Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Jeg så det var en Q6600, det var vel 65nm quadene. Altså Conroe/Kentsfield-basert prosessor, ikke Penryn/Yorksfield.

 

De CPUene er vel fra 2007. DDR2 er steingammelt nå, får ikke tak i nye hovedkort med det.

 

Ved tanke på hvor mye bedre du kan få noe nå enn det der til den prisen, så er det rein idioti å kjøpe den.

 

AMD-basert oppsett er vel billig og bra, bang for the buck (iallefall kontra nytt Intel/NVidia).

 

Nei, se på anbefalinga til arni du. Så kjøper du ikke noe fra 2007 til halv pris, når du kan kjøpe noe bedre til full pris som er 4 år nyere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mnja, til sammenligning ligger jeg på 60-70fps med AMD Phenom II 955, AMD 6870 og 4gb ram. High 1680x1050 oppløsning. Er skjermkortet det stortsett står på, så sjekk hvor stor forskjell det er på 6870 og 6850.

6870 ligger vel ca 10 fps høyere enn 6850 og siden du i tillegg spiller på en lavere oppløsning stemmer vel påstanden min rimelig greit.

Lenke til kommentar

Mnja, til sammenligning ligger jeg på 60-70fps med AMD Phenom II 955, AMD 6870 og 4gb ram. High 1680x1050 oppløsning. Er skjermkortet det stortsett står på, så sjekk hvor stor forskjell det er på 6870 og 6850.

6870 ligger vel ca 10 fps høyere enn 6850 og siden du i tillegg spiller på en lavere oppløsning stemmer vel påstanden min rimelig greit.

 

Ville nok gått ned ett hakk da på oppløsning :) På sikt tenkte jeg kjøpe ett til 6870 kort og bruke det i Crossfire.

Lenke til kommentar

Utseende > Flyt anytime. Har dog måtte gjøre kompromisser før jeg får tak i oppgraderingen. (skru av 4xMSAA) :love:

 

Grafikkhore forever. :w00t:Skal jeg spille BF3, ja så skal det gjammen spilles slik det var ment.

 

 

 

 

Men ja, det å skru ned oppløsningen er kanskje det værste man kan gjøre, og kommerhelt til sist etter alle grafikkinstillinger er skrudd ned til bunn. Såklart, å spille i et lagghelvette går jo ikke.

 

 

 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Runes of Dublon

Kabinett: Antec One Hundred

Prosessor: Intel Core i3 2100

Skjermkort: XFX Radeon HD 6870 bytte ut med zotac geforce gtx 560 ti ov 1GB 1500 på dustin.

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3

Minne: Corsair XMS3 1333MHz 4GB

Harddisk: Flom i Thailand har gjort at det har blitt dårlig tilgjengelighet. Anbefaler Samsung, Western Digital og Seagate.

SSD: Crucial m4 64GB

Optisk drev: Samsung SH-S222AB

Strømforsyning: OCZ ModXStream 500W har en 650 w strømforskyning

Cooler Master Hyper 212+

høres dette greit ut? noe som bør oppdateres? eventuelt kjøling på detta?

 

rød - trenger ikke/har fra før.

gul - oppgradere.

 

skal jeg oppdatere her eller i videre inlegg??

Endret av mr-hockey
Lenke til kommentar

Runes of Dublon

Kabinett: Antec One Hundred

Prosessor: Intel Core i3 2100

Skjermkort: XFX Radeon HD 6870 bytte ut med zotac geforce gtx 560 ti ov 1GB 1500 på dustin.

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3

Minne: Corsair XMS3 1333MHz 4GB

Harddisk: Flom i Thailand har gjort at det har blitt dårlig tilgjengelighet. Anbefaler Samsung, Western Digital og Seagate.

SSD: Crucial m4 64GB

Optisk drev: Samsung SH-S222AB

Strømforsyning: OCZ ModXStream 500W har en 650 w strømforskyning

Cooler Master Hyper 212+

høres dette greit ut? noe som bør oppdateres? eventuelt kjøling på detta?

 

rød - trenger ikke/har fra før.

gul - oppgradere.

