Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Tok meg et game bf idag, som vanlig. Men det hakker noe jævlig og fpsen ligger på 20 - 40, og normalt sett ligger den aldri under 50, og sikkert 60 fps i gjennomsnitt. Kortet er et klokket gtx 580(910 mhz). Helt jævlig å spille, uspillbart. Noen som har noen tips?? eller har opplevd lignende?

 

Har skjedd med meg et par ganger. Har ca 110 fps avg, div instillinger på 2x5870. Og når dette skjer så hopper fps ned til ca 40 avg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke ATI drivere er anbefalt? (har 2x5700 i sli)

11.11 med CAPs gir riktig ytelse

 

Jeg er mer interessert i hvilke kort 5700 er og hvordan du kjører SLI når du trenger ATI-drivere ;)

 

Crossfire, SLI, same shit, different name :p

 

CAPs, hva er det?

Endret av InToRv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google "port forwarding battlefield 3"

Hos meg holdt det å skru av "UPnP" og "Extended Security".

Har en TG789 fra NextGenTel, fungerte også for en kompis med en eldre adsl2+ ruter fra thomson.

 

Greit å vite hvilken feilmelding han får i battlelog også :)

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Haha, beskrivende.

Hardware og nettverksutstyr du bruker?

 

Edit: Jeg har også en fin bug. Hver gang jeg rebooter PC'en så kræsjer spillet etter ca 60 sek.

Rebooter jeg spillet så kjører det fint frem til neste reboot av pc. Tror det er driverne som kræsjer.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Mange som sliter med at den står på "logging in" i battlelog i evigheter, helt til den bare ikke kommer inn, mens andre ganger kommer jeg nesten rett inn. Jeg kan gå rett inn på en server og noen timer senere står det bare "logging in" på samme serveren, ja det er plass.

 

Hvilken driver er best til ATI6990m?

Endret av E.Zegna
Lenke til kommentar

Hos meg bruker BF3 1.6GB ram, men jeg merker det lagger når jeg har Opera oppe samtidig (har nok faner til å bruke 1GB ram i Opera alene), så det er nok ikke bare RAM det ligger i. Jeg har 8, bruker rundt 3-3.5 når jeg spiller. Altså 4.5-5GB ledig. Da med Opera.

 

Så svaret er vel strengt tatt nei, du TRENGER ikke mer RAM.

Lenke til kommentar

Hos meg bruker BF3 1.6GB ram, men jeg merker det lagger når jeg har Opera oppe samtidig (har nok faner til å bruke 1GB ram i Opera alene), så det er nok ikke bare RAM det ligger i. Jeg har 8, bruker rundt 3-3.5 når jeg spiller. Altså 4.5-5GB ledig. Da med Opera.

 

Så svaret er vel strengt tatt nei, du TRENGER ikke mer RAM.

 

Hm... men resten av PCen er ikke spesielt dårlig, eller hva?

 

edit: loader også jævlig treigt, har de nyeste driverne.

Endret av Fyllesjuk
Lenke til kommentar

4Gb ram koster 2-300 kroner. Kjøp mere RAM da det ikke skader noen. 8Gb pleier jeg å anbefale til alle som spør. Man trenger ikke 8Gb til enhver tid, men om man sitter med spill, photoshop, nettleser og noe annet oppe samtidig er det bedre med litt for mye enn litt for lite. Jeg bruker 1.5Gb ram med småprogrammer oppe. Som oftest ligger Adobe Audition, Photosho, Vegas Pro og andre programmer i bakgrunnen. Siden jeg aldri går ut av programmer jeg bruker så liker jeg å ha 8Gb i pc'en.

 

Akkurat nå bruker jeg 6.5Gb ram uten spill oppe. Dette fordi Photoshop, Vegas Pro og Adobe Audition bruker så mye RAM. Som jeg sa tidligere. RAM koster ikke en dritt i dag og 300 kroner er ingenting for en ram brikke.

 

Loading tid i BF3 og andre spill går som oftest på HDD'en eller SSD'en sin hastighet. Vil du loade fortere investerer du i en SSD.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...