 

edit: http://www.youtube.com/watch?v=dB_xQ2x5Ngo&feature=youtube_gdata_player

 

TF101 er den første og lavest speccede modellen.

 

Greit å høre tilbakemelding på TF300. Har selv en TF201, men vurderer 300 til kjerringa. Så kanskje jeg får brukt min mer...

Lenke til kommentar

TF700 er toppmodellen, har raskest CPU og best oppløsning.

TF300 er i teorien en litt nedstrippet versjon av TF201, men etter å ha eid og brukt begge ser jeg at det nesten kun er kosmetiske forskjeller mellom dem. Hvis jeg også tenker på at TF201 har problemer med wi-fi og GPS grunnet metall-bakplate, så hadde jeg valgt TF300 over TF201 hver eneste gang. Faktisk var det det jeg gjorde til slutt også... :) At den koster litt mindre er jo bare en bonus.

 

edit: http://www.youtube.com/watch?v=dB_xQ2x5Ngo&feature=youtube_gdata_player

 

TF101 er den første og lavest speccede modellen.

 

Greit å høre tilbakemelding på TF300. Har selv en TF201, men vurderer 300 til kjerringa. Så kanskje jeg får brukt min mer...

 

Hun blir nok fornøyd... Jeg har da kun brettet og ikke noe tastatur - 3290,- var en fin pris :)

 

Sitat fra kjerringa mi når jeg dro fram den (hvite) TF300 første gang: "Å, er den til meg? Den er jo så feminin!" :p - Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det...

Endret av KriFos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TF700 er toppmodellen, har raskest CPU og best oppløsning.

TF300 er i teorien en litt nedstrippet versjon av TF201, men etter å ha eid og brukt begge ser jeg at det nesten kun er kosmetiske forskjeller mellom dem. Hvis jeg også tenker på at TF201 har problemer med wi-fi og GPS grunnet metall-bakplate, så hadde jeg valgt TF300 over TF201 hver eneste gang. Faktisk var det det jeg gjorde til slutt også... :) At den koster litt mindre er jo bare en bonus.

 

edit: http://www.youtube.com/watch?v=dB_xQ2x5Ngo&feature=youtube_gdata_player

 

TF101 er den første og lavest speccede modellen.

 

Greit å høre tilbakemelding på TF300. Har selv en TF201, men vurderer 300 til kjerringa. Så kanskje jeg får brukt min mer...

 

Hun blir nok fornøyd... Jeg har da kun brettet og ikke noe tastatur - 3290,- var en fin pris :)

 

Sitat fra kjerringa mi når jeg dro fram den (hvite) TF300 første gang: "Å, er den til meg? Den er jo så feminin!" :p - Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det...

 

Haha, syntes den ser awesome ut i hvit. Men hvordan er plastikken på den? Føles den litt "billig" eller er det god kvalitetsfølelse. Og skjermen, det er vel IPS, og ikke IPS+ så er litt spent på hvordan den er i sollys. Prime er awesome på dette området.

Lenke til kommentar

Ja jeg likte den hvite jeg óg da... Får bare leve med den kommentaren, hehe :p

 

Ang lysstyrke, den har ikke pluss-modusen nei. Tror du kan få en ganske nøyaktig sammenligning ved å ha Primen på full lysstyrke uten å slå på outdoor-mode.

 

Lysstyrken er oppgitt til 350 nits i specs på asus.com, dette skal nemlig være det samme som Primen har uten outdoor-mode.

 

Ang plasten, ja - det er jo plast, så kvalitetsfølelsen var nok litt høyere på Primen. Men samtidig er plasten av en mer matt type som ikke ser så "billig" ut, og den har også tydelig definerte riller. Fordelen er at den definitivt er både enklere og mer behagelig å holde enn Primen, samt at du slipper å måtte tørke vekk fingermerker både på forsiden og baksiden :)

 

Tok et par bilder:

Lenke til kommentar

Da er primen min sendt til RMA etter drøyt en måneds bruk. Sluttet å ta lading fra dockingen og av og til fra strømadapteret. I tillegg til random avslutninger av apps.

 

Standard nettleser kræsjer også hvis du prøver å laste flere flashvideoer samtidig. Tåler veldig lite før den kneler.

Lenke til kommentar

Ja jeg likte den hvite jeg óg da... Får bare leve med den kommentaren, hehe :p

 

Ang lysstyrke, den har ikke pluss-modusen nei. Tror du kan få en ganske nøyaktig sammenligning ved å ha Primen på full lysstyrke uten å slå på outdoor-mode.

 

Lysstyrken er oppgitt til 350 nits i specs på asus.com, dette skal nemlig være det samme som Primen har uten outdoor-mode.

 

Ang plasten, ja - det er jo plast, så kvalitetsfølelsen var nok litt høyere på Primen. Men samtidig er plasten av en mer matt type som ikke ser så "billig" ut, og den har også tydelig definerte riller. Fordelen er at den definitivt er både enklere og mer behagelig å holde enn Primen, samt at du slipper å måtte tørke vekk fingermerker både på forsiden og baksiden :)

 

Tok et par bilder:

 

A nice. Så nesten ut som stoff, og ikke plast. Får sjå etter ferien om det kanskje blir en second pad til dama da. Har du opplevd nevneverdige problemer med den?

 

Da er primen min sendt til RMA etter drøyt en måneds bruk. Sluttet å ta lading fra dockingen og av og til fra strømadapteret. I tillegg til random avslutninger av apps.

 

Standard nettleser kræsjer også hvis du prøver å laste flere flashvideoer samtidig. Tåler veldig lite før den kneler.

 

Triste greier.

Lenke til kommentar

Primen er fin når den fungerer, men er altfor ustabil. Vil ikke anbefale andre å kjøpe den.

 

Angrer på at jeg ikke kjøpte TF300 istedet. Ser ut som en bedre deal, selvom den på visse punkter er svakere en prime. Men Wifi dekningen på prime er så latterlig dårlig at det veier opp. Får ikke 100% signal selv når jeg sitter 2 meter unna ruteren.

 

Synd å si det, men iPad er nok det man burde kjøpe når det gjelder nettbrett inntill videre.

 

 

Sykt dårlig av Asus å sende ut uferdige produkter. Har tidligere hatt gode erfaringer med datakomponenter fra Asus og valgte de på det grunnlaget. Kommer nok ikke til å gjøre det igjen.

 

Kjøpte primen på dette tidspunkt utelukkende på bakgrunn av en lengre utenlandsreise i sommer. Nå blir den sikkert til reperasjon resten av sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...