 

skal jeg oppdatere her eller i videre inlegg??

Kjør på. Veldig trygt valg for å kjøre BF3 det der.

Lenke til kommentar

Prøvde betaen med HD4870 512MB skjermkort, spillet bare hakka og hangt seg helt opp. Vet ikke om det var noe feil med betaen eller driverene jeg brukte da. Kan også være at jeg hadde lite minne(2GB) og 2 Core 3.0GHz prosessor.

 

Oppgraderte til:

HK Gigabyte GA-Z68XP-D3 CPU Intel i7 2600k med Antec Kühler 620

GPU HD6950 2GB RAM 2x4GB Corsair Vengeance 1600MHz

KAB Fractal Design Define R3 AC/DC Silver Power 750W

 

Etter det har spillet kjørt helt knirkefritt og er kjempe fornøyd med ytelse for penga! :)

Lenke til kommentar

Ja, lett! i5 2500k og HD6870 er bare hakket dårligere enn det jeg har i PC'en.. Jeg gikk fra Xbox 360 og det er stoooor forskjell! Soldatene løper rundt mye smoothere (hakker ikke så mye på bevegelser), skuddene treffer mye bedre(pga bedre servere, har ikke spilt en kamp på konsoll som har vært i nærheten like bra som man får serverne på PC), grafikken er mye penere og mapsa er større. Samt at mus eier kontroll! Så jeg anbefaler deg oppgraderingen! :thumbup:

 

Ville kanskje gått litt opp i pris på skjermkort hvis jeg var deg. 560 Ti+ eller 6950+.. Kjøp et hovedkort med 8x/8x eller 16x/16x Sli/x-fire modus. Mange SLI/X-Fire kort har en 16x PCI-e port og en 4x port, da kjører begge i 4x hvis du setter i et ekstra skjermkort, mener jeg. Samme gjelder hvis du kjøper et hovedkort med en 16x og en 8x, da kjører de i 8x modus begge to hvis du setter i et ekstra kort. Forskjellen mellom 8x og 16x er ikke så stor med dagens skjermkort. 16x/16x koster mer enn det smaker med andre ord! Da har du muligheten til å få utbytte av et ekstra skjermkort i fremtiden, hvis du ikke er fornøyd.. F.eks. hvis du MÅ ha alle ekstra "features" for bedre grafikk når du spiller på Høy kvalitet i høy oppløsning 1920x1080/1200 osv.. Tenker da på Anti Allising "AA" osv.

 

BTW: Hvis du kjøper i7 så skal du få med Battlefield 3 gratis. Da jeg bestilte pcen min for et par uker siden så kostet i7 2600k 600 kr mer enn i5 2500k, og da fikk jeg med BF:3, så da var det egentlig liten tvil om hva som lønte seg. Men så fikk jeg ikke Limited Edition, så da må jeg ut med 129 kr for Back to Karkand.

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

Tok meg et game bf idag, som vanlig. Men det hakker noe jævlig og fpsen ligger på 20 - 40, og normalt sett ligger den aldri under 50, og sikkert 60 fps i gjennomsnitt. Kortet er et klokket gtx 580(910 mhz). Helt jævlig å spille, uspillbart. Noen som har noen tips?? eller har opplevd lignende?

Lenke til kommentar

Tok meg et game bf idag, som vanlig. Men det hakker noe jævlig og fpsen ligger på 20 - 40, og normalt sett ligger den aldri under 50, og sikkert 60 fps i gjennomsnitt. Kortet er et klokket gtx 580(910 mhz). Helt jævlig å spille, uspillbart. Noen som har noen tips?? eller har opplevd lignende?

 

Dette har jeg opplevd i WoW. Har dog ikke opplevd noe lignende i BF3, men jeg opplevde en slags ''hakking'' (rimelig ubemerkelig, men merkes over lengre tid) når jeg klokket kortet til 950 Mhz. Når jeg klokket det ned til omkring 840 Mhz forsvant dette problemet. Jeg aner ikke hva det kan være, mulig at noen kort ikke takler overklokking like godt.

 

Prøv å klokk ned kortet igjen og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...